Stala sa symbolom zmeny a pomerne úspešnej transformácie značky, ktorá chcela dokázať, že vie navrhnúť a vyrábať nielen rodinne a rozumne orientované modely. Kórejci chceli všetkým ukázať, že zvládnu postaviť i športové, respektíve na zábavu za volantom orientované autá. Problém bol v tom, že Kia Stinger nikdy nebol veľký predajný hit.

V Spojených štátoch sa ich najviac predalo v roku 2018, keď automobilka našla necelých 17 tisíc zákazníkov. Odvtedy čísla len klesajú (momentálne okolo 11 tisíc ročne) a v Európe boli ešte horšie. Kvôli silnej nemeckej konkurencii sa ich v roku 2018 predalo na starom kontinente len 3800 kusov a vlani ani nie 1400 áut.

Aj to sú dôvody, kvôli ktorým Stinger s najväčšou pravdepodobnosťou skončí bez priameho nástupcu. Jeho výroba by mala pokračovať do roku 2023, možno o rok dlhšie, niektoré kórejské zdroje však už hovoria (predovšetkým v súvislosti s čipovou krízou) o ešte výraznejšom skrátení produkcie. Podľa predbežných plánov výroby by Stinger mohol odísť do dôchodku už v prvej polovici budúceho roka.

Továreň Sohari v Kwangmjongu, ktorá športovú Kiu doteraz vyrábala a po vlaňajšej ľahkej modernizácii naďalej vyrába, má práve v roku 2022 prejsť prestavbou, pričom nová výrobná linka má po čase začať chrliť výlučne elektromobily. A práve týmto smerom fúka vietor, aj pokiaľ ide o nepriameho nástupcu Stingeru.

Elektrická náhrada

V rámci postupnej elektrifikácie má Kia Stinger odovzdať štafetu batériovému modelu EV6, nie však štandardnému prevedeniu, ale ostrejšej verzii GT.

Keď britský Autocar položil pred pár dňami na autosalóne v Los Angeles šéfdizajnérovi značky Karimovi Habibovi otázku, či dostane Stinger náhradu, odpovedal síce vyhýbavo, ale medzi riadkami vcelku zrozumiteľne. „Duch Stingeru ostáva a ostane. Rád si myslím, že EV6 má gény gran turisma. A pracujeme na tom, aby sme postavili GT, ktoré v sebe bude mať Stinger.“ Aj jeho ďalšie slová idú podobným smerom: „Stinger bol autom transformácie a otvoril úplne nové pohľady na to, aká môže Kia byť. Športová a schopná vyrobiť precízny nástroj pre vodiča. EV6 je na tom teraz podobne,“ dodal Karim Habib, ktorý dlhé roky pracoval v BMW i pre Infiniti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: Autocar, Korean Car Blog