Ferrari 360 Modena s prevodovkou F1

dátum prvej evidencie: marec 2000

stav odometra: 207 000 km (8 820 km ročne)

cena: 72 500 €

Tento model mal dlhé roky nálepku ,,Ferrari pre chudobných‘‘, pretože išlo o ,,entry-level‘‘ v ponuke nových vozidiel, neskôr o to najlacnejšie z bazárovej ponuky. Tento kus nemá manuálnu prevodovku, čo ho už od začiatku predurčilo na častejšie jazdenie. Na čiernej metalíze vidno hologramy a bude potrebovať preleštiť. Opravu by si zaslúžilo aj sedadlo vodiča. Na druhú stranu, čierno-čierna kombinácia interiéru a exteriéru je nadčasová a dodnes pôsobí aktuálne. Jedinými úpravami sú disky z novšieho modelu F430 a after-market podvozok od značky H&R.

Pri 100 000 km dostalo auto nový motor. Výmena vtedy stála 48 000 €. Spojka je čerstvo vymenená. Veľkým servisom prešla aj prevodovka. Vymenené boli aj rozvody, brzdy a sviečky. Všetky práce boli vykonané u dealera v nemeckom Singene doložené faktúrami.

Tento kus nie je najvhodnejší pre zberateľa za účelom investície. Na druhú stranu môže byť úplne ideálny pre niekoho, kto si chce auto užívať a naberať ďalšie a ďalšie kilometre bez obáv o ďalšiu stratu hodnoty. Motor teoreticky môže najazdiť ešte ďalších 100 000 kilometrov. Aj keby ste ho však mali vymeniť hneď po kúpe, dostanete sa na finálnu sumu podobnú ako za auto s nízkymi kilometrami a pôvodným motorom, u ktorého nemáte istotu, ako dlho ešte pobeží. 

mobile.de

Lamborghini Gallardo LP560-4 

dátum prvej evidencie: júl 2009

stav odometra: 124 000 km (7750 km ročne)

cena: 88 888 €

Toto Lamborghini, tiež s prívlastkom ,,pre chudobných‘‘, má takmer o polovicu menej kilometrov, než vyššie spomínané Ferrari, ale ročný nájazd kilometrov majú veľmi podobný. Predajca neuvádza nič o servisnej histórii ani o tom, kde auto jazdilo. Vzhľadom na výrazne opotrebovaný interiér by sme sa vôbec nečudovali, ak by išlo o auto z požičovne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vo všeobecnosti odporúčame sa autám z požičovní vyhýbať. Či už ide o Fabiu – o to viac, ak ide o superšport. Opotrebovaný podvozok a poničené nárazníky jazdou po meste sú zo všetkého ten najmenší problém. Oveľa väčší problém je, ak si za volant superšportu sadne neskúsený vodič a začne ho trápiť či už z nevedomosti alebo je mu jeho životnosť úplne ľahostajná, pretože ho nasledujúci deň vracia späť. Ako sa vraví ,,z cudzieho krv netečie‘‘.

Porsche 911 Carrera Cabrio 3.6

dátum prvej evidencie: marec 2004

stav odometra: 344 200 km (16 390 km ročne)

cena: 36 996 €

Generácia 996 je puristami opovrhovaná aj pre predné svetlá v tvare volského oka, najmä však preto, že ide o prvú generáciu, ktorej motor nie je chladený vzduchom, ale vodou. To z 996 robí v bazáre robí cenovo najdostupnejšiu 911. Porsche 911 vo všeobecnosti je známe tým, že ide o športové auto, ktoré má ale kvalitu spracovania ako manažérsky sedan. Vidno to aj na tomto kabriolete, ktorý vzhľadom na vek a kilometre vyzerá veľmi zachovalo. Motor pred 7 000 km prešiel kompletnou generálkou. Podobne, ako v prípade vyššie spomínaného Ferrari, môže ísť o ideálnu voľbu pre niekoho, kto sa chce voziť a neriešiť stav odometra.

Porsche 911 993 Carrera 4 Coupé

dátum prvej evidencie: jún 1995

stav odometra: 294 065 km (9 802 km ročne)

cena: 62 993 €

Čestnú zmienku si zaslúži aj ďalšia 911-ka. Ide síce o poslednú generáciu s motorom chladeným vzduchom, ale pre zberateľa asi opäť nebude tým pravým. V minulosti už bolo auto kompletne prelakované. Motor je stále pôvodný a ešte nevyžadoval generálku. Ťažko povedať, či pobeží ďalších 100 000 km alebo po ďalšej sezóne ,,odíde do večných lovísk''. Je síce stále pôvodný, ale pravdepodobne je už na hranici životnosti. Zaujímavé na tomto kuse je, že ide o čerstvého veterána a nový majiteľ sa bude môcť zúčastňovať zrazov historických vozidiel.

Aston Martin V8 Vantage

dátum prvej evidencie: apríl 2012

stav odometra: 226 900 km (17 454 km ročne)

cena: 42 900 €

Po vizuálnej stránke je auto vo veľmi peknom stave. To môže svedčiť o kvalite spracovania, ale aj o starostlivosti predošlých majiteľov.  Ak si priplatíte 10 000 €, môžete mať kus s polovičným nájazdom. Vzhľadom na približnú životnosť motora (250 000 – 300 000 km), to rozhodne stojí za zváženie. Výmena motora sa pohybuje od 15 000 € do 30 000  € v závislosti od toho, či kúpite nový alebo repasovaný. Nehovoriac o opotrebovanosti zvyšku auta. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

mobile.de

JKB