V prvom rade by sme asi mali povedať, že jazda po diaľnici pochopiteľne nie je len o ustálenej rýchlosti 130 kilometrov za hodinu. Tým skôr na nemeckom Autobahne. Obmedzení je na tamojších najrýchlejších cestách dosť na to, aby ste boli často vďační aspoň za sto-dvadsiatku, v každom prípade 130 je v Nemecku v obecnej rovine len odporúčaná rýchlosť.

Chceme tým povedať, že spomínaný test Auto Bildu bol k elektromobilom v zásade milosrdný. Ani u nás nie je zase také výnimočné vidieť niekoho cestovať po diaľniciach sto štyridsiatkou alebo sto päťdesiatkou a v noci bez áut kľudne ešte o niečo rýchlejšie. Redaktori však zvolili konštantné tempo, ktoré oficiálne platí vo väčšine krajín EÚ.

Čo by sme ešte mali dodať, je to, že nám v ich porovnávacom teste tak trochu chýba detailnejší popis, za akých podmienok jazdy s celkovo dvanástimi elektromobilmi prebiehali. Odkiaľ a kam viedla trasa, v akom počasí, respektíve pri akých teplotách prebiehali skúšky a nepochybne by bolo zaujímavé zistiť, či boli skutočne schopní udržať tempo 130 km/h počas celého testu (čo napríklad v noci nemusí byť nereálne).

Všetky vyššie spomínané podrobnosti v ich výstupe chýbajú. A aby sme boli úprimní, v zásade sme sa od nich dozvedeli len konečné výsledky. Zároveň však nemáme problém veriť im. Práve Nemci patria medzi najväčších obhajcov elektromobilov, samotný Auto Bild k nim dlhodobo nepristupuje so žiadnym dešpektom a súčasne ide o dostatočne renomované médium na to, aby sme nemali dôvod podozrievať ich z falšovania výsledkov.

Ktoré zájde najďalej

Testované elektromobily neboli žiadnym spôsobom zaraďované do segmentov, alebo triedené podľa nejakého konkrétneho kľúča. V zozname nájdete crossovery, športové modely, jednu luxusnú limuzínu, osobné dodávky i SUV. A Auto Bild ich zoradil jednoducho podľa jedného jediného parametra – dojazdu pri ustálenej rýchlosti 130 km/h. Tak sa na to poďte pozrieť...

12. Opel Zafira-e Life M -  reálny dojazd 250 km (udávaný dojazd 330 km)

11. Mercedes-Benz EQV 300 - reálny dojazd 273 km (udávaný dojazd 363 km)

10. Kia e-Soul - reálny dojazd 280 km (udávaný dojazd 452 km)

9. Hyundai Ioniq 5: reálny dojazd 290 km (udávaný dojazd 430 až 460 km)

8. Kia EV6: reálny dojazd 305 km (udávaný dojazd 506 km)

7. Škoda Enyaq iV 80 - reálny dojazd 316 km (udávaný dojazd 537 km)

6. Volkswagen ID.4 GTX: reálny dojazd 332 km (udávaný dojazd 480 km)

5. Porsche Taycan 4S: reálny dojazd 352 km (udávaný dojazd 389 – 464 km, jediné Porsche udáva veľmi presných 365 km na diaľnici)

4. Audi RS e-tron GT: reálny dojazd 367 km (udávaný dojazd 456 km)

3. Ford Mustang Mach-E GT: reálny dojazd 367 km (udávaný dojazd 500 km)

2. BMW iX xDrive50: reálny dojazd 434 km (udávaný dojazd 550 až 631 km)

1. Mercedes-Benz EQS 580 4Matic: reálny dojazd 444 km (udávaný dojazd 676 km)

zdroj: Auto Bild