Spoločnosť hovorí, že ich šasi sú plne modulárne a centrálnu platformu dokážu adaptovať prakticky na akékoľvek použitie. Zvládnu všetko od malého hatchbacku až po veľké SUV. Kompozitné panely využívajú štruktúru včelieho plástu, no tú nevytvorili z kovu, ako býva zvykom, ale z recyklovaného karbónu. Proces výroby panelu je teda priateľskejší k životnému prostrediu.

Gordon Murray kombinuje hliník a karbón do ľahkého šasi iStream

iStream Superlight sľubuje až 50 % úsporu hmotnosti karosérie

„Nový iStream Superlight prístup k výrobe áut je inovatívny posun paradigmy v globálnom automobilovom priemysle. Je to prielom, ktorý prinesie v najbližších dekádach najľahšiu technológiu šasi,“ povedal Murray. „Tím Gordon Murray Design vytvoril unikátny, adaptovateľný a nákladovo efektívny spôsob, ako môžu výrobcovia po celom svete zlepšiť jazdnú dynamiku a efektivitu.“

Gordon Murray kombinuje hliník a karbón do ľahkého šasi iStream

Nové ľahké sedadlá ušetria oproti štandardným až 30 % hmotnosti

Spolu s iStream Superlight šasi predstavili aj nové ľahké sedadlá. Pri ich konštrukcii použili rovnaké materiály a technológie, výsledkom je sedadlo s hmotnosťou  menej ako 12 kg a teda o 30 % ľahšie oproti štandardnej konštrukcii. GMD hovorí, že ich bude možné nasadiť okrem automobilov aj vo vlakoch a lietadlách. Sedadlá sú štvorcestne nastaviteľné a dajú sa sklopiť, tým pádom sa hodia aj do hatchbackov.

zdroj a foto: caradvice.com.au