Xiaomi YU7 štartuje v Číne na sume 253 500 jüanov (cca 30 150 €), čo je približne o 10 000 jüanov (cca 1180 €) menej ako základná Tesla Model Y. Vyššie verzie Pro a Max stoja 279 900 (cca 33 300 €) a 329 900 jüanov (cca 39 200 €). CEO Lei Jun sa netají ambíciou priamo konkurovať Tesle a tvrdí, že YU7 prekonáva Model Y vo viacerých parametroch.
Predobjednávkový ošiaľ: 289 000 objednávok za hodinu!
Takýto záujem o nový elektromobil je na čínskom trhu naozaj výnimočný a ide o rekordné predobjednávky v rámci debutov domácich značiek. Len 3 minúty po spustení predaja zaznamenalo Xiaomi 200 000 objednávok, po hodine už bolo na konte neuveriteľných 289 000 predobjednávok. Po 18 hodinách bolo „zamknutých“ (teda potvrdených) už 240 000 objednávok, po 72 hodinách sa celkové číslo vyšplhalo až na 315 900, pričom do toho nie sú započítané online predaje.
„Kšeftári“ a chaos na trhu
Takýto záujem okamžite prilákal aj špekulantov. Na čínskych online platformách sa začali objavovať ponuky na „predaj“ skorých poradových čísel za príplatok od 1 000 až po 20 000 jüanov. Xiaomi na to zareagovalo sprísnením pravidiel: objednávky nie je možné prevádzať na inú osobu a ani nijako inak upravovať detaily kupujúceho. Cieľom je ochrániť férovosť predaja a zabrániť obchodovaniu s poradím.
Technika a konkurencia
YU7 je stredne veľké fastback SUV s dĺžkou takmer 5 metrov, ponúka dojazd až 760 km (CLTC), teda zhruba 650 kilometrov podľa WLTP alebo 550 km podľa EPA. Taktiež špičkovú výbavu a vyššie verzie využívajú aj výkonný čip Nvidia Thor pre pokročilé asistenčné systémy. Xiaomi zároveň uzatvára strategické partnerstvá s BYD, GAC Toyota a Zhengzhou Nissan, aby posilnilo svoju pozíciu v ekosystéme elektromobility. Viac o Xiaomi YU7 sme písali tu.
Očakáva sa, že Xiaomi môže s YU7 dosiahnuť ročný predaj 300 000 až 360 000 kusov, čím by sa stal jedným z najúspešnejších elektromobilov na čínskom trhu. Cenová vojna s Teslou sa tak ešte len začína a je otázne, ako na tento tlak zareaguje americký gigant.
zdroj: Carnewschina Reuters Cnbc