U nás by ste na to možno ani neprišli. Reč je o tom, že Subaru ponúka systém EyeSight len pre autá s automatickým radením. A pretože sú na Slovensku všetky vozidlá dostupné len s prevodovkou CVT Lineartronic, nový model bez EyeSightu v podstate nezoženiete.

Športové kupé BRZ, ktoré môže mať manuál, totiž zo slovenských cenníkov vypadlo, aj keď sa pred pár dňami objavila správa, že sa pár kusov dostane aj na náš trh (v susednej ČR sa tak už stalo, momentálne sa dajú objednať za 1 030 000 Kč, teda asi 43 400 eur).

Už túto jeseň by malo mať premiéru BRZ s týmto predkolíznym systémom založeným na dvojici (či už trojici) kamier za čelným sklom. Nie je ale isté, či práve autá, ktoré sa dostanú k nám, budú  touto technológiou už vybavené.

Subaru chce obmedziť smrteľné dopravné nehody na nulu

Tým hlavným dôvodom, prečo Subaru tak usilovne pracuje na zavádzaní tejto techniky do svojich modelov, je fakt, že Japonci chcú úplne eliminovať smrteľné dopravné nehody.

A pretože sa BRZ bude ďalej predávať bez ohľadu na to, či bude alebo nebude dostupné aj v Európe, potrebujú EyeSight upraviť tak, aby fungoval aj v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Na iných trhoch má značka samozrejme aj iné autá s manuálom, ako len BRZ (napríklad sedan WRX), tie sa k nám však - žiaľ - nedovážajú. Mimochodom, EyeSight dnes pracuje vo viac ako 5,5 milióne Subaru a toto číslo kontinuálne rastie.

zdroj: Subaru