Continental vyvíja novú generáciu monitorovacieho systému vodiča, ktorý posúva detekciu jeho stavu na novú úroveň. Ich novinka kombinuje infračervenú kameru s laserovým projektorom, pričom táto technika je ukrytá za bežným dotykovým displejom.
Laserový bodový projektor vyžaruje sieť pre ľudské oko neviditeľné a vďaka vlnovej dĺžke a minimálnemu výkonu i neškodné lúče, ktoré sa premietnu na tvár vodiča a odrazia späť do prijímača. Práve z analýzy odrazeného svetla aj vďaka podpore umelej inteligencie získa množstvo zaujímavých údajov, nie všetky sa vám však asi budú páčiť.
Rozozná najmenšie detaily
Analýzu obrazu spracováva softvér partnerskej spoločnosti Continental, firmy TrinamiX a je taký dobrý, že dokáže rozpoznať aj vlákna textílií a klasifikovať ich. Na čo je to dobré?
Na rozdiel od prostej analýzy obrazu zachyteného len obyčajnou kamerou je napríklad možné rozoznať, či má vodič skutočne zapnutý bezpečnostný pás, alebo len oblečené tričko s vytlačeným čiernym pruhom.
Prispôsobí nafúknutie airbagov
Obrovskou výhodou je, že auto vďaka tomu napríklad dokáže v každom momente určiť vašu presnú vzdialenosť od palubnej dosky či volantu, z týchto dát vytvorí 3D mapu a tú dokáže využiť napríklad pri riadenej aktivácii airbagu tak, aby bolo telo šoféra voči nemu vždy (podľa možností) v ideálnej pozícii.
Systém navyše zvláda bezkontaktnú analýzu životne dôležitých údajov cestujúcich. Dokáže napríklad odmerať ich pulz, zaregistrovať anomálie či iné odchýlky a v predstihu odhalí zdravotné komplikácie. A prostredníctvom tohto rozhrania auto zvládne rozpoznať tiež mieru stresu vodiča.
Pomoc aj proti krádeži
Na rozdiel od klasického EKG sa v tomto prípade nemerajú elektrické pulzy srdca, ale mechanický pohyb srdcového svalu, ktorý sa prejavuje (pre ľudské oko prakticky neviditeľným spôsobom) aj na povrchu tela.
Pozoruhodná je tiež schopnosť tohto systému v úlohe zabezpečenia vozidla. Opäť na rozdiel od obyčajnej kamery systém sa nedá oklamať prostým obrazom, pretože biometrická analýza (podobná tej v mobiloch) dokáže veľmi presne overiť, či sedí za volantom správna/oprávnená osoba.
Kedy sa objaví na trhu?
Podľa spoločnosti Continental je záujem zákazníkov vysoký, ale táto technika ešte nie je určená do sériovej výroby. Na doladenie a testy firma potrebuje ešte asi tri roky, než bude infra-kamera s laserovým projektorom namontovaná do produkčného automobilu. Očakáva sa však, že medzičasom novému systému pribudne množstvo ďalších funkcií.
zdroj: Continental