TopSpeed.sk
  • 21t fans
  • 16t fans
  • 96t fans
Registrácia Prihlásenie
  • Video
  • Novinky
  • Tuning
  • Motoršport
  • Reportáže
  • Poradňa
  • Testy áut
  • Testy jazdeniek
  • Ankety
Registrácia
Prihlásenie

Správna orientácia radenia na automatoch je len jedna! Prečo?

Správna orientácia radenia na automatoch je len jedna! Prečo?
  • Maroš ČABÁK
  • 07.01.2014
  • 0
  • 24

Pred časom mi zavolal trochu zmätený čitateľ, ktorému nebolo zrejmé, prečo podľa neho len niektorým autám s automatickou prevodovkou v testoch vyčítame umiestnenie/orientáciu sekvenčného radenia smerom hore a dolu. Vysvetlenie sa mu veľmi páčilo, vec pochopil okamžite a navrhol, aby sme tému spracovali podrobnejšie aj pre širokú verejnosť. Je veľmi pravdepodobné, že v tejto problematike nemá jasno veľa vodičov, či autonadšencov. Tu je vysvetlenie, ako má vyzerať správna orientácia radenia na automatoch .


Bez zbytočných rečí, priložené video sa pokúša túto problematiku krátko a jednoducho vysvetliť. Snáď sa mi to podarilo...  PS: čitateľovi ďakujeme za skvelý tip! :)

Maroš ČABÁK
  • Maroš ČABÁK
  • Publikovane: 07.01.2014
Motoristický novinár od r1996. Najazdil viac než 1 milión km a vyskúšal viac než 1000 áut. Zároveň inštruktor školy šmyku SuperDRIVE. Jeden zo 400 certifikovaných BMW Driving Instructors na svete. Vyštudoval STU SjF - Automobilová technika. Jazdil preteky do vrchu, autoslalom a halový karting. Usporiadal viac než 100 podujatí, pretekov a akcií - AutoSlalom, KartCup a veľké zrazy fanúšikov áut.
Zdieľať
  • 24
AKO VYČISTIŤ MOTOR BEZ ROZOBERANIA? ČO UROBIŤ A KOĽKO PREJAZDIŤ?
02.02.

AKO VYČISTIŤ MOTOR BEZ ROZOBERANIA? ČO UROBIŤ A KOĽKO PREJAZDIŤ?

  • Maroš ČABÁK
  • -
  • Poradňa
  • 10



Návrat hore
Všetky články z kategórie Poradňa
  • 24
Maroš ČABÁK

Maroš ČABÁK

- ďalšie články od autora
  • O Alfa Romeo Tonale je v USA podobný záujem ako v EÚ
  • Ako vyčistiť motor bez rozoberania? Čo urobiť a koľko ...
  • Test Toyota RAV4 GR Sport - ekológ v tretrách
Profil autora
  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

    Registrácia

Z krajín mimo Európy sa nemôžete zúčastniť diskusie ako neprihlásený používateľ.

24 komentárov

jano kartarena 07.01.14 18:13

J

jednoznacne najlogickejsie radenie na vyssi stupen je tahat k sebe....

  • 0
  • 0
Odpovedať

olso 07.01.14 18:48

O
0.00

@jano kartarenasuhlasim s redakciou

Jazdím na: Ford Focus Wagon 1,6 TDCi, Ford Focus Wagon 1.6 Zetec, Fiat Grande Punto 1.2
  • 1
  • 0
Odpovedať

Patres 07.01.14 18:53

P
13.00

Aj tak je to najviac o zvyku , na mojom BMW 535d to mam presne take iste ako tu na videu v tom BMW , teda "spravne" , no 99% casu jazdim z zaradenim D pretoze aj v D sa da jazdit sportovo , ale obcas ked si chcem sam radit a dam tam DS tak prvy moment sa mi niekedy stane ze neviem kde mam + a kde - ked ze to nepouzivam casto , tak ze vsetko je len o zvyku :) ale suhlasim ze najlepsie je + tahat k sebe a - od seba , ale vdaka tomute videu uz si to budem pametat vzdy za kazdej situacie :-)

Jazdím na: SEAT Cordoba
  • 0
  • 1
Odpovedať

KEKO535 07.01.14 19:14

K
85.00

k sebe a od seba ma Mercedes....cize dopredu - a dozadu + . Ked sa uz tu hrate na machrov :D ...Niekedy sovicka vedia pekne pomylit citatela, preto som to sem napisal. BMW ma dopredu a dozadu a nie k sebe a od seba! Peace :D

Jazdím na: Mercedes W204
  • 1
  • 0
Odpovedať

KEKO535 07.01.14 19:16

K
85.00

@KEKO535Na zaciatku prvej vety malo byt k sebe a od seba a nie dozadu a dopredu :)

Jazdím na: Mercedes W204
  • 1
  • 0
Odpovedať

Patres 07.01.14 20:36

P
13.00

zle som sa vyjadril k sebe som myslel samozrejme dozadu + a od seba dopredu -

Jazdím na: SEAT Cordoba
  • 0
  • 0
Odpovedať

KEKO535 07.01.14 21:47

K
85.00

@Patresnic to :) ved aj ja som sa sekol a reagoval som na teba, ze to mas zle napisane :D ...

Jazdím na: Mercedes W204
  • 0
  • 0
Odpovedať

Santos 07.01.14 23:40

J

Asi vacsina ludi ako aj ja pouziva sekvent na predbiehanie. Cize premna je prirodzenejsie podradenie k sebe . som este nevidel cloveka co podraduje na automate pri dobrzdovani

  • 0
  • 0
Odpovedať

Samo 11.01.14 11:08

S
63.00

@SantosJa síce veľa najazdených km s automatom nemám, ale rozhodne by som to tak robil. Robím to v prípade manuálnej prevodovky, tak určite by som podraďoval aj s automatom - veď predsa rýchlejšie dobrzdím auto a menej použijem brzdy.

Jazdím na: Subaru BRZ 2016, Fiat Bravo HGT 1996
  • 0
  • 0
Odpovedať

AXE 08.01.14 00:21

J

Vo videu ste vraveli ze spravne automaticke riadenie je spravne ak ked chcem preradit tak smerom do zadu a ked podradit tak smerom do predu OK ja s tym suhlasim. Ale v tom Golfe alebo v Octavii 3 ste kritizovali ze ta prevodovka je nelogicky usporiadana ze ked chcem preradit tak smerom do predu a podradit smerom do zadu. Ale zase pre blbeckov a zaciatocnikov je to asi vyhovujuce v tej Octavke preto lebo ked chce preradit tak smerom do predu lebo auto ide do predu, a ked podradit tak smerom do zadu lebo to auto pri podradovani brzdi tak smerom do zadu.

  • 0
  • 0
Odpovedať

števo 08.01.14 03:27

š
79.00

Pri tých nových 9 stupnových prevodovkách to bude fakt "zábava" radiť keď po prvých 4-5 preradeniach/podradeniach zabudnem aký tam rýchlostný stupeň,navyše keď to bude ešte nejako nelogicky/nesprávne urobené to radenie

Jazdím na: Alfa Romeo 166
  • 0
  • 0
Odpovedať

MaroS TopSpeed.sk 08.01.14 07:26

M 70.00

@števoModerné prevodovky vždy na palubáku ukazujú zaradený stupeň. Tu by nemal byť problém.

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4
  • 0
  • 0
Odpovedať

eon 10.01.14 22:30

J

@MaroS TopSpeed.skja s ním musím súhlasiť, jazdil som čosi so sedemstupňovým DSG, ktoré ponúka manuálne radenie len v kvázi normálnom móde a športový mód (S) vrátane dobrzďovania motorom, držania vysokých otáčok a pod. je iba v automatickom režime. manuál som skúšal, no pri siedmych prevodových stupňoch a rýchlejšej jazde som nestíhal sledovať na displeji zaradený stupeň, keď človek nemá v ruke manuál a nevie podľa polohy páky čo tam má. samozrejme, je to presne ako ste ukázali, nelogicky plus dopredu mínus dozadu.

s páčkami pod volantom by to šlo lepšie, ale stále si neviem predstaviť, že by som to robil niekde inde ako na prázdnej ceste alebo okruhu, kde sa naozaj musím sústrediť iba na chytenie apexu a zaradenú rýchlosť.

musím uznať, že ten športový mód je fajn, škoda len, že som jazdil s motorom, ktorému nesedí - malé 1.2 TSI, ktoré má výkon v nízkych otáčkach a bežne ho DSG drží medzi 1200 a 1600, potom radí hore. ťažko čakať od toho motora v 4500 otáčkach nejaké zázraky, tiež to nemá moc výkonu. je fajn, že pri pustení plynu "nevyraďuje" ale brzdí motorom a to z vysokých otáčok.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Mouton 08.01.14 09:44

M
88.00

Bez padiel na volante alebo stlpiku radenia to podla mna nie je ono. Uplne najhorsie su ale podla mna automaty, ktore nepodrzia vysoke otacky, ked ich tam chcem, ale samy zaradia na vyssi stupen.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Skulavy Tom 08.01.14 10:15

S 62.00

Mna uz davnejsie napadlo ze by si uzivatel vedel sam v menu auta nadefinovat kde chce + a - (hore/dole nie do stran to ma zabilo ze to vobec preslo do vyroby). Ved to nie je ziaden mechanizmus ale iba "zopnutie" signalu. A na prevodovke by sa rozviestilo + alebo - tak ako ked si viem nastavit co sa mi ma zobrazovat na displeji, aka farba podsvietenia a pod. A samozrejme suhlasim s redakciou.

Jazdím na: Tesla
  • 0
  • 0
Odpovedať

matvo 08.01.14 21:48

J

@Skulavy Tomja by som xcel radit nejakou android apkou cez telefon hlasovym ovladanim cez vyhrievanu diskogulu na spetaku s pripojenim na krypton keby bolo pod mrakom a tym padom by bolo lepsie radit skriza pri prepolovani zemegule na opcanu polaritu.. asi napisem rozborilovi :D

ps: kutac je kutac a ked sekvenciu, tak plne mechanicky hevland s radenim tak ako pise maros.. ;) to je jedine spravne riesenie.. ;)

  • 0
  • 0
Odpovedať

JRD McLAREN 10.01.14 11:49

J
85.00

@matvoHEVLAND - uz od pondelka vo vsetkych prejanniach tesco, tesco expres za zvyhodnenu cenu, aj pre vas a vase auto ... :D

  • 0
  • 0
Odpovedať

MarekBMW 16.03.17 21:36

J

@Skulavy TomV top geare si myslia nieco ine :D
https://youtu.be/5UwOBKSHl-c?t=2m

  • 0
  • 0
Odpovedať

Viktor 08.01.14 19:53

V
95.00

Super video :)

  • 0
  • 0
Odpovedať

Peter Palenik 06.01.15 23:10

J

Super video Marian, konecne chapem preco to ma byt tak ako si ukazoval v BMW ma to urcite logiku, presne ako si vysvetlil a ja sa vobec s tebou nehadam a neprotirecim ti ale napriek tomu ja mam Mercedes a vobec mi nevadi ze doprava ide o stupen hore a dolava o stupen dole alebo ze prava ruka pod volantom radi hore a lava ruka pod volantom radi o stupen nizsie, je to naozaj len o zvyku a rutiny. este raz marian nehadam sa s tebou ze to ma mercedes spravne, viem ze nie lebo si vysvetlil priciny preco to ma spravne BMW a ja suhlasim, len ti vravim ze mam uz v poradi druhy Mercedes z automatom a som uplne reflexne nauceny ovladat manualne radenie takto, ak chcem do toho automatu babrat, co nie je casto ale predsa, takze je to naozaj len o zvyku a potom nie je problem. Moj nazor ale vdaka za video, bolo poucne a viem ako by to mali vyrobcovia spravne robit, aj ked ja to tak nemam a nevadi mi to vobec.

  • 0
  • 0
Odpovedať

Mišek 23.01.16 10:14

J

Ďakujem za článok. Nikdo nevedel o čom točím keď som sa sťažoval že to má VW group "naopak"
Toho týpka čo to vymyslel by som vyhodil z firmy bez mrknutia oka. Neskutočne ma to vytáča ... A nenapravili to dodnes /2016/ ..

  • 0
  • 0
Odpovedať

Clippy 23.01.16 12:41

C 82.00

@MišekTo nevymyslel ziadny typek. Je to vysledkom studie kde sa zapojilo vyse 1mil vodicov, a 70% sa vyjadrilo, ze im to pride logickejsie + dopredu a - dozadu. Za + dozadu bolo len nieco malo cez 20%. Oni len urobili to, co chcela vacsina ludi :) Bohuzial...

Jazdím na: Audi RS4 B8 Nogaro, Hyundai IONIQ Electric
  • 0
  • 0
Odpovedať

Logik 23.01.16 17:27

J

Hovorit, co je spravne, alebo nespravne, moze len clovek bez technickeho myslenia. Tu neexistuje ziadne spravne, ci nespravne, je to vec konvencie. Vsetci motorsportom nezatazeni vodici, teda drviva vacsina, vobec netusia, ze niekde existuje "spravny" standard. Taktiez je len velmi malo vodicov, ktory u auta s automatikou budu pouzivat sekvencne radenie na dobrzdovanie. Drviva vacsina pouzije sekvenciu vyhradne vtedy, ked sa ocitne v kolone aut a chce ju po castiach popredbiehat. Pri normalnom, ale aj dynamickom, ci v medziach normalnosti aj sportovom style jazdy na verejnych komunikaciach ziaden vodic nepotrebuje sekvenciu na nic ine.
Ze ma svoju logiku aj VW konvencia, respektive konvencia Mercedesu, sa da tiez ukazat. Oba systemy nasleduju logiku, ze nizsi prevodovy stupen je pohybom smerom k vodicovi, vyssi v smere od vodica. Je to prirodzene, ak chceme nieco pribrzdit, tak to akoby tahame k sebe, ak to chceme rozbehnut, tlacime to od seba, alebo smahneme rukou od seba. Su to prirodzene pohyby pri inych ludskych cinnostiach, kedy chceme gestom ruk spomalit, alebo zrychlit.

Ale aj tak je to jedno v podstate. Mna len zarazila ta bohorovnost vo vyjadreniach, ze Maros Cabak div nie dokazal, ze to maju automabilky zle. To sa da dokazat v pripade ako 1+1=3 a nie v pripadoch, kedy je nieco vecou konvencie. A ti, co ziju motorsportom, sa musia zmierit s tym, ze su len drobulinka minorita spomedzi soferov, ktora nebude rozhodovat o tom, co je spravne a co nie.

  • 0
  • 0
Odpovedať

MaroS TopSpeed.sk 23.01.16 20:20

M 70.00

@LogikPekná a logická úvaha. Napriek tomu áno, niektoré automobilky to zle skutočne mali a väčšina stále má. Mercedes od radenia do strán upustil už dávno a od tohto roka sa aj Porsche (napriek vplyvu VW) konečne po skoro 30 rokoch rozhodlo orientaciu +/- zmeniť podľa mnou predstaveneho fyzikalneho vplyvu akceleracie a deceleracie.

Je jasne, že väčšinu ľudí motoršport nezaujíma a vlastne ani športová jazda, no keďže tejto skupine vodičov je to aj tak jedno, mohla byť potešená minorita, ktorá to naopak doslova nedokáže používať.

Súhlasím s názorom, že dnes už by pri mnohých iných nastaveniach mohli výrobcovia ponúknuť možnosť zvoliť si to svoje nastavenie (určite aspoň pre prevodovky, ktoré reálne neradia) a riešením sú tiež aj stále častejšie používané páčky pod volantom.

Jazdím na: BMW M3 V8 (E92), Lexus LC500 coupé, Genesis 3,8 V6 AWD (DH), Land Rover Freelander I TD4
  • 2
  • 0
Odpovedať
profi-car.sk
Ako sa vyrába kameň do diaľnic a rýchlostných ciest?
Ako sa vyrába kameň do diaľnic a rýchlostných ciest?
  • 31.01.
SkyToll je nepriamo späť v hre. Firma s podobnou vlastníckou štruktúrou vyhrala tender na mýto
SkyToll je nepriamo späť v hre. Firma s podobnou vlastníckou štruktúrou vyhrala tender na mýto
  • 29.01.
Slovenské mýto môže mať ďalšieho EETS poskytovateľa – nemecký Toll4Europe
Slovenské mýto môže mať ďalšieho EETS poskytovateľa – nemecký Toll4Europe
  • 27.01.
ARRIVA na Slovensku testuje technológiu čistejších bŕzd pre zvýšenie kvality ovzdušia
ARRIVA na Slovensku testuje technológiu čistejších bŕzd pre zvýšenie kvality ovzdušia
  • 24.01.
UNAS žiada prešetriť zmluvu o mýte medzi NDS a SkyToll-om, vidia netransparentný postup
UNAS žiada prešetriť zmluvu o mýte medzi NDS a SkyToll-om, vidia netransparentný postup
  • 22.01.

Podobné články

BMW Z4 M40i bude posledný nový model z Mníchova s manuálnou prevodovkou
BMW Z4 M40i bude posledný nový model z Mníchova s manuálnou ...
  • 27.01.
  • 1408
  • 0
BMW M3 CS oficiálne: má 550 koní, vie sa chovať ako zadokolka a je rýchlejšie ako M4 CSL
BMW M3 CS oficiálne: má 550 koní, vie sa chovať ako zadokolka a ...
  • 25.01.
  • 1467
  • 0
BMW a autonómna jazda úrovne 3? Nemci sú zatiaľ skeptickí a vidia riziká
BMW a autonómna jazda úrovne 3? Nemci sú zatiaľ skeptickí a ...
  • 22.01.
  • 1227
  • 1
Prvé fotky nového BMW M3 CS v predpremiére. Farebnou schémou pripomína Porsche 911 GT3 RS
Prvé fotky nového BMW M3 CS v predpremiére. Farebnou schémou ...
  • 19.01.
  • 993
  • 2
Test BMW M340i 2023 - vhodná alternatívka k BMW M3? Určite áno
Test BMW M340i 2023 - vhodná alternatívka k BMW M3? Určite áno
  • 18.01.
  • 2934
  • 4
Športová divízia BMW M predala v minulom roku rekordný počet automobilov
Športová divízia BMW M predala v minulom roku rekordný počet ...
  • 16.01.
  • 1289
  • 1
Banglovo kedysi rozpačito prijaté BMW radu 5 (E60) má už dvadsať rokov, zostarlo so cťou
Banglovo kedysi rozpačito prijaté BMW radu 5 (E60) má už dvadsať ...
  • 13.01.
  • 1577
  • 1

Najčítanejšie články

  • 3 dni
  • 7 dní
  • 14 dní
Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju ...
  • včera
  • 29707
  • 5
Fiat Tipo novej generácie sa zmení na nepoznanie. Z hatchbacku bude zrejme crossover
Fiat Tipo novej generácie sa zmení na nepoznanie. Z hatchbacku bude ...
  • 03.02.
  • 6344
  • 4
Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom odleteli relaxovať na Bali
Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom ...
  • 03.02.
  • 6291
  • 34
Na Slovensko sa valí snehová kalamita. Pozor, dopravná situácia narobí vodičom problémy
Na Slovensko sa valí snehová kalamita. Pozor, dopravná situácia ...
  • 03.02.
  • 3589
  • 16
Embargo na ruskú ropu vstúpilo do platnosti. Veľká zmena, ktorá môže zvýšiť ceny na pumpách!
Embargo na ruskú ropu vstúpilo do platnosti. Veľká zmena, ktorá ...
  • včera
  • 1471
  • 2
Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju ...
  • včera
  • 29707
  • 5
Ako vyčistiť motor bez rozoberania? Čo urobiť a koľko prejazdiť?
Ako vyčistiť motor bez rozoberania? Čo urobiť a koľko prejazdiť?
  • 02.02.
  • 16956
  • 10
Nezabudnite zaplatiť daň za auto. Máte posledný deň, inak hrozí pokuta
Nezabudnite zaplatiť daň za auto. Máte posledný deň, inak hrozí ...
  • 31.01.
  • 9123
  • 2
Fiat Tipo novej generácie sa zmení na nepoznanie. Z hatchbacku bude zrejme crossover
Fiat Tipo novej generácie sa zmení na nepoznanie. Z hatchbacku bude ...
  • 03.02.
  • 6344
  • 4
Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom odleteli relaxovať na Bali
Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom ...
  • 03.02.
  • 6291
  • 34
Pripravte sa, EÚ chystá zmeny! Bežný vodičák na ťažšie vozidlá a skúšky z autoškoly v simulátore
Pripravte sa, EÚ chystá zmeny! Bežný vodičák na ťažšie ...
  • 24.01.
  • 211961
  • 43
Auto bude luxus, pripravte sa na to, varujú Nemci. Za 10 rokov jazdenky zdraželi až dvojnásobne
Auto bude luxus, pripravte sa na to, varujú Nemci. Za 10 rokov ...
  • 27.01.
  • 32502
  • 27
Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju ...
  • včera
  • 29707
  • 5
Ceny na pumpách sa nečakane zmenili. Zdražie diesel už v najbližšom týždni?
Ceny na pumpách sa nečakane zmenili. Zdražie diesel už v ...
  • 23.01.
  • 22879
  • 2
Čo sa to deje? Benzín zdražuje rýchlym tempom a čoskoro dobehne naftu
Čo sa to deje? Benzín zdražuje rýchlym tempom a čoskoro dobehne ...
  • 29.01.
  • 17205
  • 12

NAJNOVŠIE KOMENTÁRE

  • nové
  • staršie
06:13
Vaše meno | Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom odleteli relaxovať na Bali
Spravne sudruh. Zdravie treba ochranit aj cez mrtvoly. Vykrocme smelo ...
05.02
R | Policajné radary vás budú automaticky pokutovať. Zistili sme, kedy prídu prvé!
;D dopadne to ako v Česku, kde som už videl zopár radarov ...
05.02
R | Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
V tej Európe už ľuďom j@b@ na hlavy, čo tak obmedziť v ...
05.02
Realita | Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom odleteli relaxovať na Bali
1) a čo je iné na tom ťahači, veď to je tá istá technológia ...
05.02
xxc | Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
a aj tak predbehne vela spalovacich aut :-)
05.02
Lex | Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
Ide normálne 130 aj 180 jasné, že to má dopad na spotrebu. Tu ...
05.02
Majo81 | Táto dopravná značka zvyšuje pokuty za rýchlosť! Nepozná ju pritom väčšina Slovákov
Aj ked ide, tak nie dlho resp. o to kratsie..
05.02
ppp | Lepili sa k ceste a blokovali autá v boji za ochranu klímy. Potom odleteli relaxovať na Bali
Skúsme hádať, žeby jeden bradaty Hans zo vedieť Transport and ...
05.02
oreille | O Alfa Romeo Tonale je v USA podobný záujem ako v EÚ
nam petrolheadom ostavaju alfy od alfaholics… analogove, poctive a ...
05.02
oreille | Suverénne najdlhší drift. Elektrická Škoda sa na ľade šmýkala viac než 7 kilometrov!
tak sa posmykal, chcel by som ho vidiet na podsulovej jak by tam ...
Z nášho youtube
96500
Odberateľov
Hrozí poškodenie auta aj strata záruky ak neobujete správne pneumatiky?

11148

Test jazdenky Ford Kuga II (2012 - 2019)

10856

JAZDA TOYOTA RAV4 GR Sport - ekológ v tretrách (so zlým vodičom zapadne🤦‍♀️😂🤷‍♂️)

31868

JAZDA RENAULT AUSTRAL - môže nahradiť 5 modelov?

56935

Navrhované EURO 7 je nereálne. Rok 2023 musí určiť ako s autami ďalej - Martin JAHN

22748

Prečo platíme REGISTRAČNÝ POPLATOK opakovane? Prečo je vysoký?

25357

Dá sa na škodách driftovať? Na snehu a s hrotmi celkom dobre

13115

Tip pre redakciu

Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?

Kontaktujte nás
TopSpeed.sk
  • Kontakt
  • Reklama
  • Pravidlá a podmienky
  • Ochrana súkromia
  • Tip pre redakciu
  • RSS Kanál
Naše médiá

© 2009 - 2023 TOPSPEED.sk

Prihlásenie

Prihlásenie cez

  • Google
Alebo cez email
Zapamätať heslo
Zabudli ste prihlasovacie heslo?

Registrácia

Registrácia cez

  • Google
Alebo cez email
Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Jazdím na:
Model:

Máte u nás už účet? Prihláste sa