Koncern VW najprv nechal dva mesiace po Tesle vytvoriť absolútny rekord medzi sériovými elektromobilmi chorvátskym Rimacom Nevera, ktorý zvládol 20,8 km dlhý okruh v pohorí Eifel za 7:05,298 minúty. Len pre úplnosť dodávame, že Model S Plaid s paketom Track zvládol rovnakú trasu za 7:25,231 min. A svoj skalp sa rozhodlo získať späť tiež Porsche.

Nemci postavili nový vrcholný Taycan, ktorý zatiaľ nemá oficiálne meno a na fotkách z Nordschleife má ešte maskovaciu fóliu. Podľa niektorých zdrojov by však malo auto niesť označenie Turbo GT.

Jeho výkony a dynamické parametre Porsche zverejní až pri oficiálnej premiére, už teraz ale poznáme čas z Nürburgringu. Predsériový kus s povinne namontovanou bezpečnostnou klietkou a viacbodovými pásmi pokoril asfaltovú trať za 7 minút a 7,55 sekundy, takže za Neverou s masívnym výkonom až 1914 koní zaostal len o 2,29 sekundy. A Tesla?

Tú prekonal nový vrcholný Taycan o takmer 18 sekúnd! Pre Porsche je mimoriadne dôležitý tiež fakt, že pripravovaná novinka prekonala doterajší čas Taycanu Turbo S z roku 2022 až o 26 sekúnd. Aby sme si dokázali aspoň zhruba predstaviť pokrok, ktorý nový model prináša, Nemci prezradili, že v nájazde do pasáže Schwedenkreuz bolo nové Turbo GT až o 25 kilometrov za hodinu rýchlejšie ako jeho predchodca.

Porsche dodáva, že výsledný čas 7:07,55 min. nebol náhodný. Podľa automobilky ide o „reprodukovateľnú hodnotu“ a nový Taycan bez problémov zvládol niekoľko ďalších, podobne rýchlych kôl v rozmedzí jednej sekundy.

Je však nutné dodať, že je to tiež obrovská zásluha 38-ročného špičkového továrenského pilota a pretekára Larsa Kerna, ktorý jazdí za Manthey Racing. Je to človek, ktorý svojho času zvládol Nürburgring za volantom sériovej 911 GT2 RS za 6:47,3 minúty. K tomu ešte dodávame, že súčasný rekord medzi produkčnými autami drží časom 6:35,183 min. Mercedes-AMG One.

zdroj: Porsche