Poďme najprv na ten dobíjací hybrid. Medzi prednými kolesami má aj naďalej benzínový radový šesťvalec, trojliter má však výkon zvýšený o 27 koní, takže vo výsledku teraz poskytne 313 koní. Ešte viac posilnil elektromotor. Konkrétne o 84 koní, takže teraz dáva 197 koní. Samozrejme sa to prejavilo aj na systémovom výkone auta. xDrive50e má v tejto chvíli 490 koní a maximálny krútiaci moment 700 Nm, čo je nárast o 96 koní a rovných 100 Nm.

S touto výbavou dokážu oba modely zrýchliť z miesta na stovku za 4,8 sekundy, ale predĺžila sa tiež vzdialenosť, ktorú tieto vozidlá zvládnu v čisto elektrickom režime. Ide o dôsledok zväčšenia kapacity prídavného akumulátora o 8,1 kWh, takže baterka má teraz využiteľných 25,7 kWh. Podľa WLTP to stačí na 94 až 110 km bez potreby štartovať radovú šestku a BMW navyše zvýšilo výkon integrovanej nabíjačky z 3,7 na 7,4 kW, aby tým skrátilo čas strávený „v zásuvke“.

Kým sa pustíme do ostatných motorizácií, pripomíname, že všetky modely X5 a X6 sú odteraz vybavené mild-hybridným systémom so 48-voltovou architektúrou, ktorá na to ale ide trochu inak ako niektoré konkurenčné systémy. Namiesto štartér-generátora spojeného s motorom remeňom tu dostanete elektromotor integrovaný priamo do novej osemstupňovej automatickej prevodovky Steptronic Plus.

Elektrická jednotka má 12 koní, krútiaci moment 200 newtonmetrov a samozrejme tiež pomáha s rozjazdami.

Nájdete ju tiež v štandardnom vrcholnom prevedení, ktoré odteraz nesie názov M60i xDrive. BMW hovorí o novom osemvalci, v skutočnosti ale ide o modernizáciu existujúcej jednotky s objemom 4,4 litra. Automobilka pripomína, že má blízko k agregátom v modeloch M a v tomto prípade dostanete 530 koní, 750 Nm a schopnosť zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.

Menší súbor vylepšení má za sebou tiež benzínový trojliter v X5 a X6 xDrive40i. Výrobca navýšil výkon o 47 koní a 70 newtonmetrov, takže teraz dostanete 380 koní, 520 Nm a krátkodobo vďaka spomínanému mild-hybridu 540 Nm (kvôli inému priebehu síl sa parametre nesčítajú).

Bez povšimnutia konštruktérov neostal ani naftový šesťvalec xDrive30d. Pôvodné hliníkové piesty vývojové oddelenie (bez upresnenia dôvodov) vymenili za oceľové, pridalo nový olejový separátor a prepracovalo vstrekovanie. Vďaka tomu poskočili výkony trojlitra z 286 koní a 650 Nm na finálnych 298 koní a 670 Nm, takže X5 a X6 aj v tejto verzii zvládnu akceleráciu z miesta za 6,1 sekundy.

Pokiaľ ide o xDrive40d, aktuálna tlačová správa toto prevedenie vôbec nespomína, tak budeme dúfať, že nevypadlo z ponuky úplne, tak ako pred pár rokmi xDrive50d.

Modernizované SUV sa budú aj naďalej vyrábať v americkom Spartanburgu, s ich uvedením na trh počítajte v apríli tohto roka a samozrejme exteriér a motory nie sú jedinými miestami, kde BMW zapracovalo na zmenách.

V interiéri nájdete nový operačný systém 8 spojený s dvomi na seba nadväzujúcimi zahnutými displejmi s uhlopriečkou 12,3 a 14,9 palca, ktoré sú ukryté pod spoločným sklom. Faceliftované autá ale spoznáte aj podľa toho, že z ich stredového tunela zmizla klasická páka voliča.

BMW pripomína, že autá dostali napríklad vylepšený systém výstrahy pred čelnou zrážkou, techniku rozpoznávania dopravných semaforov, tempomat spojený s automatickou úpravou povolenej rýchlosti a parkovací asistent Professional je možné používať na vzdialenosť 200 metrov.

So zaparkovaným autom je potom možné vďaka OS8 trebárs streamovať videá na YouTube, aplikácia Bundesliga vám zobrazí najnovší obsah z nemeckej najvyššej futbalovej ligy, za príplatok máte vzduchové odpruženie alebo terénny paket xOffroad. Mimochodom, X6 má paket M Sport už v sériovej výbave.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

zdroj: BMW