TopSpeed.sk
  • 50t fans
  • 35t fans
  • 122t fans
Registrácia Prihlásenie
  • Video
  • Novinky
  • Tuning
  • Motoršport
  • Reportáže
  • Poradňa
  • Testy áut
  • Testy jazdeniek
  • Ankety
Registrácia
Prihlásenie

Správna orientácia radenia na automatoch je len jedna! Prečo?

Správna orientácia radenia na automatoch je len jedna! Prečo?
  • Maroš ČABÁK
  • 07.01.2014
  • Autor
  • 24
Dnes je piatok, 05.12.2025
Meniny má Oto - význam mena

Pred časom mi zavolal trochu zmätený čitateľ, ktorému nebolo zrejmé, prečo podľa neho len niektorým autám s automatickou prevodovkou v testoch vyčítame umiestnenie/orientáciu sekvenčného radenia smerom hore a dolu. Vysvetlenie sa mu veľmi páčilo, vec pochopil okamžite a navrhol, aby sme tému spracovali podrobnejšie aj pre širokú verejnosť. Je veľmi pravdepodobné, že v tejto problematike nemá jasno veľa vodičov, či autonadšencov. Tu je vysvetlenie, ako má vyzerať správna orientácia radenia na automatoch .


Bez zbytočných rečí, priložené video sa pokúša túto problematiku krátko a jednoducho vysvetliť. Snáď sa mi to podarilo...  PS: čitateľovi ďakujeme za skvelý tip! :)

Maroš ČABÁK
  • Maroš ČABÁK
  • Publikovane: 07.01.2014
Motoristický novinár od r1996. Najazdil viac než 1 milión km a vyskúšal viac než 1000 áut. Zároveň inštruktor školy šmyku SuperDRIVE. Jeden zo 400 certifikovaných BMW Driving Instructors na svete. Vyštudoval STU SjF - Automobilová technika. Jazdil preteky do vrchu, autoslalom a halový karting. Usporiadal viac než 100 podujatí, pretekov a akcií - AutoSlalom, KartCup a veľké zrazy fanúšikov áut.
Zdieľať
  • 24
OMV dá mnohým výhercom tankovanie zadarmo!
01.11.

OMV dá mnohým výhercom tankovanie zadarmo!

  • promo článok
  • -
  • Novinky
  • 0

Nový systém mýta v Chorvátsku skúsi bojovať so zápchami: koniec mýtnic, povinná registrácia a online platby
05.11.

Nový systém mýta v Chorvátsku skúsi bojovať so zápchami: koniec mýtnic, povinná registrácia a online platby

  • Jan KOLBENHAYER
  • -
  • Novinky
  • 1



Vosveteit.sk

Veľký únik informácií odhaľuje, ako Samsung zmení tvoj mobil. One UI 8.5 môže premeniť tvoje Galaxy na úplne...

Veľký únik informácií odhaľuje, ako Samsung zmení tvoj mobil. One UI 8.5 môže premeniť tvoje Galaxy na úplne...

AKTUÁLNE: Deje sa to znova, používatelia hlásia masívne výpadky internetu po celom svete. Poznáme dôvod

AKTUÁLNE: Deje sa to znova, používatelia hlásia masívne výpadky internetu po celom svete. Poznáme dôvod

Ruská superzbraň sa zrútila pár sekúnd po štarte. Toto fiasko odhaľuje slabinu, ktorú Moskva nechce priznať

Ruská superzbraň sa zrútila pár sekúnd po štarte. Toto fiasko odhaľuje slabinu, ktorú Moskva nechce priznať

Bankový malvér Albiriox vie napadnúť až 400 rôznych bankových a krypto aplikácií: Hackeri zaútočili globálne,...

Bankový malvér Albiriox vie napadnúť až 400 rôznych bankových a krypto aplikácií: Hackeri zaútočili globálne,...

December na Netflixe odštartoval bohatou nádielkou: V nasledujúcich dňoch nás čakajú samé bomby!

December na Netflixe odštartoval bohatou nádielkou: V nasledujúcich dňoch nás čakajú samé bomby!

Tvoj telefón sa čoskoro zmení. Google predstavil šesť nadupaných noviniek, ktoré prídu do Androidu

Tvoj telefón sa čoskoro zmení. Google predstavil šesť nadupaných noviniek, ktoré prídu do Androidu

Rusko práve zablokovalo hernú platformu, ktorú obľubuje aj slovenská mládež. Dôvodom je údajná LGBT...

Rusko práve zablokovalo hernú platformu, ktorú obľubuje aj slovenská mládež. Dôvodom je údajná LGBT...

AKTUÁLNE: Veľký úrad potvrdil zneužívanie kritických chýb v Androide. Odporúča telefón ihneď aktualizovať...

AKTUÁLNE: Veľký úrad potvrdil zneužívanie kritických chýb v Androide. Odporúča telefón ihneď aktualizovať...

Vedelisteze.sk

Tvoj pes je oveľa viac vlk, než si myslíš. Nový výskum ukazuje, čo psom zostalo z dávnych predkov

Tvoj pes je oveľa viac vlk, než si myslíš. Nový výskum ukazuje, čo psom zostalo z dávnych predkov

Káva môže spomaľovať starnutie. Vedci povedali, koľko šálok je ideálnych. Viac škodí, menej nemá účinok

Káva môže spomaľovať starnutie. Vedci povedali, koľko šálok je ideálnych. Viac škodí, menej nemá účinok

Bojí sa tvoj pes všetkého? Tréner psov prezradil, kde robíš chybu a ako ho naučiť byť odvážnejším

Bojí sa tvoj pes všetkého? Tréner psov prezradil, kde robíš chybu a ako ho naučiť byť odvážnejším

Vieš, prečo má auto počas zimy vyššiu spotrebu a ako môžeš tieto straty aspoň čiastočne eliminovať?

Vieš, prečo má auto počas zimy vyššiu spotrebu a ako môžeš tieto straty aspoň čiastočne eliminovať?

Trénerka psov prezradila trik, ako naučiť psa povel zostať na mieste za pár minút. Väčšina psíčkarov zlyhá v...

Trénerka psov prezradila trik, ako naučiť psa povel zostať na mieste za pár minút. Väčšina psíčkarov zlyhá v...

Začalo tvoje auto vydávať čudné zvuky? Niektoré znamenajú drahú opravu, iné stoja len pár eur. Pozri sa, ako...

Začalo tvoje auto vydávať čudné zvuky? Niektoré znamenajú drahú opravu, iné stoja len pár eur. Pozri sa, ako...

Toto psíčkari často ignorujú a psovi to spôsobuje obrovský stres. Expert upozorňuje, že sa to musí naučiť hneď...

Toto psíčkari často ignorujú a psovi to spôsobuje obrovský stres. Expert upozorňuje, že sa to musí naučiť hneď...

Kontrolka EPC vie vystrašiť nejedného vodiča. Väčšina šoférov netuší, čo sa za ňou skrýva

Kontrolka EPC vie vystrašiť nejedného vodiča. Väčšina šoférov netuší, čo sa za ňou skrýva

Návrat hore
Všetky články z kategórie Novinky
  • 24
Maroš ČABÁK

Maroš ČABÁK

- ďalšie články od autora
  • V AAA Auto predali od začiatku roka rekordných 66 672 áut. ...
  • Kde sa stratila pôvodná myšlienka STK? Korupcia na STK musí ...
  • Idiot za volantom? Ako mu poslať správu?
Profil autora
  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

    Registrácia

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

24 komentárov

jano kartarena 07.01.14 18:13

J

jednoznacne najlogickejsie radenie na vyssi stupen je tahat k sebe....

  • 0
  • 0
Odpovedať

olso Registrovaný uživateľ 07.01.14 18:48

O
0.00

@jano kartarenasuhlasim s redakciou

Jazdím na: Ford Focus Wagon 1,6 TDCi, Ford Focus Wagon 1.6 Zetec, Fiat Grande Punto 1.2
  • 1
  • 0
Odpovedať

Patres Registrovaný uživateľ 07.01.14 18:53

P
13.00

Aj tak je to najviac o zvyku , na mojom BMW 535d to mam presne take iste ako tu na videu v tom BMW , teda "spravne" , no 99% casu jazdim z zaradenim D pretoze aj v D sa da jazdit sportovo , ale obcas ked si chcem sam radit a dam tam DS tak prvy moment sa mi niekedy stane ze neviem kde mam + a kde - ked ze to nepouzivam casto , tak ze vsetko je len o zvyku :) ale suhlasim ze najlepsie je + tahat k sebe a - od seba , ale vdaka tomute videu uz si to budem pametat vzdy za kazdej situacie :-)

Jazdím na: SEAT Cordoba
  • 0
  • 1
Odpovedať

KEKO535 Registrovaný uživateľ 07.01.14 19:14

K
74.00

k sebe a od seba ma Mercedes....cize dopredu - a dozadu + . Ked sa uz tu hrate na machrov :D ...Niekedy sovicka vedia pekne pomylit citatela, preto som to sem napisal. BMW ma dopredu a dozadu a nie k sebe a od seba! Peace :D

Jazdím na: Mercedes W204, Mercedes w213
  • 1
  • 0
Odpovedať

KEKO535 Registrovaný uživateľ 07.01.14 19:16

K
74.00

@KEKO535Na zaciatku prvej vety malo byt k sebe a od seba a nie dozadu a dopredu :)

Jazdím na: Mercedes W204, Mercedes w213
  • 1
  • 0
Odpovedať

Patres Registrovaný uživateľ 07.01.14 20:36

P
13.00

zle som sa vyjadril k sebe som myslel samozrejme dozadu + a od seba dopredu -

Jazdím na: SEAT Cordoba
  • 0
  • 0
Odpovedať

KEKO535 Registrovaný uživateľ 07.01.14 21:47

K
74.00

@Patresnic to :) ved aj ja som sa sekol a reagoval som na teba, ze to mas zle napisane :D ...

Jazdím na: Mercedes W204, Mercedes w213
  • 0
  • 0
Odpovedať

Santos 07.01.14 23:40

J

Asi vacsina ludi ako aj ja pouziva sekvent na predbiehanie. Cize premna je prirodzenejsie podradenie k sebe . som este nevidel cloveka co podraduje na automate pri dobrzdovani

  • 0
  • 0
Odpovedať

Samo Registrovaný uživateľ 11.01.14 11:08

S
64.00

@SantosJa síce veľa najazdených km s automatom nemám, ale rozhodne by som to tak robil. Robím to v prípade manuálnej prevodovky, tak určite by som podraďoval aj s automatom - veď predsa rýchlejšie dobrzdím auto a menej použijem brzdy.

Jazdím na: Subaru BRZ 2016, Fiat Bravo HGT 1996
  • 0
  • 0
Odpovedať

AXE 08.01.14 00:21

J

Vo videu ste vraveli ze spravne automaticke riadenie je spravne ak ked chcem preradit tak smerom do zadu a ked podradit tak smerom do predu OK ja s tym suhlasim. Ale v tom Golfe alebo v Octavii 3 ste kritizovali ze ta prevodovka je nelogicky usporiadana ze ked chcem preradit tak smerom do predu a podradit smerom do zadu. Ale zase pre blbeckov a zaciatocnikov je to asi vyhovujuce v tej Octavke preto lebo ked chce preradit tak smerom do predu lebo auto ide do predu, a ked podradit tak smerom do zadu lebo to auto pri podradovani brzdi tak smerom do zadu.

  • 0
  • 0
Odpovedať

števo Registrovaný uživateľ 08.01.14 03:27

š
79.00

Pri tých nových 9 stupnových prevodovkách to bude fakt "zábava" radiť keď po prvých 4-5 preradeniach/podradeniach zabudnem aký tam rýchlostný stupeň,navyše keď to bude ešte nejako nelogicky/nesprávne urobené to radenie

Jazdím na: Alfa Romeo 166
  • 0
  • 0
Odpovedať

MaroS TopSpeed.sk Registrovaný uživateľ 08.01.14 07:26

M 70.00

@števoModerné prevodovky vždy na palubáku ukazujú zaradený stupeň. Tu by nemal byť problém.

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4, Toyota GR86
  • 0
  • 0
Odpovedať

eon 10.01.14 22:30

J

@MaroS TopSpeed.skja s ním musím súhlasiť, jazdil som čosi so sedemstupňovým DSG, ktoré ponúka manuálne radenie len v kvázi normálnom móde a športový mód (S) vrátane dobrzďovania motorom, držania vysokých otáčok a pod. je iba v automatickom režime. manuál som skúšal, no pri siedmych prevodových stupňoch a rýchlejšej jazde som nestíhal sledovať na displeji zaradený stupeň, keď človek nemá v ruke manuál a nevie podľa polohy páky čo tam má. samozrejme, je to presne ako ste ukázali, nelogicky plus dopredu mínus dozadu.

s páčkami pod volantom by to šlo lepšie, ale stále si neviem predstaviť, že by som to robil niekde inde ako na prázdnej ceste alebo okruhu, kde sa naozaj musím sústrediť iba na chytenie apexu a zaradenú rýchlosť.

musím uznať, že ten športový mód je fajn, škoda len, že som jazdil s motorom, ktorému nesedí - malé 1.2 TSI, ktoré má výkon v nízkych otáčkach a bežne ho DSG drží medzi 1200 a 1600, potom radí hore. ťažko čakať od toho motora v 4500 otáčkach nejaké zázraky, tiež to nemá moc výkonu. je fajn, že pri pustení plynu "nevyraďuje" ale brzdí motorom a to z vysokých otáčok.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Mouton Registrovaný uživateľ 08.01.14 09:44

M
88.00

Bez padiel na volante alebo stlpiku radenia to podla mna nie je ono. Uplne najhorsie su ale podla mna automaty, ktore nepodrzia vysoke otacky, ked ich tam chcem, ale samy zaradia na vyssi stupen.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Skulavy Tom Registrovaný uživateľ 08.01.14 10:15

S 60.00

Mna uz davnejsie napadlo ze by si uzivatel vedel sam v menu auta nadefinovat kde chce + a - (hore/dole nie do stran to ma zabilo ze to vobec preslo do vyroby). Ved to nie je ziaden mechanizmus ale iba "zopnutie" signalu. A na prevodovke by sa rozviestilo + alebo - tak ako ked si viem nastavit co sa mi ma zobrazovat na displeji, aka farba podsvietenia a pod. A samozrejme suhlasim s redakciou.

Jazdím na: Tesla
  • 0
  • 0
Odpovedať

matvo 08.01.14 21:48

J

@Skulavy Tomja by som xcel radit nejakou android apkou cez telefon hlasovym ovladanim cez vyhrievanu diskogulu na spetaku s pripojenim na krypton keby bolo pod mrakom a tym padom by bolo lepsie radit skriza pri prepolovani zemegule na opcanu polaritu.. asi napisem rozborilovi :D

ps: kutac je kutac a ked sekvenciu, tak plne mechanicky hevland s radenim tak ako pise maros.. ;) to je jedine spravne riesenie.. ;)

  • 0
  • 0
Odpovedať

JRD McLAREN Registrovaný uživateľ 10.01.14 11:49

J
85.00

@matvoHEVLAND - uz od pondelka vo vsetkych prejanniach tesco, tesco expres za zvyhodnenu cenu, aj pre vas a vase auto ... :D

  • 0
  • 0
Odpovedať

MarekBMW 16.03.17 21:36

J

@Skulavy TomV top geare si myslia nieco ine :D
https://youtu.be/5UwOBKSHl-c?t=2m

  • 0
  • 0
Odpovedať

Viktor Registrovaný uživateľ 08.01.14 19:53

V
90.00

Super video :)

  • 0
  • 0
Odpovedať

Peter Palenik 06.01.15 23:10

J

Super video Marian, konecne chapem preco to ma byt tak ako si ukazoval v BMW ma to urcite logiku, presne ako si vysvetlil a ja sa vobec s tebou nehadam a neprotirecim ti ale napriek tomu ja mam Mercedes a vobec mi nevadi ze doprava ide o stupen hore a dolava o stupen dole alebo ze prava ruka pod volantom radi hore a lava ruka pod volantom radi o stupen nizsie, je to naozaj len o zvyku a rutiny. este raz marian nehadam sa s tebou ze to ma mercedes spravne, viem ze nie lebo si vysvetlil priciny preco to ma spravne BMW a ja suhlasim, len ti vravim ze mam uz v poradi druhy Mercedes z automatom a som uplne reflexne nauceny ovladat manualne radenie takto, ak chcem do toho automatu babrat, co nie je casto ale predsa, takze je to naozaj len o zvyku a potom nie je problem. Moj nazor ale vdaka za video, bolo poucne a viem ako by to mali vyrobcovia spravne robit, aj ked ja to tak nemam a nevadi mi to vobec.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Mišek 23.01.16 10:14

J

Ďakujem za článok. Nikdo nevedel o čom točím keď som sa sťažoval že to má VW group "naopak"
Toho týpka čo to vymyslel by som vyhodil z firmy bez mrknutia oka. Neskutočne ma to vytáča ... A nenapravili to dodnes /2016/ ..

  • 0
  • 0
Odpovedať

Clippy Registrovaný uživateľ 23.01.16 12:41

C 82.00

@MišekTo nevymyslel ziadny typek. Je to vysledkom studie kde sa zapojilo vyse 1mil vodicov, a 70% sa vyjadrilo, ze im to pride logickejsie + dopredu a - dozadu. Za + dozadu bolo len nieco malo cez 20%. Oni len urobili to, co chcela vacsina ludi :) Bohuzial...

Jazdím na: Audi RS4 B8 Nogaro, Hyundai IONIQ Electric
  • 0
  • 0
Odpovedať

Logik 23.01.16 17:27

J

Hovorit, co je spravne, alebo nespravne, moze len clovek bez technickeho myslenia. Tu neexistuje ziadne spravne, ci nespravne, je to vec konvencie. Vsetci motorsportom nezatazeni vodici, teda drviva vacsina, vobec netusia, ze niekde existuje "spravny" standard. Taktiez je len velmi malo vodicov, ktory u auta s automatikou budu pouzivat sekvencne radenie na dobrzdovanie. Drviva vacsina pouzije sekvenciu vyhradne vtedy, ked sa ocitne v kolone aut a chce ju po castiach popredbiehat. Pri normalnom, ale aj dynamickom, ci v medziach normalnosti aj sportovom style jazdy na verejnych komunikaciach ziaden vodic nepotrebuje sekvenciu na nic ine.
Ze ma svoju logiku aj VW konvencia, respektive konvencia Mercedesu, sa da tiez ukazat. Oba systemy nasleduju logiku, ze nizsi prevodovy stupen je pohybom smerom k vodicovi, vyssi v smere od vodica. Je to prirodzene, ak chceme nieco pribrzdit, tak to akoby tahame k sebe, ak to chceme rozbehnut, tlacime to od seba, alebo smahneme rukou od seba. Su to prirodzene pohyby pri inych ludskych cinnostiach, kedy chceme gestom ruk spomalit, alebo zrychlit.

Ale aj tak je to jedno v podstate. Mna len zarazila ta bohorovnost vo vyjadreniach, ze Maros Cabak div nie dokazal, ze to maju automabilky zle. To sa da dokazat v pripade ako 1+1=3 a nie v pripadoch, kedy je nieco vecou konvencie. A ti, co ziju motorsportom, sa musia zmierit s tym, ze su len drobulinka minorita spomedzi soferov, ktora nebude rozhodovat o tom, co je spravne a co nie.

  • 0
  • 0
Odpovedať

MaroS TopSpeed.sk Registrovaný uživateľ 23.01.16 20:20

M 70.00

@LogikPekná a logická úvaha. Napriek tomu áno, niektoré automobilky to zle skutočne mali a väčšina stále má. Mercedes od radenia do strán upustil už dávno a od tohto roka sa aj Porsche (napriek vplyvu VW) konečne po skoro 30 rokoch rozhodlo orientaciu +/- zmeniť podľa mnou predstaveneho fyzikalneho vplyvu akceleracie a deceleracie.

Je jasne, že väčšinu ľudí motoršport nezaujíma a vlastne ani športová jazda, no keďže tejto skupine vodičov je to aj tak jedno, mohla byť potešená minorita, ktorá to naopak doslova nedokáže používať.

Súhlasím s názorom, že dnes už by pri mnohých iných nastaveniach mohli výrobcovia ponúknuť možnosť zvoliť si to svoje nastavenie (určite aspoň pre prevodovky, ktoré reálne neradia) a riešením sú tiež aj stále častejšie používané páčky pod volantom.

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4, Toyota GR86
  • 2
  • 0
Odpovedať
Dnes je piatok, 05.12.2025
Meniny má Oto - význam mena
profi-car.sk
Prečo moderné kamióny trpia na zanášanie EGR už po 150 tisíc km?
Prečo moderné kamióny trpia na zanášanie EGR už po 150 tisíc km?
  • 05.12.
Ako predĺžiť životnosť automatizovaných prevodoviek v ťahačoch a dodávkach
Ako predĺžiť životnosť automatizovaných prevodoviek v ťahačoch a dodávkach
  • 04.12.
IVECO URBANWAY Hybrid 2 získal ocenenia TOP TRANSPORT na Slovensku aj Česku
IVECO URBANWAY Hybrid 2 získal ocenenia TOP TRANSPORT na Slovensku aj Česku
  • 04.12.
IVECO IDV: Nové nákladné autá pre taliansku armádu
IVECO IDV: Nové nákladné autá pre taliansku armádu
  • 03.12.
Smart tachograf 2. generácie: Čo všetko sleduje v moderných kamiónoch
Smart tachograf 2. generácie: Čo všetko sleduje v moderných kamiónoch
  • 03.12.

Podobné články

S BMW 5 E39 najazdil 1 milión km, za čo ho nakoniec vymenil?
S BMW 5 E39 najazdil 1 milión km, za čo ho nakoniec vymenil?
  • 27.11.
  • 2566
  • 0
BMW Z4 Final Edition je vaša posledná príležitosť kúpiť si tradičný športový roadster
BMW Z4 Final Edition je vaša posledná príležitosť kúpiť si ...
  • 26.11.
  • 1490
  • 1
Len 4 hviezdy pre BMW 1 a 2 Gran Coupe v Euro NCAP! V Mníchove by mali spytovať svedomie
Len 4 hviezdy pre BMW 1 a 2 Gran Coupe v Euro NCAP! V Mníchove by ...
  • 23.11.
  • 1272
  • 1
BMW iX3 prešlo bez nabíjania 1000 km, ale úplne jednoduché to nebolo
BMW iX3 prešlo bez nabíjania 1000 km, ale úplne jednoduché to ...
  • 21.11.
  • 1230
  • 0
Návrat do budúcnosti má 40 rokov. Aké autá by asi jazdili v modernom pokračovaní?
Návrat do budúcnosti má 40 rokov. Aké autá by asi jazdili v ...
  • 16.11.
  • 2120
  • 4
BMW ruší najobľúbenejšiu výbavu M modelov Competition. Prečo?
BMW ruší najobľúbenejšiu výbavu M modelov Competition. Prečo?
  • 09.11.
  • 1745
  • 0
Prémiovky bez loga? Stovky ľudí bez práce? Čo sa to deje?
Prémiovky bez loga? Stovky ľudí bez práce? Čo sa to deje?
  • 07.11.
  • 22940
  • 14

Najčítanejšie články

  • 3 dni
  • 7 dní
  • 14 dní
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
  • 03.12.
  • 22568
  • 6
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu značky vyviedla z firmy eskorta!
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu ...
  • 03.12.
  • 21606
  • 8
Viete, že za ďakovanie výstražnými svetlami hrozí pokuta?
Viete, že za ďakovanie výstražnými svetlami hrozí pokuta?
  • včera
  • 3236
  • 12
Ďalšie zdražovanie PZP aj havarijného poistenia. O koľko viac zaplatíte od januára 2026?
Ďalšie zdražovanie PZP aj havarijného poistenia. O koľko viac ...
  • včera
  • 2754
  • 1
Diaľničná známka za polovicu! Tento reťazec mení pravidlá hry. Dočkáme sa aj u nás?
Diaľničná známka za polovicu! Tento reťazec mení pravidlá hry. ...
  • 02.12.
  • 2440
  • 1
Otočka o 180 stupňov: Európska únia chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov od 2035!
Otočka o 180 stupňov: Európska únia chce zrušiť zákaz ...
  • 02.12.
  • 52001
  • 64
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
  • 03.12.
  • 22568
  • 6
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu značky vyviedla z firmy eskorta!
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu ...
  • 03.12.
  • 21606
  • 8
Tunel Višňové stále nemá dôležitý technický prvok. Vyriešia to do decembrového otvorenia?
Tunel Višňové stále nemá dôležitý technický prvok. Vyriešia ...
  • 29.11.
  • 17603
  • 0
Kilometrová daň: EÚ chce účtovať 3 centy za každý kilometer. Začnú sa odometre stáčať ešte viac?
Kilometrová daň: EÚ chce účtovať 3 centy za každý kilometer. ...
  • 29.11.
  • 8217
  • 39
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych miestach alebo len ťahať peniaze?
Máme zoznam stacionárnych radarov na Slovensku. Budú na správnych ...
  • 24.11.
  • 74346
  • 24
Otočka o 180 stupňov: Európska únia chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov od 2035!
Otočka o 180 stupňov: Európska únia chce zrušiť zákaz ...
  • 02.12.
  • 52001
  • 64
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
  • 03.12.
  • 22568
  • 6
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu značky vyviedla z firmy eskorta!
Zemetrasenie v Jaguare: šéfdizajnéra zodpovedného za premenu ...
  • 03.12.
  • 21606
  • 8
Tunel Višňové stále nemá dôležitý technický prvok. Vyriešia to do decembrového otvorenia?
Tunel Višňové stále nemá dôležitý technický prvok. Vyriešia ...
  • 29.11.
  • 17603
  • 0

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE

  • nové
  • staršie
12:08
Jano-NR | Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
Progresivizmus a progres sú rozne veci. počítač = ...
11:31
Ivus0 | Nová taktika zlodejov na čerpacích staniciach
Ty máš veľmi podivné vnímanie reality. Z každej strany sa na ...
10:59
ľuboš | Ako riešiť mikrospánok? Jednoduché návyky mu môžu zabrániť
Najviac pomaha cista voda. Ked potrebujem ist 2 noci za sebou, padnu ...
10:28
Miro_45 | Nová Toyota GR GT, GR GT3 a Lexus LFA oficiálne: japonský útok na automobilový Olymp!
Bohu vďaka za Toyotu!!!!
10:12
R. Benčík | Povinné nabíjanie plug-in hybridov? Reálne emisie sú 5-krát vyššie, než udávajú výrobcovia
Mohli by mať pri reštauráciách takéto 22kW AC nabíjačky a keď ...
10:02
Lomidrevo | Farebnosť áut sa vytráca: Prečo všetky nové modely vyzerajú ako klony?
Zdravím. Ja idem na výmenu 10.12. Ešte som na M- ku v lete menil ...
09:54
Jano-NR | Viete, že za ďakovanie výstražnými svetlami hrozí pokuta?
Riešenie problému. Keď sa všetci budú správať ako ...
08:07
painkiller | Farebnosť áut sa vytráca: Prečo všetky nové modely vyzerajú ako klony?
Ahoj Lomidrevo. Píšem ti ohľadne toho airbagu. V stredu 3.12.2025 ...
03:52
jozko 2026 | Povinné nabíjanie plug-in hybridov? Reálne emisie sú 5-krát vyššie, než udávajú výrobcovia
na dlhsej trase sa nepouziva AC onboard nabijacka, ale ...
03:31
jozko 2026 | Ďalšie zdražovanie PZP aj havarijného poistenia. O koľko viac zaplatíte od januára 2026?
Zvysiju sa stale, za 3 roky mi zdvihli havarku z 1270 eur na 1950 ...
Z nášho youtube
122000
Odberateľov
RENAULT AUSTRAL vs KIA SPORTAGE - ALEX vs CIGI - Kto z koho?

11300

Výkon S5, spotreba TDI - TEST AUDI A5 Avant e-hybrid

9155

Bol prechod z V6 na R6 motory správny? Jazdený Mercedes E W213 (2016 - 2023)

8975

TEST TESLA Y Performance - 630 k a 750 Nm za 60 tisíc €

32468

TEST HONDA CIVIC 11G - lásku nevidíš, ale cítiš

12872

TEST KIA K4 - nástupca Ceedu akého sme fakt nečakali 😵‍💫

38670

JAZDA RENAULT CLIO 6 - LPG, hybrid, manuál, automat a spotreba pod 4 l/100 km?! 🤔

17937

Tip pre redakciu

Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?

Kontaktujte nás
TopSpeed.sk
  • Kontakt
  • Reklama
  • Pravidlá a podmienky
  • Ochrana súkromia
  • Tip pre redakciu
  • RSS Kanál
Naše médiá
Topspeed logo
Proficars logo

© 2009 - 2025 TOPSPEED.sk

Prihlásenie

Prihlásenie cez

Alebo cez email
Zapamätať heslo
Zabudli ste prihlasovacie heslo?

Registrácia

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Máte u nás už účet? Prihláste sa