MG ZS EV si môžete na západ od nás už objednať, a pretože české a slovenské zastúpenie je spoločné, a navyše vieme, že elektrické ZS dostalo v ČR úplne rovnakú cenu ako batériový kombík MG5 Electric, predpokladáme, že aj u nás by to mohlo dopadnúť rovnako. Inak povedané, stačí sa pozrieť, za koľko sa na Slovensku predáva MG5.

Nehľadajte to. Rovno vám môžeme povedať, že vôbec prvé elektrické kombi na európskom trhu u nás kúpite za 35 500 eur. Samozrejme, tým nechceme tvrdiť, že presne toľko vás vyjde aj základné MG ZS EV, je to však veľmi pravdepodobné. A ak by to aj dopadlo inak, cenovka crossoveru sa od uvedeného čísla príliš odlišovať nebude.

Len pre poriadok dodávame, že v ČR je ZS EV dostupné v dvoch verziách. Lacnejšie prevedenie Emotion je poháňané elektromotorom s výkonom 177 koní, krútiacim momentom 280 Nm a zásobuje ho batéria typu LFP s kapacitou 50,3 kWh. ZS s touto výbavou zrýchli z miesta na stoku za 8,6 sekundy, maximálku má obmedzenú na 175 km/h a podľa metodiky WLTP má dojazd 320 kilometrov.

Výbava Excite je drahšia o 100 tisíc českých korún, v prepočte zhruba 4060 eur a má o niečo inú techniku. Využíva akumulátor NMC s kapacitou zväčšenou na 69,9 kWh, ktorý je ale ťažší len o 24 kg. V tomto aute dostanete prekvapivo slabší motor naladený na 156 koní, ale má rovnaké maximum krútiaceho momentu, teda 280 Nm. Zaujímavé je, že identická je i dynamika, teda akcelerácia z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a najvyššia rýchlosť opäť 175 kilometrov za hodinu. Dojazd je logicky vyšší. Podľa MG auto zvládne v kombinovanej premávke 440 kilometrov.

ZS EV má rozhranie V2L, takže ho môžete využiť ako powerbanku.

Lacnejší model má na palube integrovanú 6,6-kilowattovú nabíjačku, dostanete 6 airbagov, adaptívny tempomat, systém udržiavajúci vozidlo v jazdnom pruhu, zadné parkovacie senzory i s kamerou, diódové svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu, vyhrievanie predných sedadiel, automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup, ale tiež digitálny prístrojový panel, 10,25-palcovú dotykovú obrazovku a 17-palcové hliníkové disky.

Drahšie ZS EV Excite má 11-kilowattovú integrovanú nabíjačku, inak je ale podľa prvého cenníka jeho výbava v podstate rovnaká, takže priplácate hlavne za väčšiu batériu a výkonnejšiu nabíjačku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: MG