Kým sa dostaneme k pohonným jednotkám, mali by sme dodať, že plug-in hybridná verzia novej triedy CLE je na ceste, zatiaľ však máte možnosť vyberať z motorov, ktoré sú celkom prekvapivé. Využívajú len mild-hybridnú technológiu so štartér-generátorom, ktorý k základným výkonom pridáva 23 koní a 200 newtonmetrov. Ale to sme hneď na úvod trochu odbočili, poďme sa vrátiť na začiatok...

CLE hneď od počiatku prichádza ako kupé a kabriolet. Otvorenej verzii sa tlačová správa zatiaľ nevenuje, takže všetky nasledujúce parametra platia pre verziu Coupé.

Novinka je dlhá 4850 mm, široká 1860 mm, vysoká 1428 mm a má rázvor 2865 mm. To okrem iného znamená, že CLE svojou dĺžkou prekonáva oba výbehové modely a doterajšie C Coupé i vzdialenosťou náprav o 25 mm, zatiaľ čo v porovnaní s E Coupé má rázvor o zanedbateľných 8 mm kratší.

Čo sa týka ostatných čísel, ako je rozchod, previsy a ďalšie hodnoty, CLE staré „Céčko“ prekonáva po všetkých stránkach a má veľmi blízko väčšej dvojdverovej triede E.

Niečo podobné platí tiež pre interiér. CLE ponúkne vo všetkých smeroch viac priestoru pre posádku, staré E-kupé však bolo (s výnimkou priestoru pre nohy cestujúcich na predných sedadlách a šírky vzadu) väčšie.

Vrcholná verzia má riadenie i pohon všetkých kolies

Pokiaľ ide o podvozok, novinka využíva platformu MRA súčasnej triedy C a E, takže má vpredu i vzadu viacprvkové zavesenie a v porovnaní s menším sedanom má tiež štandardne o 15 mm nižší podvozok. Odpruženie vám Mercedes ponúkne hneď v troch nastaveniach. To najvyššie, plne adaptívne s elektronicky riadenými tlmičmi je navyše kombinované so systémom riadenia zadných kolies.

Najslabšou motorizáciou je CLE 220d s dvojlitrovou naftou, ktorá má 200 koní a 440 newtonmetrov a Mercedes upozorňuje, že auto má okrem tradičného filtra pevných častíc hneď dva systémy na redukciu oxidov dusíka – samostatný akumulačný katalyzátor NOx a k nemu primárny i sekundárny SCR.

Nemci sľubujú nielen čisté výfukové plyny, ale tiež spotrebu len 4,7 až 5,2 litra nafty na 100 km v závislosti na výbave, k tomu zrýchlenie na stovku za 7,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 238 km/h.

Benzínové štvorvalce zastupujú modely CLE 200 a CLE 300, oba majú dvojliter a verziu s väčším číslom si môžete objednať i s pohonom oboch náprav 4Matic. Slabšie kupé i kabrio majú 204 koní a 320 Nm, ostrejšia verzia potom 258 koní a 400 newtonmetrov.

Vrcholom do príchodu prevedenia AMG bude CLE 450 4Matic s trojlitrovým preplňovaným radovým šesťvalcom a 4x4. Motor má 381 koní, 500 Nm od 1800 do 5000 otáčok za minútu a v spojení s 9-stupňovým automatom (ktorý majú všetky motory) to stačí na akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy, najvyššiu rýchlosť 250 km/h a priemernú uvádzanú spotrebu podľa WLTP 7,8 až 8,6 litra benzínu na 100 kilometrov.

Uvedenie CLE Coupé na európsky trh je naplánované na november 2023. Presný termín začiatku predaja triedy CLE Cabriolet Mercedes nespresnil, píše len, že „bude nasledovať v priebehu budúceho roka“.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Mercedes