Nový Nissan Leaf prinesie po viac než 130 rokoch automobilu do sveta šoférov malú revolúciu. Vďaka novej funkcii e-pedal ho bude možné ovládať len použitím jedného pedálu, pedálu akcelerátora. Okrem krízových situácií pedál brzdy už nebude potrebný, ani používaný. Podobné riešenie už ponúka aj elektromobil BMW i3, ktoré po ubratí plynu tiež citeľne spomaľuje. Nový Nissan Leaf však ovládanie len jedným pedálom berie ešte ďalej.

 

Ubratý plyn tu bude zodpovedať intenzívnejšiemu brzdeniu. Dokonca tak, že auto dokáže bez klasickej brzdy stáť aj v prudšom stúpaní. Okrem toho bude mať aj automatický parkovací asistent Nissan ProPilot Park, ktorý sme predstavili nedávno. Nissan Leaf II má premiéru 6.9.

Nový Nissan Leaf nadviaže na úspechy predchodcu, ktorý oslovil viac ako 270-tisíc majiteľov. Novinka musí prísť s najnovšími systémami a rôznymi vychytávkami, ako je napríklad aj Nissan e-Pedal.

Nissan e-Pedal ponúkne vodičovi jedinečný zážitok ovládania dynamiky auta len jedným pedálom. Vo väčšine prípadov ubratie totiž nahradí brzdenie a teda brzdový pedál.

Po prepnutí páčky na centrálnej konzole do polohy e-Pedal sa zmenia hodnoty pedálu akcelerátora, ktorý bude fungovať aj ako brzda. Technicky sa však bude jednať o intenzívnejšiu rekuperáciu. V meste už nebudete musieť vo väčšine (Nissan hovorí v 90%), prípadov používať brzdový pedál. Ovládanie auta by malo byť ešte jednoduchšie. Či si vodiči obľúbia funkciu, ktorá bude nútiť mať pravú nohu stále na plyne, ak sa chcete pohybovať, je možno aj otázne. Nápad to každopádne nie je zlý. No nejeden podobný na nevôli zmeniť zvyky stroskotal.

Pri pustení pedálu akcelerátora dokáže vozidlo zastaviť a zostať stáť aj v kopci a bez predchádzajúceho stlačenia brzdového pedálu.

Vodičovi novinka umožní zastaviť vo svahu, podrží auto bez nutnosti stáť na pedáli, ako funkcia Auto Hold. Tu to však bude fungovať bez predchádzajúceho stlačenia brzdového pedálu. Samozrejme, v naliehavých situáciách príde k slovu aj konvenčný brzdový pedál a klasický hydraulický brzdový systém. Avšak v bežných prípadoch by si mal vodič vystačiť len s jedným pedálom. Vodiči tak budú po mestách jazdiť ešte jednoduchšie. Čo si o novinke myslíte vy? Má zmysel?