Novinka nadväzuje na koncept Mission E Cross Turismo, ide tak o zvýšené kombi s „oplastovanými“ prahmi a podbehmi. Do série však pribudli 2 dôležité novinky, pohon všetkých kolies a vzduchový podvozok. Elektromobil si to tak bez problémov nasmeruje aj do ľahšieho terénu alebo na nespevnenú cestu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zväčšený je aj priestor pre batožinu, po sklopení zadných sedadiel môže mať objem až 1 171 litrov. Pre nadšencov jazdy mimo spevnených ciest je tu paket Off-road Design. Ten zvýši svetlú výšku o 30 mm a prinesie niektoré vylepšenia na ochranu karosérie. Voči bežnému taycanu je však už aj sériový Taycan Cross Turismo vyššie o 30 mm. S týmto paketom tak môžete skutočne vyraziť na vyjazdené prašné cesty bez obavy, že „chytíte“ podvozkové diely.

Len s pohonom oboch náprav

Keďže, ako som spomenul, Taycan Cross Turismo je v sérii štvorkolka, má elektromotory vždy 2. Jeden na prednej a druhý na zadnej náprave. V sérii je tiež akumulátor s kapacitou 93,4 kWh. K dispozícii sú 4 verzie. Základný taycan 4 Cross Turismo má 280 kW (380 k), s overboostom až 350 kW (476 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 5,1 sekundy a dojazd podľa WLTP je od 389 do 456 km.

Druhou verziou je 4S Cross Turismo s 360 kW (490 k), respektíve s overboostom 420 kW (571 k). Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 4,1 sekundy a dojazd sa len nepatrne zníži na 388 až 452 km. Vyššie stojí Turbo Cross Turismo s 460 kW (625 k), v overboost režime s 500 kW (680 k). zrýchlenie na 100 km/h prebehne za 3,3 sekundy a dojazd bude od 395 do 452 km.

Najvýkonnejšou verziou bude Turbo S Cross Turismo s 460 kW (625 k) a s overboostom až 560 kW (761 k). Na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy a dojazd bude od 388 do 419 km. Kto by mal o novinku záujem, k dispozícii bude od leta 2021. Podľa správy má model začínať na nemeckom trhu od 93 635 eur.

Zdroj: Porsche

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov