Taliani sa rozhodli ukázať nám z novej Lancie Ypsilon ďalšie detaily. Konkrétne zadnú časť s kruhovými združenými svetlami, ktoré majú vnútri naležato písmeno Y a sú pripomienkou konceptu Pu+Ra HPE, respektíve reminiscenciou na pôvodnú Lanciu Stratos.

Úvodný obrázok zároveň ukazuje kompletne nový a zjednodušený font názvu značky LANCIA, štylizovaný nápis mena novinky a zaujímavo pôsobia tiež pomerne ostré zlomy na úrovni spodnej línie zadného okna či prelis spájajúci svetlá usadené do vykrojeného nárazníka.

Práve tieto maličkosti na fotkách utopeného testovacieho prototypu nebolo veľmi vidieť jednak kvôli záberom z väčšej vzdialenosti a tým pádom i horšej kvality snímok, ale zároveň tiež kvôli bielemu laku karosérie, ktorý vykresleniu detailov tiež veľmi nepomohol.

Napriek tomu oficiálne fotky potvrdzujú, že havarované auto skutočne bol model Ypsilon, čo sa dá rozoznať práve vďaka motívu písmen Y v zadných svetlách, nehovoriac o veľkom nápise Lancia na veku batožinového priestoru.

Aby toho nebolo málo, automobilka pridáva druhý záber zachytávajúci prednú časť so svetelným diódovým „krížom“, ktorý opäť odkazuje na nedávnu štúdiu Pu+Ra.

Ak tento obrázok zosvetlíte, uvidíte tiež štvoricu obdĺžnikových otvorov v hornej časti nárazníka, ktoré sú v prípade elektrickej verzie zatvorené. Ypsilon však bude poslednou Lanciou poháňanou aj spaľovacími motormi, a preto predpokladáme, že v ich prípade pôjde o otvory pre prívod chladiaceho vzduchu k chladičom a agregátom.

S technikou Fiatu, Peugeotu a Jeepu

Nový malý hatchback bude postavený na platforme CMP/e-CMP, bude mať teda techniku spoločnú s koncernovými modelmi Opel Corsa, Peugeot 208, ale blízko bude mať tiež k novým crossoverom Fiat 600 a Jeep Avenger.

To okrem iného znamená elektromotor s výkonom 156 koní napájaný trakčnou batériou s kapacitou 54 kilowatthodín a dojazdom podľa WLTP na úrovni 400 kilometrov. Ale tiež hybridnú techniku zloženú z trojvalca 1.2 Turbo (100 koní) a šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky e-DCS6 s integrovaným elektromotorom výkonom 29 koní a prídavným akumulátorom s kapacitou 0,9 kWh.

Pokiaľ ide o interiér, novinkou bude nielen atypická odkladacia plocha pripomínajúca stolík, ale Lancia bude chcieť zaujať tiež originálnym infotainmentom nazvaným SALA. Ide o skratku Sound Air Light Augmentation (Zvuk Vzduch Svetlo Rozšírenie/Zväčšenie/Prírastok, respektíve stupňovanie) a slovo „sala“ je zhodou okolností v taliančine izba, miestnosť.

Skrátene povedané, dizajnéri chceli, aby ste si v aute pripadali ako doma, pričom nastavenie audiosystému, klimatizácie a osvetlenia bude možné vďaka widgetom integrovaným do dotykovej obrazovky alebo jednoduchšie, hlasovým príkazom.

Svetová premiéra už o pár týždňov

V rámci úspor by sa mal interiéri objaviť volant z Fiatu 600, pochopiteľne s vymeneným logom, ale tiež niektoré ďalšie známe hardwarové ovládacie prvky, Lancia sa však bude snažiť dať kabíne spracovaním a použitými materiálmi luxusnejší nádych.

Ak sa neviete dočkať, rovno dodávame, že premiéra je za dverami. Oficiálne nám Lancia predstaví nový Ypsilon už vo februári 2024.

zdroj: Lancia, Stellantis