Kým nové BMW radu 5 dorazí aj v čisto elektrickej verzii ako model i5, nová trieda E poháňaná výlučne elektromotormi a akumulátormi zatiaľ nehrozí. Mercedes má totiž výhodu v tom, že súbežne s „Éčkom“ má už v tejto chvíli na trhu batériový ekvivalent v podobe samostatnej limuzíny EQE.

Tento stav sa nezmení ani v roku 2023 s nástupom novej generácie manažérskeho Mercedesu, ktorý sa bude naďalej držať 48-voltovej mild-hybridnej technológie a podľa kolegov z britského Auto Expressu sa pod prednou kapotou objavia nielen benzínové ale dokonca i naftové motory. Ako je to možné?

Trieda E existuje pod týmto označením už skoro tridsať rokov a napriek tomu, že jej komerčný úspech kvôli crossoverom a SUV permanentne klesá, stále ide o najpredávanejší štvordverový model Mercedesu.

Aj keď bol rok 2020 už naplno zasiahnutý pandémiou koronavírusu a ekonomickou neistotou, Nemcom sa napriek tomu podarilo svojim zákazníkom dodať 300 tisíc tých áut, takže „Éčko“ tvorilo až 16 percent všetkých predajov značky.

Nový Mercedes triedy E dorazí na platforme MRA 2, ktorá je základom súčasnej triedy S.

Na platforme vlajkovej lodi

Pokiaľ ide o dizajn, nový Mercedes by sa nemal príliš odkloniť od štýlu, ktorý momentálne reprezentuje nová trieda C. Novinkou majú byť zapustené, respektíve výsuvné kľučky dverí a v interiéri po vzore ostatných nových modelov očakávajte veľké na výšku orientované dotykové displeje.

Limuzína i kombi vyššej strednej triedy (kupé a kabriolet dorazia ako nová samostatná trieda CLE) budú postavené na v súčasnosti najmodernejšej modulárnej platforme Mercedesu MRA 2, ktorá je ukrytá i pod sedanom Mercedes-Benz triedy S. „Éčko“ si aj vďaka tomu na rozdiel od triedy C bude schopné ponechať v najvyšších verziách vzduchový podvozok, toto šasi však bude primárne využité kvôli elektrifikácii.

Benzínové i naftové motory budú automaticky spojené so spomínanou mild-hybridnou technikou a chýbať nebude ani plug-in hybrid, ktorý by mal mať v čisto elektrickom režime dojazd minimálne 100 kilometrov.

Kým budúci Mercedes-AMG C 63 presedlá na štvorvalec s elektromotorom, v prípade triedy E máme trochu lepšie správy – teda ak si potrpíte na viacvalcové agregáty. Zatiaľ samozrejme nie je nič oficiálne, ale nové AMG E 63 4Matic by mohlo byť aj naďalej poháňané dvakrát preplňovaným štvorlitrovým osemvalcom, ktorý ponúkne viac ako 650 koní. A vďaka MRA 2 očakávajte tiež novú úroveň ovládateľnosti, ktorú prinesie systém aktívneho riadenia zadných kolies.

zdroj: Auto Express