Úlohou pre dizajnové štúdia bolo vytvoriť auto pre políciu, ktorá bude operovať v špeciálnej oblasti diaľnic. Tiež musí zapadnúť do spoločnosti ľudí v danom okolí. Dizajnéri museli brať do úvahy nie len nám len krátko známe heslo "pomáhať a chrániť" a tiež myslieť aj na prírodu. Úloha neľahká a nie len pre dizajnérov. No skúsili to. Jednoducho museli odhadnúť rok 2025 a dizajn tomu čo najviac prispôsobiť. Teraz to znie celkom šialene, človek má pri čítaní 2025 pocit, že tu už budú autá lietať. No ono je to len 12 rokov vážení! Osobne si myslím, že za tak krátky čas sa radikálne nezmenia. Alebo máte pocit, že autá z roku 2000 sú zásadne iné ako tie dnešné?!

Mercedes Diaľničná polícia 2025

Mercedes Diaľničná polícia 2025

Auto pre rok 2025?! Osobne si myslím, že za tak krátky čas sa radikálne nezmenia. Alebo máte pocit, že autá z roku 2000 sú tvarovo zásadné iné ako tie dnešné?!
LA Autoshow

LA Autoshow

Kalifornia vďaka súťaži svetu predstavila pár zaujímavých skvostov. Nás však najviac zaujal práve Mercedes-Benz Ener-G-Force. Znie to úplne ako nová značka energetického nápoja plného kofeínu, taurínu a bubliniek... Každopádne v Mercedese sa tento návrh zapáčil natoľko, že na tento projekt vyčlenili peknú kôpku peňazí a postavili model reálnej veľkosti.

Dizajn budúcnosti pre mercedes?

Dizajn budúcnosti pre mercedes?

Dizajnéri si pre budúcnosť vybrali triedu G, ktorá je značne z minulosti. Mercedes vyrába triedu G od 70. rokov. Je vhodná do najostrejšieho terénu. Na pohľad je vidieť, že typické ostré hrany sú oblejšie a kolesá naozaj obrovské. Auto má malinké okná, podľa dizajnérov majú slúžiť pre bezpečnosť posádky.

Pohlad z predu

Pohlad z predu

Otázka ako urobiť auto "zelené", bola zodpovedaná veľmi odvážne. Do nádrží na streche Ener-G-Force naberá recyklovanú vodu a tú odovzdáva do konvertora Hydro-Tech Converter. Ten vraj premení obnoviteľný zdroj na vodík. Akumulačné jednotky sú umiestnené vo výrazných bočných krytoch prahov. Mercedes udáva dojazd 800 kilometrov a zázrak by mal vypúšťať len vodu. Offroad by má byť poháňaný štyrmi motormi v nábojoch kolies, čo je ideálne riešenie pre elektronické ovládanie vozidla. Aby sme nezabudli, na streche je množstvo snímačov, ktoré sledujú všetko okolo auta.

Zadok Gčka

Zadok Gčka

Objaví sa tento kúsok aj na cestách? Tento konkrétne iste nie, bude to chránený skvost. Podľa slov odborníkov ani technicky skôr nie, ale dizajnovo možno. Sledujte vývoj trojcípej hviezdy aj o 10r :)