1. Nový líder s historickým rekordom

Svet spozná nového kráľa v automobilovom biznise. Terajšia jednotka, japonská Toyota, bude definitívne zosadená. Okrem toho by zrejme Volkswagen po spojení prekonal magickú hranicu 10 miliónov predaných áut za rok, a to s poriadnou rezervou. Nemcom by sa tak podarilo splniť cieľ o niekoľko rokov skôr. Pôvodne sa totiž chceli stať jednotkou do roku 2018. Volkswagen považuje svetové prvenstvo za jednu z priorít. „Pôjde tvrdo za svojím cieľom stať sa jednotkou. Očakávam, že sa bude v najbližšom čase zameriavať na optimalizáciu výroby,“ konštatoval analytik Next Finance Jiří Cihlář.

2. Získanie pozícií v Amerike

Spojenie veľkých automobiliek by prinieslo veľké zmeny aj na regionálnych trhoch. „Chrysler, presnejšie povedané Jeep a Dodge, by vyriešil problémy Volkswagenu v Spojených štátoch,“ pripomína Arndt Ellinghorst, analytik spoločnosti ISI. Distribučná sieť Chrysleru, ktorý sa tento rok oficiálne spojil s Fiatom, by Nemcom pomohla vyriešiť problémy s poklesom odbytu v Spojených štátoch. Na druhom najväčšom automobilovom trhu sveta sa totiž Volkswagen trápi a jeho odbyt tu klesá. VW-Fiat-Chrysler by sa razom dostal na severoamerickom trhu za prvý GM a pred Ford.

3. Potvrdenie trendu supergigantov

Globalizácia a expanzia celosvetových hráčov budú mať dosah na automobilový svet. „Budúcnosť môže byť veľmi zaujímavá. Predpokladá sa, že v horizonte 10 až 20 rokov by na svete mohli existovať len tri či štyri veľké automobilky, ktoré budú medzi sebou súperiť,“ predpovedá analytik Capital Markets Miroslav Blahušiak. Zatiaľ sa podľa neho hovorí o jednej čínskej automobilke, jednej japonskej, jednej európskej a jednej zo Spojených štátov. Aj takéto vízie naznačujú, že prevzatí a spojení sa v tomto sektore dočkáme do budúcnosti ešte mnohokrát. Prípadné spojenie nemeckej a talianskej automobilky by len potvrdilo tento trend.

4. Manažérska výzva

Odborníci sú však skeptickí k možnosti manažérsky zvládnuť obrovský kolos, ktorý by sa zrodil spojením koncernov. K terajším 12 značkám v stajni Volkswagen by pribudlo ďalších päť. Vzniknutá spoločnosť by spolu vyrábala až 90 modelov a zamestnávala trištvrte milióna ľudí. Analytici sú navyše skeptickí k možnosti efektívneho prepojenia nemeckej presnosti a precíznosti aj talianskej „kreativity“. Ak by sa to však podarilo, mohol by to byť vzor pre budúce veľké fúzie.

zdroj: HNonline.sk