Parkovanie na rovine

Pokiaľ stojíte na rovnom povrchu, neexistuje žiadny praktický dôvod na to, aby ste predné kolesá nezrovnali. Ak necháte koleso vykúkať von z podbehu, len zvyšujete riziko, že vám doň niekto nešikovný pri parkovaní zavadí.

Parkovanie v kopci

Keď zaparkujete auto hore kopcom na pravej strane cesty, vytočíte kolesá smerom k obrubníku a náhodou by zlyhala parkovacia brzda, auto sa oprie o obrubník a nebude sa kotúľať ďalej dole svahom. Ak by ste parkovali dole kopcom, opäť natočíte kolesá smerom k obrubníku. Princíp je rovnaký aj keď parkujete na ceste bez obrubníka – auto sa v najhoršom prípade pohne smerom ku krajnici, ale nezablokuje cestu prípadne nepoškodí ostatné autá okolo.

Poškodzuje sa tým auto?

Vytočené predné kolesá počas parkovania nenamáhajú žiadny z podvozkových komponentov. Nenamáha sa dokonca ani posilňovač riadenia. Ten je totiž v prevádzke iba keď je motor zapnutý. Je fakt, že vďaka geometrii sú pri parkovaní s vytočenými kolesami namáhané pneumatiky. Čím sú širšie, tým viac. Rozloženie tlakov pod nimi je totiž pre záklon osi riadenia nerovnomerné, posunuté viac na vnútornú stranu zatočenia. Parkovať tak pár hodín asi nie je problém, nechať tak auto stáť celé dni, alebo týždne má rovnaký efekt ako parkovanie na nerovnom povrchu, na kameňoch, auto váhou opreté o obrubník a podobné situácie, pri ktorých je pneumatika viditeľne defomormovaná. Iste, pneumatiky sú "spotrebný" materiál, ale pre pedantnejších vodičov to neznamená, že na ne kašlú. Aj tu môže vzniknúť riziko, že deformovaná pneumatika bude pri vyšších tempách triasť...

NECHÁVATE PRI PARKOVANÍ V KOPCI KOLESÁ VYTOČENÉ SMEROM KU KRAJNICI?
  • Áno, vždy. ( 38% )

     

  • Nechávam ich vždy vyrovnané. ( 25% )

     

  • Neriešim to. ( 13% )

     

  • Sú situácie, keď riadene zatočím ( 25% )

     

Odpovedalo 8 ľudí