Keď BMW prišlo s robotizovanou SMG prevodovkou, veľa nadšencov ju odmietalo. Aj dnes sú autá s touto prevodovkou cenené menej, ako autá s manuálnou prevodovkou. Neskôr, keď prišla dvojspojková prevodovka DCT a zlepšila časy preradenia, už nemala toľko odporcov. Dnes dokonca nájdeme nadšencov, ktorým bude ľúto, že ju BMW z M modelov postupne vyraďuje. Už ju nemá M5, ani M3 a M4.

Posledným autom v ponuke tak zostáva M2, ktorá však tiež onedlho ukončí svoje pôsobenie na trhu. Aj ďalšia generácia M2 už má prejsť na nový 8-stupňový automat (samozrejmie ako opcia). Takúto kombináciu totiž nájdeme v súčasnej M3 a M4 a z nej bude vychádzať aj pohonná jednotka budúcej M2.

Niežeby dvojspojková M DCT prevodovka bola zlá, ale doba nepraje rôznym variantom vo výrobe a použitie jednej prevodovky pre viac modelov je jednoducho efektívnejšie. A treba uznať, že tá 8-stupňová automatická prevodovka od ZF je jednoducho skvelá. Komu bude chýbať pocit „rázov“ od pohonného celku, ten bude mať stále možnosť manuálnej prevodovky. Takže svet je zatiaľ v poriadku, no nie?

Zdroj: bmwblog