Úspechy Dacie začínajú byť večne omieľanou pesničkou, ktorá už môže liezť mnohým na nervy. Faktom však je, že dynamika rozvoja tejto značky nemá konca a naopak naberá na intenzite. Chuť do života jej neberie dokonca ani aktuálna celosvetová inflácia. A hoci predaje a výrobné počty Dacie svetová recesia zasiahla tiež, v omnoho menšej miere, než pri ostatných značkách. Ako upozorňuje šéf značky Dacia, Denis Le Vot, inflácia ženie do náručia Dacie stále nových zákazníkov. „Inflácia na nás v celej Európe dopadá veľmi tvrdo, ceny áut rastú rýchlejšie a na vyššie úrovne, než ktokoľvek z nás predpokladal,“ hovorí na adresu aktuálnej situácie Denis Le Vot. „Tento jav sa samozrejme nevyhol ani Dacii, napriek tomu ju dnes volí stále viac zákazníkov, pre ktorých sa stávajú ostatné značky nedostupnými. Je to unikátna situácia, pretože stále väčšie počty zákazníkov si nemôže dovoliť platiť veľké peniaze za konkurenčné autá s vyššou úrovňou výbavy. Stále viac ľudí pritom už nechce dávať za auto toľko peňazí ako v minulosti. To ich privádza k Dacii, kde si môžu zvoliť aj vyššiu úroveň výbavy a neplatia pritom za nič, čo by v reálnom živote nepotrebovali,“ pokračuje Denis Le Vot. Zároveň dodal, že značka ponúka veľmi dobrú protihodnotu za peniaze.

Hmotnosť bude kľúčová

V súvislosti so smerovaním značky je však dôležitý ešte jeden aspekt. Ako zdôraznilo vedenie Dacie, snažia sa autá navrhovať tak, aby boli vždy ľahšie, než konkurencia. Zásluhou relatívnej jednoduchosti a premysleného konštrukčného konceptu koncernu Renault-Nissan by mali aj v budúcnosti Dacie ťažiť z nižšej hmotnosti, ktorá sa aj z legislatívneho hľadiska ukáže ako zásadná (vzhľadom na pripravovanú emisnú legislatívu EÚ). Ľahké autá totiž budú zvýhodňované (bez ohľadu na použitý pohon). Le Vot prezradil, že Dacia momentálne nepripravuje nový elektromobil, ktorý by bol väčší ako súčasný Spring. Zákazníci značky ho nevyžadujú a tak túto úlohu preberú na svoje ramená koncernový Renault a Nissan. Jedinou aktuálnou novinkou Dacie na elektrickom poli je úžitková verzia Spring Cargo s úložným priestorom s objemom až 1000 l (na úvodnej fotke k článku).

zdroj: Dacia, Autoweek