Britské médiá majú v súvislosti s neplánovaným odhalením nového Range Roveru pomerne jasno. Tvrdia, že vcelku konzervatívny dizajn novinky posunutý skôr o evolučný krôčik ako o revolučný skok bol očakávaný. Novinári vychádzali z maskovaných testovacích prototypov, ktoré postupne zhadzovali svoje „psychedelické“ fólie a s pribúdajúcimi detailmi sa začalo ukazovať, že štylistické oddelenie JLR nechystá žiadne veľké prekvapenie.
Ich odhad môžeme len potvrdiť. Nové auto skutočne vyzerá ako väčší facelift, pretože v porovnaní s predchodcom či inými modelmi značky bola výraznejšie prepracovaná len zadná časť. Nenechajte sa však zmýliť. Toto je kompletne nové auto.
Piata generácia Range Roveru je (ako prvé auto) postavená na úplne novej modulárnej platforme MLA Flex, ktorá bola navrhnutá tak, aby bola schopná poskytnúť priestor nielen klasickým spaľovacím motorom, ale ubytovať dokáže i hybridný pohon a dokonca môže byť i čisto elektrická. Ak sú neoficiálne informácie správne, batériový model by mal doraziť o niečo neskôr. Jeho nástup na trh je očakávaný až v roku 2024.
S technikou BMW
Vlajková loď Land Roveru by mala konkurovať Mercedesu-Maybach GLS, nepochybne bude chcieť loviť zákazníkov aj vo vodách Bentley Bentayga a dá sa predpokladať, že k hlavným cieľom bude patriť i klientela BMW, ktorá by inak uvažovala o SUV X7. Vtipné na tom je, že práve mníchovská automobilka mala Range Roveru ponúknuť pomocnú ruku s technikou pod kapotou.
Áno, čítate správne. Ak sú zákulisné chýry skutočne pravdivé, vrcholný Range Rover vymenil pôvodný kompresorový osemvalec s objemom 5,0 litra za pohonnú jednotku 4.4 V8 biturbo od BMW. Či bude súčasne s uvedením na trh mníchovský agregát i nejako elektrifikovaný, momentálne nevieme, všetky podstatné dáta však upresníme už budúci týždeň. Než sa tak stane, môžeme ešte pridať zaujímavosť spojenú s podvozkom: nový Range Rover bude prvým modelom značky s riadením kolies zadnej nápravy.
zdroj: Autocar