Spomeniete si ešte na pôvodnú Fronteru? Rebrinový rám, tuhá zadná náprava, rázvor s väčšou karosériou až 2,7 metra a dĺžka skoro 4,7 metra. Prečo o tom píšeme? Pretože sa podľa úvodnej fotky zdá, že sa staronové meno objaví na kompaktnom crossoveri postavenom na základoch nového elektrického Citroënu ë-C3!

Samozrejme, zatiaľ to nemáme oficiálne potvrdené, ale pozrite sa na novú Fronteru a porovnajte ju s tvarmi a proporciami nového Citroënu, ktorý je aktuálne uvádzaný na európske trhy.

Neporovnateľné autá

Ak si náhodou nespomínate na rozmery malého francúzskeho elektromobilu, pripomíname, že má dĺžku len 4015 mm a rázvor 2,54 metra. To skutočne slušný prepad veľkosťou tak o dve triedy, nehovoriac o zameraní, keďže stará Frontera bol skutočne odolný offroad s redukciou, uzávierkou a ďalšou výbavou do terénu.

Nová Frontera – a potvrdzuje to i britský AutoExpress – je podľa všetkého postavený na novej lacnej platforme Smart Car, ktorú Stellantis vyvinul (súbežne so šasi STLA Small, Medium a Large) predovšetkým pre cenovo dostupné elektromobily a dostane ju tiež chystaný Fiat Panda.

AutoExpress zároveň tvrdí, že Frontera dorazí na trh ako elektromobil, čo nerozporujeme, ale predpokladáme, že rovnako ako Citroën, aj Opel časom dostane malé spaľovacie motory 1.2 PureTech v kombinácii s rôznymi stupňami elektrifikácie.

Samotná batériová verzia bude dostupná s technikou ë-C3, teda s elektromotorom so skromným výkonom 113 koní, krútiacim momentom 120 Nm a malou LiFePo batériou s kapacitou len 44 kilowatthodín. Francúzskemu autu to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 11 sekúnd a maximálnu rýchlosť obmedzenú na 135 km/h.

Len pre úplnosť dodávame, že Frontera vo výrobnom programe nahradí Opel Crossland, ktorý má zhruba 4,2 metra, rázvor 2,6 metra a dnes ho dostanete už len s preplňovanou jedna-dvojkou naladenou na 110 alebo 130 koní.