Ak by som viac veril na numerológiu, povedal by som, že oslavovať desiate výročie v deň s dátumom 10. 10. musí byť niečo magické. Realita je však oveľa prozaickejšia – okruh totiž naozaj otvorili v októbri 2009, takže k tým desiatkam sa prepracoval akosi prirodzene. Oslavy však neboli nijako pompézne – žiaden veľkolepý program na trati a kopec „dôležitých“ hostí. Celé stretnutie sa odohralo oveľa komornejšie v úplne nových priestoroch, ktoré nás zaujímajú aj tešia ešte viac, ako nejaká rádoby ohurujúca šou. Počas slávnostného dňa však boli pre pozvaných hostí k dispozícii vlastne všetky zariadenia, ktoré už dnes okruh ponúka – vrátane napríklad zábavného areálu Malkia Park či stálej expozície historickej vojenskej techniky vojenského múzea. Oboje sú totiž už stabilnou súčasťou hlavne motoristického areálu s pretekárskym okruhom a Centrom bezpečnej jazdy. A práve vedľa tohto centra už stojí nové Slovenské motokárové centrum. Jeho otvorenie bolo hlavným bodom programu. Pásku slávnostne prestrihli Jean Todt, prezident Medzinárodnej automobilovej federácie FIA, Dušan Koblišek prezident Slovenskej asociácie motoristického športu, Jozef Gönci, štátny tajomník Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a za hostiteľov Pavel Čulík, generálny riaditeľ okruhu Slovakia Ring. 

Jean Todt, ktorý na Slovensko veru často nechodí, pri tejto príležitosti odovzdal novému okruhu najvyššiu licenciu motokárovej komisie CIK FIA pre organizovanie medzinárodných motokárových podujatí v najvyššej klategórii. 

Prezident FIA bol s novým areálom veľmi spokojný: 

„Som veľmi rád, že takýto komplex na Slovensku vznikol. Každý motoršport sa totiž začína práve na motokárových okruhoch a tie sú základom pre výchovu mladých talentov. Zároveň takéto zariadenia významne prispievajú k zlepšovaniu zručností vodičov a tým k znižovaniu nehodovosti na cestách."

Prezident Slovenskej asociácie motoristického športu Dušan Koblišek pripomenul, že práve v spolupráci so SAMŠ chce komplex ponúknuť priestor na výchovu ďalších generácií automobilových pretekárov. Súčasťou komplexu je paddock, dvojposchodová budova riadiaceho strediska, občerstvenie s vyhliadkovou terasou, administratívne a školiace priestory či technické a prevádzkové priestory.

Desaťročnú históriu okruhu zaznamenáva aj kniha vydaná pri tejto príležitosti, ktorú symbolicky pokrstili zástupcovia dvoch svetov - automobilových a motocyklových pretekov - aj zástupcovia dvoch generácií - pamätníkov a stále akcelerujúcich mladých prekárov: Peter Baláž a Richard Gonda. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Poriadne zamotaná trať a motokáry s výkonom 13 koní

To, čo bude zaujímať záujemcov o jazdenie na motokárach, sú skôr informácie o samotnej trati. Absolvoval som na nej zatiaľ len pár kôl musím povedať, že je veľmi technická, ale má samozrejme aj jednu poriadnu rovinku, kde sa dá slušne rozbehnúť. Nakoniec, veď si pozrite našu reportáž, ktorej súčasťou je aj komentované kolo. Okruh má 1172 m a jazdiť na ňom budú licencovaní jazdci, ale samozrejme aj verejnosť. Prvé ostré preteky odštartujú už tento víkend počas finále Slovenského kartingového pohára. Po skúšobnej prevádzke dostane od budúceho roka priestor aj široká verejnosť. Zatiaľ nie je daný presný termín, ale dá sa predpokladať, že po skúšobnej prevádzke do neskorej jesene, hneď ako sa na jar oteplí, sa môžeme tešiť. Kedy to však bude presne, sa dozvieme určite na známej stránke www.slovakiaring.sk

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Slovakia Ring