SL i nové športové „Céčko“ majú medzi prednými kolesami v podstate ten istý hardware. Poháňa ich preplňovaný motor s interným kódovým označením M139, takže tu máme dvojlitrový štvorvalec spolupracujúci o 48-voltovou architektúrou a turbodúchadlom schopným pracovať nielen s výfukovými plynmi, ale podľa potreby sa nechať roztočiť i elektricky. Zároveň to znamená, že pohonnej jednotke asistuje štartér-generátor pomáhajúci primárnemu agregátu pri akcelerácii, ktorý dodáva skromných 14 koní.

Zaujímavé je, že kým nové SL 43 ponúka 381 koní pri 6759 ot./min. a 480 Nm, C 43 je na tom o niečo lepšie. Jeho srdce je naladené na 408 koní pri identických nominálnych otáčkach a poskočil tiež maximálny krútiaci moment na rovných 500 newtonmetrov pri 5000 ot./min.

Obe autá využívajú 9-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá vymenila klasický hydrodynamický menič krútiaceho momentu za mokrú spojku, od tohto bodu sa však technika rozchádza. Kým roadster posiela výkon výlučne na zadnú nápravu, C 43 bude (ako sedan i kombi) štandardne dostupné s pohonom 4x4, respektíve štvorkolkou s tradičným obchodným označením 4Matic.

Prvýkrát i s riadením oboch náprav

Na rozdiel od AMG E 63 vám novinka nedovolí odpojiť prenos sily dopredu, v každom prípade samotné nastavenie výrazne uprednostňuje zadné kolesá. Výkon je totiž delený v pomere 31:69, a aby tá dynamika a ovládateľnosť boli ešte o niečo zaujímavejšie, „Céčko“ dostalo vôbec prvýkrát aj riadenie kolies zadnej nápravy (s maximálnym uhlom natočenia 2,5 stupňa), navyše v kombinácii s premenlivým prevodom riadenia.

AMG C 43 dokáže s vyššie spomenutou výbavou akcelerovať z miesta na 100 km/h za 4,6 sekundy a je preto na stovke o tri desatiny sekundy rýchlejšie ako SL 43, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je nastavená na obligátnych 250 km/h.

A ako si nový model vedie v porovnaní s BMW 340i xDrive a Audi S4? Konkurencia stále ostáva pri trojlitrových šesťvalcoch a mníchovský stroj zvládne (s výkonom 374 koní) zrýchliť na stovku za 4,4 sekundy. Za benzínovou S4 musíme do Spojených štátov, pretože v Európe už je poháňaná len TDI, aj za oceánom má však Audi „len“ 354 koní a udávaný čas 0-100 km/h 4,7 sekundy. Ale späť k Mercedesu...

Nový model dostal kvôli jednoduchšej identifikácii na ceste inú mriežku chladiče, ktorej Nemci hovoria AMG Panamericana, na predných blatníkoch nájdete štítky „Turbo Electrified“, vzadu náznak difúzora a pod blatníkmi disky s priemerom od sériových 18“ až po dvadsiatky. Za nimi nájdete klasické oceľové pružiny, ktoré však spolupracujú s adaptívnymi tlmičmi a brzdové kotúče s priemerom 370, respektíve 320 mm. Kým vzadu sú strmene jednopiestikové, vpredu vám so spomalením pomôže štvorpiestiková technika.

Mnohých bude určite zaujímať, či bude mať C 43 dostatočne „napínavý“ zvuk, v tomto však už čosi naznačilo SL. Samozrejme v porovnaní so šesťvalcom nebude, Mercedes si však pomáha adaptívnym výfukovým systémom a ak to pre vás bude stále málo, môžete za príplatok nechať klamať svoje uši elektronickou náhradkou AMG Real Performance Sound, ktorá sníma zvuk motora a v upravenej podobe ho púšťa do kabíny.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov

zdroj: Mercedes