S krútiacim momentom 800 Nm od 2 000 otáčok nebude jednoduché udržať takúto čistú stopu...

S krútiacim momentom 800 Nm od 2 000 otáčok nebude jednoduché udržať takúto čistú stopu...

Výkon 525 koní sa papierovo oproti predošlej atmosfére nezmenil, logicky je ale dostupný oveľa nižšie v rozmedzí otáčok 5 250 až 5 750 (pôvodný motor pri 6 800 ot/min.). Mierne vzrástol krútiaci moment zo 630 na 700 Nm, opäť je však kľúčová jeho dostupnosť medzi 1 750 až 5 000 otáčkami oproti pôvodnému vrcholu pri 5 200 ot/min. Táto prístupnosť výkonu môže pôsobiť trochu nudne. Na druhej strane auto bude zrejme ešte zbesilejšie konzumovať zadné pneumatiky aj na vyššie prevodové stupne a na drifty sa to celkom hodí. Nezabudnite dokúpiť samosvor, ktorý bude za príplatok tak ako doteraz.

Večný nepriateľ zadných pneumatík. Už tradične montovaný ručne jediným technikom s podpisom na motore

Večný nepriateľ zadných pneumatík. Už tradične montovaný ručne jediným technikom s podpisom na kryte motora

Vieme ale pochopiť, že tento výkon nemusí každému stačiť. Chápu to aj ľudia v Mercedese, preto ponúkajú Performance balík za 8 306 eur. Šikovný a osvedčený spôsob, ako vytiahnuť zo zákazníkov ďalšie prachy a zároveň sa udržať na dostrel budúcemu BMW M5 s odhadovaným výkonom 560 koní. Tlak turbodúchadiel vzrastie z jedného baru na 1,3 baru, čím výkon stúpne na 557 koní a 800 Nm a zrýchlenie na stovku sa skráti zo 4,3 na 4,2 sekundy. To už sa celkom dá, nie? Ach, skoro by som zabudol na spotrebu, ktorá je dôvodom celej výmeny motora. Konzumácia sa papierovo znížila o celých 22 % z 12,6 na 9,8 l/100 km.

S výkonom 557 koní a 800 Nm jazdiť pod desať litrov, tomu hovoríme efektivita. Alebo skôr zázrak?
Napriek enormnému výkonu ostáva E63 AMG pomerne nenápadným sedanom. Niekomu to nemusí vyhovovať, nám áno.

Napriek enormnému výkonu ostáva E63 AMG pomerne nenápadným sedanom. Niekomu to nevyhovuje, nám áno.

Bude nám trochu chýbať predošlý bezturbový osemvalec točiaci 7 200 otáčok. Podľa prvých testov a videí je ale nový motor rovnako pôsobivý a napriek prepĺňaniu si zachoval neskutočný zvuk. Chlapci od AMG to proste vedia s výfukmi ako nikto iný. Tento agregát má o liter väčší objem, ako biturbo v BMW X5 M.  Vďaka tomu zrejme turbá pracujú s nižším plniacim tlakom, čomu odpovedá vyšší kompresný pomer 10,0 : 1 oproti 9,3 : 1 u BMW. Teoreticky by tak mal mať Mercedes lepšiu reakciu na plyn. Aby sme ale len neteoretizovali, chcelo by to jeden taký Mercedes na test :) Mimochodom, cena začína na 105 971 eur. Pripočítajte povinný Performance paket, samosvor, keramické brzdy a pod 130 tisíc sa nedostanete.