Audi prakticky súčasne chystá dvojicu vrcholných modelov vyššej strednej triedy. Ten prvý dorazí možno už v priebehu budúceho roka ako RS6 GT Avant, bude inšpirovaný konceptom RS6 GTO z roku 2020 a samozrejme bude vychádzať zo súčasnej generácie Audi A6 s interným typovým označením C8.

Podobne ako dnešné verzie RS6, bude aj tento modernizovaný stroj poháňaný dvakrát preplňovaným vidlicovým osemvalcom s objemom 4,0 litra, v tomto prípade by mal mať však 650 koní a maximálny krútiaci moment až 900 newtonmetrov.

Prototypy zrejme posledného neelektrifikovaného Audi RS6 Avant boli nedávno zachytené na Nürburgringu a pod nánosom kamufláže bolo vidieť, že auto má prepracovanú aerodynamiku a súčasťou úprav je tiež mohutnejšie krídlo na hornej hrane dverí batožinového priestoru.

Zatiaľ nie je jasné, či túto techniku dostane tiež Audi RS7, pretože posledné dve generácie Nemci už neponúkajú sedan RS6, očakáva sa ale, že nová verzia GT prekoná dynamiku súčasnej RS6 Avant Performance, ktorá zvládne šprint z miesta na stovku za 3,4 sekundy a jej maximálna rýchlosť je posunutá na štandardných 280 alebo príplatkových 305 kilometrov za hodinu.

Návrat sedanu RS6, ale už len na baterky

Novou – pre predajcov so štyrmi kruhmi nad vchodom – neznámou cestou sa vydáva čisto elektrická nová generácia Audi RS6 e-tron, ktorá podľa informátorov britského Autocaru dorazí v roku 2025 a bude sa predávať súbežne s benzínovým prevedením.

Divízia Audi Sport okrem kombíka vzkriesi po 15 rokoch aj sedan (ktorý bol naposledy dostupný koncom roka 2010 v generácii A6/C6), pričom obe chystané karosárske verzie by mali z 90 percent pripomínať štúdie Audi A6 e-tron a A6 e-tron Avant, ktoré Nemci predstavili v apríli 2021, respektíve v marci 2022.

Novinka bude samozrejme vychádzať zo štandardnej elektrickej limuzíny A6 a Avantu (ich svetová premiéra bola potvrdená na rok 2024) a mala by konkurovať BMW i5 M6 s výkonom 601 koní a Mercedesu-AMG EQE 53 4Matic+ Dynamic Plus, ktorý má až 687 koní.

Základom všetkých spomínaných e-tronov bude nová modulárna elektrická platforma PPE (Premium Platform Electric), ktorú Audi vyvinulo v spolupráci s Porsche. Využíva 800-voltovú architektúru a okrem iného sa objaví aj pod karosériami nového Taycanu, elektrického Macanu i SUV Audi Q6 e-tron a Q6 e-tron Sportback.