Nový športový model má byť predstavený v roku 2024, teda až potom, čo Mercedes uvedie na trh štandardnú triedu E, vyvíjanú pod interným kódovým označením W214. AMG s tradičným dodatkom E 63 dorazí ako sedan i kombi T, štvorvalec ale prekvapivo pod kapotou mať nebude.

Autocar, alebo presnejšie povedané editor Greg Kable s nadštandardnými kontaktmi a informáciami píše, že detaily síce ostávajú zahalené, ale potvrdzuje, že AMG E 63 skutočne dostane prepracovaný preplňovaný radový šesťvalec M256 s objemom 3,0 litra.

Upravená spaľovacia jednotka bude medzi prednými kolesami pochopiteľne orientovaná pozdĺžne a bude pracovať v tandeme s elektromotorom, ktorý bude aj v tomto prípade kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti uložený pri zadnej náprave.

Ako uvádza Autocar, rozsah úprav M256 ostáva nejasný, ak ale Nemci dokážu zo samotného dvojlitra s elektrickým turbom v AMG C 63 vydolovať 476 koní, o 50 percent väčší trojliter sa hravo dostane niekam za hranicu 500 koní. Pridajte k tomu elektromotor s výkonom minimálne 204 koní, ktorý pracuje aj v „Céčku“ a ste na výkone „viac ako 700 koní“.

Práve do týchto sfér mieria konštruktéri v Affalterbachu, pričom auto dostane opäť len skromný prídavný akumulátor s kapacitou len 4,8 kWh a napätím 400 voltov, ktorý má byť uložený pod podlahou batožinového priestoru.

Len pre porovnanie pripomíname, že súčasný výbehový Mercedes-AMG E 63 S má štvorlitrové biturbo V8 s výkonom 612 koní a maximálnym krútiacim momentom 850 Nm.

Šesťvalcový agregát má poháňať kolesá oboch náprav, zatiaľ čo elektromotor bude podľa všetkého roztáčať výlučne zadné kolesá prostredníctvom dvojstupňovej redukčnej prevodovky. Táto zostava by potom mala prekonať dynamiku aktuálneho „Éčka“, ktoré zvládne stovku za 3,4 sekundy a s posunutým obmedzovačom jazdí 300 kilometrov za hodinu.