Ak vás kombík a liftback niečím zaujmú a môžete si ich dovoliť, ich nákup príliš neodkladajte. Audi už oznámilo, že z oboch áut vyrobí pre Európu maximálne 250 kusov a navyše predpokladáme, že minimálne jedno vozidlo z nových edícií si automobilka odloží do továrenského múzea.

Nové Audi RS 4 Avant edition 25 years upozorňuje na štvrťstoročie Avantu RS4 (v tom čase bolo označenie písané bez medzery) s typovým označením B5, ktoré Nemci predstavili v roku 1999. Pod kapotou mal 2,7-litrový šesťvalec s výkonom 380 koní, ktorý Audi vyvinulo v spolupráci s firmou Cosworth.

Súčasná RS 4 má 2,9-litrovú V6 naladenú na 450 koní, zvláštna edícia však ponúkne motor s výkonom 470 koní a identickým krútiacim momentom 600 newtonmetrov. Aj keď to nie je veľký rozdiel, progres v dynamike je značný. Novinka je totiž schopná zrýchliť z miesta na stovku za 3,7 sekundy, čo je o 0,4 sekundy lepší čas a má maximálnu rýchlosť posunutú z 250, respektíve 280 km/h na rovných 300 kilometrov za hodinu.

Nemci zvláštnej edícii nadelili v štandarde karbón-keramické brzdy aj s vylepšeným výfukovým systémom a tvrdia, že pod lepšie parametre sa podpísal tiež prepracovaný software prevodovky schopný radiť rýchlejšie, hmotnostne optimalizované kované 20-palcové disky, pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, respektíve zrejme druhý dodávaný set ešte lepivejších gúm Pirelli P Zero Trofeo RS.

Audi vám k nim dodá nielen snímače tlaku, ale tiež senzory teploty v rámci systému Track Adrenaline, pričom parametre vám zobrazí nielen auto ale i s mobilom spárovaná aplikácia. A od automobilky navyše dostanete tiež pár pretekárskych rukavíc od Alpinestars.

Tým ale úpravy nekončia. Edition 25 years má o 10 mm znížený podvozok v porovnaní s „bežnou“ RS 4 Avant a nastaviteľný podvozok vám dovolí manuálne ho zraziť ešte o ďalších 10 mm bližšie k asfaltu. Nechýba športový diferenciál quattro, o dva stupne zväčšené negatívne odklony kolies na prednej náprave, tuhšie priečne ramená s tuhšie silentbloky medzi pomocným rámom zadnej nápravy a karosériou. Vylepšený má byť tiež medzinápravový Torsen, detaily ale Audi neuvádza.

Auto bude dostupné v troch odtieňoch – žltej Imola, sivej Nardo a čiernej Mythos a k lakom budú prispôsobené tiež farby modifikovaného interiéru so semišovým volantom (práve k nemu Audi odporúča rukavice), kontrastným prešívaním, štítkami s poradovým výrobným číslom, hromadou karbónu, alcantary, ale vybrať si môžete tiež biele pozadie otáčkomera, ktoré odkazuje na RS2 Avant z roku 1994.

Analogické RS 5

Veľmi podobným spôsobom je navrhnutý a postavený tiež model RS 5 Sportback performance edition. Má identický šesťvalec s výkonom 470 koní, ale v jeho prípade sa zrýchlenie zlepšilo „len“ o 0,2 sekundy, takže stovku teraz tiež zvládne za 3,7 s. Maximálku má potom analogicky posunutú na 300 kilometrov za hodinu.

Rovnako aj Sportback bude sériovo dodaný so športovým zníženým a nastaviteľným pozvozkom, športovým diferenciálom Torsen, kovanými kolesami, karbón-keramikou za nimi a množstvom ďalších prvkov, aj keď v tomto prípade sa Audi o detailoch nerozpísalo. Poznáme ale ceny pre nemecký trh.

Obe autá budú dostupné od júna a za Avant edition 25 years dáte najmenej 142 905 eur. RS 5 Sportback performance edition vás potom vyjde na najmenej 128 420 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Audi