Pointou je, že nové Xiaomi YU7 dokáže Ferrari konkurovať aj výkonmi. Teda minimálne na papieri. Kým Purosangue je poháňané atmosférickým dvanásťvalcom s objemom 6,5 litra a výkonom 725 koní, s ktorým zrýchli na stovku za 3,3 sekundy a jazdí 312 km/h, čínske SUV spolieha na elektromotory.
Vo vrcholnom prevedení YU7 Max má vylepšený systém pohonu oboch náprav a systémových 691 koní a k tomu maximálny krútiaci moment 866 newtonmetrov. To je síce o 35 koní menej ako taliansky stroj, ale zároveň o 150 Nm viac.
Na stovke rýchlejšie ako Ferrari
A prejavuje sa to aj pri akcelerácii. V prípade Xiaomi výrobca uvádza čas zrýchlenia z miesta na stovku za 3,23 sekundy, najvyššia rýchlosť je ale obmedzená na 253 kilometrov za hodinu.
Čínska novinka dostala trakčnú batériu s kapacitou 101,7 kilowatthodiny, ktorá podľa metodiky CLTC stačí na 760 kilometrov, teda zhruba 650 kilometrov podľa WLTP alebo 550 km podľa EPA.
Tri motorizácie
Na rozdiel od Ferrari zákazníci budú mať možnosť vybrať si aj z dvoch slabších prevedení. YU7 Pro bude tiež štvorkolka, len naladená na 496 koní, 690 Nm a akumulátorom s kapacitou 96,3 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 770 (CLTC), 655 (WLTP), respektíve 560 kilometrov (EPA). Dynamiku má stále ohromnú: z 0 na 100 km/h za 4,27 sekundy a 240 km/h.
Na najnižšom stupienku bude stáť verzia bez dodatku v označení s len jedným elektromotorom a pohonom zadných kolies. Má 320 koní, 528 Nm, rovnakú baterku ako Pro a tým pádom dojazd až 835 km podľa CLTC, ktorý by mal v Európe vychádzať na 710 km a v Spojených štátoch na 610 kilometrov.
Platforma Modena
Pretože Xiaomi pripravilo pre tento model modernú 800-voltovú architektúru na platforme Modena (!), rýchlonabíjane jednosmerným prúdom by malo v ideálnych podmienkach predĺžiť dojazd o 620 kilometrov po 15-minútovom nabíjaní.
Novinka má dĺžku 4999 mm, šírku 1996 mm, výšku 1608 mm a rázvor náprav rovné tri metre. Hmotnosť vozidla sa v závislosti na výbave a použitej batérii pohybuje od 2140 do 2460 kg a zákazníci budú mať na výber 19 alebo 20-palcové disky.
Z pohľadu bezpečnosti či celkovej konštrukcie zaujme takzvaná hybridná karoséria vyrobená z ultra-vysokopevnostnej ocele (s pevnosťou v ťahu až 2200 MPa) v kombinácii s hliníkom – z toho je napríklad predný rám ale tiež kapota. Batériový blok má zosilnené vonkajšie puzdro s takzvaný „nepriestrelným povlakom“, aj keď nie je úplne zrejmé, čo tým Xiaomi myslí.
Predné kolesá sú zavesené na dvojitých lichobežníkových ramenách, vzadu pracuje multilink a automobilka sa nezabudla pochváliť vzduchovým odpružením s elektronicky nastaviteľnými adaptívnymi tlmičmi, ale tiež brzdovým systémom značky Brembo.
Pred BMW
Kompletne kožou Nappa čalúnený interiér zaujme napríklad rozhraním HyperVision. Ide o 1,1 metra širokú obrazovku pod líniou čelného okna, ktorá je zložená z troch samostatných displejov a slúži na zobrazovanie základných parametrov, napríklad rýchlosti, predpovedi počasia a ďalších dát na základe nastavených widgetov. Niečo podobné pod názvom Panoramic iDrive chystá tiež BMW, týmto však Xiaomi odsúva Nemcov až na druhé miesto.
Inak je palubná doska veľmi jednoduchá a dominuje jej až 16,1-palcová dotyková obrazovka. A zaujímavé sú tiež sedačky. Ponúkajú 10-bodovú masáž, zatiaľ čo operadlá zadnej lavice je možné elektricky nakloniť pod uhlom od 100 do 135 stupňov. Za nimi nájdete kufor s objemom 678 litrov, ktorý sklopením sedadiel zväčšíte na 1758 litrov. Predný batožinový priestor má 141 litrov.
Výkony Ferrari, ceny škodovky
Ceny Xiaomi zverejní až v júli, generálny riaditeľ značky Jun Lei však už oznámil, že pôvodne sľubovaných 199 tisíc jüanov, v prepočte 24 400 eur základný model určite stáť nebude. Predpokladá sa však, že automobilka udrží „cenu od“ pod Teslou Model Y, ktorá v Číne stojí minimálne 263 500 jüanov, teda 32 300 eur. Súčasný odhad ceny modelu YU7 je na úrovni 245 900 jüanov (30 100 eur), čím sa zaradí nad sedan SU7 za 215 900 jüanov (26 400 eur). Vrcholná verzia Max by potom mohla stáť necelých 330 tisíc jüanov. To je zhruba 40 400 eur. Za auto s výkonom 690 koní!
zdroj: Xiaomi