S parametrami elektromobilov je to trochu komplikovanejšie ako s bežnými autami so spaľovacími motormi. Teda aspoň pokiaľ ide o výkony. Automobilky s obľubou uvádzajú špičkový namiesto kontinuálneho výkonu, pretože ten druhý je samozrejme výrazne nižší a nepôsobí tak dobre ako druhé vyššie číslo.

Krásnym príkladom je práve predstavený Taycan Turbo GT a slúži ku cti Porsche, že zverejnilo úplne všetky parametre, vrátane tých menej bombastických hodnôt.

Nemci upozorňujú, že ich aktuálny prírastok v rodine Taycanov dostal najnovšie pulzné meniče vyrobené z karbidu kremíka, takže napríklad zadná náprava zvláda až 900 ampérov, o 300 viac v porovnaní so štandardným Taycanom Turbo S.

Porsche k tomu dodáva, že toto riešenie výrazne znižuje spínacie straty a v bežnej premávke môžete jazdiť s maximálnym výkonom 580 kW, 789 koní a najvyšším krútiacim momentom 1340 newtonmetrov. Automobilka k druhému parametru dodáva, že uvedenú silu násobí prepracovaná a o niečo robustnejšia redukčná prevodovka.

V prípade, že budete chcieť napríklad pri šprinte vydolovať z dvoch elektromotorov ešte viac, Taycan vám vďaka režimu overboost navýši najvyšší výkon na 760 kW, teda 1034 koní. A ak to bude nutné, na spomínané dve sekundy máte pod pedálom pravej nohy 815 kilowattov, čo je spomínaných 1108 koní.

Štandardnému Taycanu Turbo GT to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 2,3 sekundy a dvojnásobné tempo zvládne za 6,6 sekundy. A ak máte pocit, že to mohlo byť ešte o chlp lepšie, existuje možnosť priplatiť si za paket Weissach. S ním bude GT na 100 km/h o desatinu sekundy rýchlejšie a pri akcelerácii z 0 na 200 km/h ušetríte dve desatiny.

Weissach znamená, že sa vzdáte i zadných sedadiel

Identická potom nie je ani maximálna rýchlosť. Bez Weissachu je to 290 kilometrov za hodinu, s ním pre zmenu 305 km/h. Dojazd pomalšieho modelu je podľa metodiky WLTP 528 až 554 kilometrov, v prípade ostrejšej verzie vychádza na 538 až 555 kilometrov.

Zvláštnosťou novej verzie je okrem iného znížená pohotovostná hmotnosť o 75 kg v porovnaní s Taycanom Turbo S, takže GT váži 2365 kg a s paketom Weissach 2295 kg. Prispieva k tomu väčšie množstvo komponentov vyrobených z uhlíkového kompozitu (napríklad aj predné sedadlá) a kvôli úspore váhy GT prišlo dokonca o elektrické ovládanie veka batožinového priestoru. A to nie je všetko. Weissach je oproti základnému modelu ľahší o 70 kg aj kvôli odstráneným zadným sedadlám.

Bez priplácania potom dostanete podvozok Active Ride, 21-palcové hliníkové disky, karbón-keramické brzdy, ale aj v ich prípade ide o prepracovanú techniku, takže vylepšené strmene o 2 kg znižujú neodpruženú hmotnosť.

Nový Taycan má v sérii tiež diódové svetlá Matrix, ktoré môžete bez doplatku upgradovať na HD Matrix LED. Novinkou je karbónový zadný spojler, ale zostavu dopĺňajú ďalšie aerodynamické prvky, ktoré zvyšujú celkový prítlak o 220 kg. Zákazníci budú mať na výber šesť lakov, ktoré budú rok vyhradené pre Turbo GT. A cena?

Taycan Turbo GT a Turbo GT s paketom Weissach v Nemecku svorne začínajú na hranici 240 tisíc eur. K prvým zákazníkom sa autá dostanú už počas tejto jari.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Porsche