Tu je 7 vecí, ktoré vás presvedčia o tom, že meno Passat je stále plne vitálne:

1) Ponúka extrémne širokú škálu pohonov.
Mild-hybridný benzínový 1.5 TSI, dva preplňované dvojlitre 2.0 TSI a dokonca aj tri verzie naftového dvojlitra 2.0 TDI! To všetko s výkonovým rozpätím od 110 kW (150 k) až po 200 kW (272 koní). V ponuke sú dokonca aj dva varianty celkom nového plug-in hybridného pohonu! Všetky verzie radia pomocou automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG, pričom najvýkonnejšia benzínová a naftová verzia ponúka v základe pohon všetkých štyroch kolies 4Motion!

2) Nový plug-in hybrid mení hru.
Passat Variant ponúka úplne novú generáciu plug-in hybridného pohonu. Využíva väčšiu 19,7 kWh batériu, ktorá mu umožňuje prejsť na čisto elektrickú energiu do vzdialenosti až 100 kilometrov. Novinkou je, že sa výrazne zlepšila palubná nabíjačka, takže AC prúdom nabijete Passat výkonom až 11 kW miesto doterajších 3,6 kW. Navyše je k dispozícii pre PHEV veľmi netradične aj rýchlonabíjanie DC prúdom s výkonom až 50 kW, takže batériu nabijete z 10 na 80 % jej kapacity iba za 25 minút. 

3) Vďaka skvelej aerodynamike má ozaj nízku spotrebu.
Inžinieri a dizajnéri sa s aerodynamikou naozaj vyhrali a skok z cd = 0,31 na 0,25 je naozaj obdivuhodný. Novú hodnotu pomáhajú dosiahnuť aj aerodynamické disky kolies či špeciálne „vzduchové záclony“, ktoré sú tvorené špeciálnymi kanálikmi v prednom nárazníku.

4) Ešte viac narástol
Passat Variant doteraz rozhodne nebol malým autom, no novinka sa posúva ešte ďalej. Ponúka o 50 mm väčší rázvor a až o 144 mm dlhšiu karosériu, takže je priestrannejšia než kedykoľvek pred tým.

5) Chce potešiť vodiča
Aj keď by sme to možno od auta tohto typu nečakali, Passat nechce byť iba nudný spoločník, ale chce vás vtiahnuť do deja a prebudiť vo vás záujem o šoférovanie. Prepracované zavesenia kolies ponúknu vyššiu tuhosť a lepšie reakcie na riadenie, zatiaľ čo príplatkový podvozok DCC Plus používa nové adaptívne tlmiče s dvoma nezávisle ovládateľnými ventilmi pre kompresiu a odskok. To umožňuje ešte vyššiu mieru komfortu a zároveň lepšie jazdné vlastnosti. Vodič si môže tuhosť nastaviť plynulo od mimoriadne plavného podvozka až po športovo tuhý.

6) Ovláda sa jednoduchšie a intuitívnejšie
Nový informačno-zábavný systém MIB4 ponúka nanovo spracované prostredie, ktoré je intuitívnejšie a rýchlejšie sa v ňom dostanete k tomu, čo hľadáte. Veľký 15-palcový displej vytvára pohodlné užívateľské rozhranie.

7) Pomasíruje vás
Nové masážne sedadlá s 10 tlakovými bodmi, vyhrievaním a odvetrávaním ponúknu predným pasažierom možnosť uvoľniť sa po náročnom dni.

Viac informácií zo sveta značky Volkswagen nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk