Porsche 992.2 prejde pomerne decentnými zmenami dizajnu, ktoré naznačuje render kolegov z britského Autocaru. Typickým prvkom pre novinku majú byť napríklad vertikálne usporiadané lamely v prepracovanom prednom nárazníku.

Ešte o niečo dôležitejšie je, že si 911 udrží trojlitrové preplňované ploché šesťvalce, ktoré po tomto facelifte ponúknu o čosi vyššie výkony a tiež lepšiu dynamiku. A práve takto prepracovaná základná pohonná jednotka sa stane jadrom hybridného modelu.

Len ako 4x4

Benzín-elektrický model skombinuje uvedený agregát, ktorý sa bude starať výlučne o pohon zadnej nápravy. Naopak prídavný elektromotor si zoberie na starosť pohon predných kolies. S takto rozloženými jednotkami sa Porsche s veľkou pravdepodobnosťou priblíži ideálnemu rozloženiu váhy medzi nápravami, tým ale elektrifikácia nekončí.

V 911 hybrid má byť navyše namontovaný 48-voltový štartér-generátor, ktorý bude integrovaný priamo do dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Bez externého nabíjania

Novinka ako taká bude pracovať s až 400-voltovou architektúrou, aj keď kapacita prídavnej trakčnej lítiovo-iónovej batérie nemá byť (nepochybne aj kvôli úspore hmotnosti) príliš veľká. Konkrétne kilowatthodiny nepoznáme, ale Autocar hovorí, že pôjde o menšiu hodnotu, ako používa napríklad Ferrari.

Asi preto neprekvapí, že Porsche nepostavilo plug-in hybrid, ale klasický samonabíjací systém schopný využívať v prvom rade rekuperovanú brzdnú energiu.

Zaujímavé tiež je, že vyššie spomínaná technika mala byť vyvinutá v spolupráci s chorvátskou značkou Rimac, v ktorej Porsche drží 45-percentný podiel a spadá pod ňu okrem iného i Bugatti. Detaily tohto technologického transferu však zatiaľ nepoznáme, takže na konkrétne čísla si ešte chvíľu počkáme.

zdroj: Autocar