Nürburgring je celosvetovo známy okruh, prezývaný aj ako zelené peklo. Peklo je trefný názov, či už pre auto, alebo jazdca.

Zdokonalený podvozok FlexRide adaptuje tlmiče pruženia, riadenie a pohonné ústrojenstvo automaticky, alebo prostredníctvom voliteľných režimov ‘Standard’, ‘Sport’ a ‘Tour’. To sa dá najlepšie otestovať na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Tento pretekársky okruh je extrémne náročný kvôli meniacim sa povrchom, výškovým zmenám, ako aj neprehľadným zákrutám. Každý nový Opel tu musí podstúpiť skúšku zrelosti. Tím, ktorý vedie Andreas Zipser, šéfkonštruktér typu Insignia, priviezol na testovacie jazdy na Nürburgringu prototypy polepené kamuflážou. A inžinieri sa na okruhu usilovali nájsť posledné percentuálne body pre perfektne vyladený automobil. „Môžete cítiť, že Insignia novej generácie bola vyvinutá na čistom liste papiera hneď ako si sadnete za volant. Integrácia vodiča je vynikajúca a poskytuje mu oveľa lepší cit pre automobil. Nová Insignia je oveľa agilnejšia, a to dokonca aj s rovnakým motorom,“ povedal Andreas Zipser. Nová vlajková loď Opel jazdí rýchlo. Nové, presné riadenie s premenlivým účinkom posilňovača podľa rýchlosti a optimálna ergonómia v kokpite orientovanom na vodiča. Sedadlo vodiča je o 3 centimetre nižšie ako v predchádzajúcej generácii, čo vytvára pocit, že vodič je viac súčasťou automobilu, k čomu prispieva aj stredová konzola natočená k vodičovi, prehľadný združený prístroj v zornom poli a ľahko dosiahnuteľné ovládacie prvky. Všetky tieto zložky vytvárajú polohu vodiča pripomínajúcu pretekový automobil, ideálnu pre športovú jazdu nielen na okruhu.

Nová Insignia je tlačená na svoje limity.

Pre takú dynamickú jazdu je ideálny režim ‘Sport’ podvozka FlexRide: tlmiče pruženia majú tvrdšiu charakteristiku a motor bezprostrednejšie reaguje na zmenu polohy plynového pedálu. Okrem toho elektronický stabilizačný systém ESP intervenuje neskôr, čím vodičovi poskytuje väčší priestor na aktívnu jazdu. Ak má vozidlo automatickú prevodovku v režime ‘Sport’, radí vyššie prevodové stupne neskôr – Insignia je kompletne vyladená pre dynamickú jazdu. Pri návrate z Nürburgringu vodič môže prepínať medzi troma režimami podľa charakteru cesty a individuálnych preferencií. ‘Standard’: systém uskutočňuje automaticky optimálne nastavenie na základe informácií poskytovaných senzormi. ‘Tour’: komfortné nastavenie podvozka, motor je nastavený na nízku spotrebu paliva – optimálny režim pre pokojnú jazdu na dlhé vzdialenosti. ‘Sport’: znižuje sa predkláňanie vozidla pri brzdení a nakláňanie karosérie pri rýchlom prejazde zákrut, riadenie poskytuje vodičovi bezprostrednejšiu spätnú väzbu. Podvozok FlexRide elektrohydraulicky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia povrchu cesty a prevažujúcim jazdným podmienkam 500-krát za sekundu, alebo 30 000-krát za minútu. Okrem toho si vodič môže uložiť do pamäte osobné preferencie charakteristiky posilňovača riadenia, elektronického plynového pedálu a tlmičov pruženia pomocou tlačidla ‘Sport’. „Nový centrálny softvér ‘Drive Mode Control’ je srdcom a dušou adaptívneho podvozka. Kontinuálne analyzuje informácie senzorov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy. Potom optimalizuje jednotlivé systémy pre čo najlepšiu trakciu a jazdné vlastnosti,“ vysvetľuje Andreas Zipser. Napríklad ak Opel Insignia Grand Sport jazdí v režime ‘Standard’ a vodič sa rozhodne prechádzať zákruty na kľukatej ceste svižnejším tempom, softvér rozozná dynamickejší spôsob jazdy podľa hodnôt akcelerácie a brzdenia a okamžite prepne pohonné ústrojenstvo do športového režimu. Nová Insignia sa podľa týchto informácií na okruhu nestratí, uvidíme čo prinesie prípadný ostrý model OPC.