Kvalitu jazdy, materiály, ich spracovanie a množstvo ďalších detailov pochopiteľne z obrázkov neposúdime, takže vám schopnosť nového modelu značky Stelato konkurovať nemeckým luxusným modelom zatiaľ nepotvrdíme.

V každom prípade rúbe čínske zoskupenie HIMA celkom vysoko. Vyššie spomínaná značka Maextro sa svojim prvým modelom S800 zamerala na Maybach, Rolls-Royce a Bentley, takže ambiciózne (zatiaľ teda len papierové) zacielenie novinky vlastne neprekvapuje a minimálne v niektorých detailoch pôsobí S9T pomerne presvedčivo.

Mercedes E kombi je o triedu menšie auto

V prvom rade sú to rozmery. Nový čínsky kombík má dĺžku až 5160 milimetrov, takže prekonáva BMW i5 Touring o 10 centimetrov! Len o niečo menší náskok má S9T pri porovnaní rázvorov. Stelato má medzi nápravami 3050 milimetrov, teda o 55 mm viac ako bavorské elektrické kombi.

Dizajn auta postaveného na 21-palcových kolesách nadväzuje na limuzínu S9 a to isté platí tiež pre techniku pod plechmi. Autom využíva modulárnu platformu Huawei Tuling a v tomto konkrétnom modeli zákazník v štandarde dostane predné dvojité lichobežníkové ramená s päťprvkovým zadným zavesením, s ktorým spolupracuje vzduchové odpruženie a adaptívne tlmiče.

S pohonom zadných kolies alebo 4x4

Pohon S9T zabezpečuje buď čisto elektrický pohon alebo elektrický s predlžovačom dojazdu. V prvom prípade máte na výber medzi pohonom zadných (309 koní) alebo všetkých kolies so systémovým výkonom 524 koní.

Silnejší model zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za 4,0 sekundy, obe autá však majú identickú trakčnú batériu s kapacitou 100 kilowatthodín. Tá im podľa čínskeho cyklu zabezpečí dojazd na jedno nabitie na úrovni 816, respektíve 721 kilometrov. To je necelých 700 alebo 610 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Aj so spaľovacím motorom

Druhý variant využíva 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec naladený na 160 koní, menšie batérie s kapacitou 37 alebo 53,4 kWh a len jeden elektromotor pri zadnej náprave s výkonom 309 koní. Automobilka sa pochválila aj dojazdom, ktorý čisto na baterku vychádza na 256 a 365 km (opäť podľa CLTC) a s plne natankovanou nádržou 1355 km (cca 1150 km podľa WLTP).

Ceny viac ako päťmetrového kombi momentálne ešte nepoznáme, ale prakticky rovnako veľký sedan S9 štartuje doma na hranici (v prepočte) 47 800 eur, kombi by sa mohlo vojsť do 50 tisíc eur. Za tieto peniaze dostanete okrem uvedeného tiež čiastočne autonómne riadenie Huawei ADS 4.0, ktoré spolupracuje so štyrmi lidarmi, piatimi radarmi, jedenástimi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými senzormi! Kedy sa Nemci môžu „tešiť“? Stelato uvedie S9T na trh už v septembri, možný export do Európy je zatiaľ otvorený.

zdroj: CNC