Odpoveď na úvodnú otázku pochopiteľne zatiaľ nepoznáme, ceny novinky však automobilka už prezradila. Základný model R/T so šesťvalcom Sixpack naladeným na 426 koní a 635 newtonmetrov, automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies vychádza na 49 995 dolárov, v prepočte zhruba 42 900 eur.

Táto čiastka je o 9600 dolárov nižšia v porovnaní s najdostupnejšou elektrickou verziou Charger Daytona R/T modelového roka 2025, ktorú ale automobilka už stiahla z ponuky kvôli nezáujmu.

Ako M5 s trojlitrom

Šesťvalcový Charger je poháňaný dvakrát preplňovaným radovým trojlitrom Hurricane a podobne ako napríklad BMW M3 Competition, aj Dodge má v základe systém 4x4. S nemeckým rýchlym sedanom má potom spoločný ešte jeden detail. V americkom stroji môžete tiež jednoduchým stlačením tlačidla odpojiť pohon predných kolies a urobiť z neho čistú zadokolku.

Hurricane Twin-Turbo vo výkonnejšom prevedení Scat Pack má 558 koní, 720 newtonmetrov, opäť osemstupňový automat 880RE TorqueFlite a systém AWD s možnosťou vybrať si pohon zadnej alebo oboch náprav. Jeho cena začína na hranici 54 995 dolárov, v prepočte približne 47 200 eur.

Spolu s vyššie uvedenou technikou dostanete sériovo tiež mechanický zadný samosvorný diferenciál a Scat Pack má tiež výbavu Line Lock, ktorá vám umožní súčasne s odpojením pohonu prednej nápravy zablokovať len predné brzdy a skúsiť si burn-out len tak, alebo ním zahriať zadné gumy pred šprintom.

Aj keď sme Charger porovnali s M3 a láka nás prirovnať ho tiež k M4, pretože bude dostupný s dvoj i štvordverovou karosériou, nechajte sa zmýliť. Rozmermi a hmotnosťou je totiž skôr na úrovni BMW radu 5 alebo možno dokonca sedmičky. Dodge má totiž dĺžku 5248 mm a rázvor náprav až 3074 milimetrov! A napriek tomu, že je v porovnaní s elektromobilom o viac ako 430 kg ľahší, Scat Pack má stále ohromných 2185 kg.

Maximálka na dohľad 300 km/h!

Nenechajte sa ale zmýliť jeho sloními parametrami. Slabší Charger Sixpack R/T je schopný akcelerovať z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 4,8 sekundy a má maximálnu rýchlosť posunutú na 270 kilometrov za hodinu. Ostrejší Charger Scat Pack zvládne rovnaký šprint za 3,9 sekundy a rozbehne sa dokonca na 285 kilometrov za hodinu!

Môžete samozrejme namietnuť, že elektrický Charger Daytona Scat Pack dokáže z tohto času ukrojiť ďalších 0,6 sekundy, nemali by sme ale zabúdať na iný podstatný detail – táto batériová verzia je v porovnaní s benzínovým Scat Packom drahšia takmer o 20 tisíc dolárov.

V8? Takmer s istotou bude!

Ďalšie mínus môže novinka dostať od tradičných zákazníkov aj preto, že šesťvalec má v porovnaní s tradičnými motormi V8 HEMI stále málo valcov. Dodge možnú montáž osemvalca pod kapotou nového Chargeru dlho odmietalo s odôvodnením, že sa tam nezmestí. Skrátka, že to jeho konštrukcia neumožňuje. Lenže aj v tomto smere sa už ľady pohli.

Pri premiére šesťvalcového Chargeru dostal šéf Dodge, Matt McAlear, vcelku očakávanú otázku, keď sa ho opýtali, či by sa osemvalcový Hellcat medzi predné kolesá predsa len nevošiel. Jeho odpoveď? „Nebuďte prekvapení, keď sa tam vojde.“ A vzápätí dodal: „To je krása tejto platformy. Niekto môže povedať, že sme mali šťastie. Iní, že sme boli chytrí. Nestavili sme však všetko na jednu technológiu, na jeden typ pohonu. Do tejto platformy sme vložili veľa úsilia, aby sa mohla vyvíjať a prispôsobovať dopytu zákazníkov,“ dodal Matt McAlear.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 38 obrázkov

zdroj: Dodge