O tom, že Porsche chystá „rodinnejšiu“ verziu Taycanu sa vedelo už nejakú dobu, pričom auto bolo viackrát zachytené počas testov. Tie sa však podľa informácii od automobilky chýlia ku koncu a Taycan Cross Turismo bude čoskoro pripravený na svoju svetovú premiéru. Porsche si však dalo záležať a Cross Turismo testovali aj na Nürburgringu, Hockenheime, v Taliansku či Francúzsku. Celkový počet testovacích kilometrov sa tak vyšplhal na číslo 998 361, čo už je poriadna porcia. Prototypy Cross Turismo tak skoro 25-krát prešli obvod Zeme. Nový Taycan zároveň počas celého vývoja strávil vo veternom tuneli až 1 500 hodín, čo predstavuje 62,5 dní. 

V čom sa Cross Turismo líši? 

Predovšetkým v type karosérie, keďže Cross Turismo je kombi, teda skôr Shooting Brake. Vďaka tomu ponúkne oveľa viac priestoru na hlavu pre zadných pasažierov, pričom narastie aj objem batožinového priestoru. Rád by som vám prezradil aj konkrétne čísla, no o tých Porsche zatiaľ mlčí. Čo však vieme, je, že k dispozícii bude aj pohon všetkých kolies či vzduchové pruženie, vďaka ktorému bude možné meniť nastavenie svetlej výšky auta. Porsche zároveň sľubuje, že Taycan Cross Turismo ponúkne športové vlastnosti, veľký dojazd, každodennú využiteľnosť vo všetkých klimatických podmienkach a dokonca aj veľmi slušné schopnosti na nespevnenom povrchu. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nuž, sám som veľmi zvedavý na oficiálne predstavenie, ktoré si Porsche naplánovalo na 4. marca. Najväčšími trhmi pre Cross Turismo budú podľa automobilky Nemecko, USA, Veľká Británia, Nórsko a Holandsko, pričom predaj v Európe by mal odštartovať už toto leto. 

Zdroj, foto, video: Porsche