Zmena zahŕňa v prvom rade mild-hybridy spojené s príchodom 48-voltovej architektúry a integrovaným štartér-generátorom, ale modernizácii sa nevyhli ani plug-in hybridy. Vďaka práci konštruktérov tak má väčšina modelov zvýšený výkon, čo sa najviac prejavilo u Mercedesu GLE 400 e 4Matic (pôvodne 350 e 4Matic). Pribudlo mu 35 kW, teda 48 koní.

Jeho základom je preplňovaný benzínový dvojliter s výkonom 252 koní, krútiacim momentom 400 Nm a spolupracuje s elektromotorom, ktorý má ďalších 136 koní a 440 Nm. Automobilka uvádza systémový výkon 381 koní, doteraz to bolo 333 koní.

Jeho naftovou alternatívou je GLE 350 de 4Matic, ktorý sa po facelifte prekvapivo neodporúčal, ale pokračuje ďalej. Ide o dvojlitrový diesel (197 k + 440 Nm) s elektromotorom (136 k + 440 Nm) a celkovo vám pod plynom ponúkne 333 koní a 750 Nm. Súčasné auto má 320 koní a 700 Nm.

Tieto plug-in hybridy budú odteraz štandardne dodávané s 11-kilowattovou nabíjačkou a za príplatok bude možné autá nabíjať výkonom 60 kW, takže ich prídavný akumulátor s kapacitou 31,2 kWh máte plný za niečo viac ako pol hodinu. Ide o ekvivalent 12 litrov benzínu, respektíve 9,1 litra nafty a podľa výrobcu a WLTP do stačí na dojazd v čisto elektrickom režime 92 až 107 km pre zážihové auto a 89 až 109 km pre vznetové prevedenie.

Portfólio motorov dopĺňajú spomínané základné mild-hybridy. Benzínový GLE 450 4Matic spája trojlitrový radový šesťvalec (381 koní + 500 Nm) so štartér-generátorom, ktorý krátkodobo pridá 20 koní a zaujímavých 200 Nm, takže akcelerácia na stovku trvá 5,6 sekundy.

Na chlp rovnaký čas pri zrýchlení má i trojlitrový dieselový šesťvalec modelu GLE 450 d 4Matic. V jeho prípade dostanete 367 naftový koní a 750 Nm a k tomu elektrický „boost“, opäť 20 koní a 200 Nm. Podotýkame, že pri priemernej uvádzanej spotrebe v rozmedzí od 7,5 do 8,6 l/100 km.

Posledným štandardným modelom je GLE 300 d 4Matic so vznetovým dvojlitrom 269 + 20 koní a 550 + 200 Nm, ktorý by mal podľa výrobcu jazdiť za 6,7 až 7,7 litra nafty na 100 kilometrov.

A modernizácia sa pochopiteľne nevyhla ani vrcholným variantom AMG. GLE 53 s 3.0 R6 má 435 + 22 koní a 560 + 200 Nm. Špičkový AMG GLE 63 S 4Matic+ potom ostáva pri svojom štvorlitrovej V8 naladenej na 612 koní a 850 Nm a opäť nechýba štartér generátor a jeho 22 koní a tentoraz 250 Nm.

Okrem prepracovaný a lepšie svietiacich svetiel s modifikovanou vnútornou štruktúrou čakajte v oboch modernizovaných Mercedesoch vylepšené a rýchlejšie rozhranie MBUX druhej generácie so zdokonalenými displejmi, rozšíreným internetovým pripojením, chytrejším hlasovým asistentom a bezdrôtovými aktualizáciami.

Pribudol nový volant známy napríklad s triedy S, lepší parkovací asistent si poradí s priečnym i pozdĺžnym parkovaním, funkcia „priehľadnej kapoty“ uľahčí výhľad v teréne či pred prekážkami a vodičom pomôže pri manévrovaní asistent pre prívesy.

Obe autá sa budú aj naďalej vyrábať v americkom Tuscaloose v štáte Alabama, do Európy dorazia v júli 2023, a potom si budeme môcť niečo povedať aj o cenách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Mercedes