Druhým veľmi cenným artiklom expertízy ľudí v Alpina bolo v 70. rokoch prepĺňanie. Turbomotor používaný v modeloch Alpina B7 si rýchlo získal rešpekt a obdiv. V malej tuningovej firme vďaka tomu nadobudli s turbom väčšie skúsenosti než mali motorári v Mníchove. Keďže v BMW chceli v 70. rokoch tiež niektoré modely prepĺňať, skúsenosti z Buchloe sa im veľmi hodili a tak sa spolupráca ešte viac prehĺbila. Vývojári z Alpiny začali o prepĺňaní učiť technikov z Mníchova a BMW na oplátku ponúklo tuningovej firme vlastné výrobné linky. Modely BMW Alpina teda dosahovali fabrickú kvalitu a záruky a práve vďaka tomu získali status automobilky s vlastným VIN číslom. 

V Buchloe v sídle značky Alpina ručne skompletujú motory, ktoré odošlú do fabriky BMW. Tu ho priamo na linke založia spolu s prevodovkou a pohonom do štandardného modelu BMW. Auto však nedokončia celé. V tomto bode odchádza späť do Buchloe, kde mu robia interér, podvozok, brzdy a vôbec všetko to, čo BMW Alpina odlišuje od sériových modelov. Napriek titulu automobilka je to však veľmi zákazková výroba. Aj keď mala Alpina uplynulý rok s cca 2000 predanými autami historický najlepší.

A práve s týmto systémom fungovania bude čoskoro koniec. Včera 10.3.2022 na prekvapenie celého sveta oficiálne oznámili, že BMW kúpilo Alpinu a berú ju pod seba. Bude to dlhý proces, ktorého dôsledné zapracovanie potrvá až do konca roka 2025. Vtedy skončí zmluva o súčasnej spolupráci. V priestoroch firmy Alpina v Buchloe budú potom venovať servisnú pozornosť dovtedy vyrobeným autám. Viacerí zamestnanci z Alpina preto budú musieť akceptovať miesto v BMW v Mníchove, alebo u ich dodávateľov. 

Predaj Alpiny je prekvapením nie len pre širokú verejnosť, ale aj klientov a odborníkov. Šéf firmy totiž vehementne odmietal elektromobily, tvrdí, že jeho klientela o ne nemá najmenší záujem a pri tejto malosériovej výrobe nemá Alpina problém úspešne bojovať so stále prísnejšími flotilovými emisiami len navýšením ceny svojich produktov. Dnes sú pravidlá a prísne postihy EU pre automobilky uvádzané ako dôvod akvizície.

Oficiálne stanovisko BMW k tejto kúpe je, že práve stále prísnejšie regulačné požiadavky komplikujú fungovanie malej automobilky a robia ju nerentabilnou. Čo však prinesie budúcnosť budeme musieť objaviť. Možné sú viaceré scenáre. Jeden z nich končí tým, že z modelov Alpina sa stane len ďalšia špecificky vyzerajúca a lakovaná ponuka bez pridanej hodnoty, akou doposiaľ dokázali opantať mysle mnohých petrolheadov. Na teraz platí, že BMW Group rozšírilo svoje automobilky po Mini a Rolls Royce o Alpinu.

zdroj: BMW a Alpina