Žijeme v úžasnej dobe, kedy je takmer všetko možné. Zoberme si napríklad taký Nürburgring, minulá generácia supercarov sa nedokázala ani len priblížiť hranici 7 minút. Dnes už to nie je problém, Porsche 918 Spyder a údajne aj Ferrari LaFerrari, či McLaren P1 pokorili túto hranicu. Fantázii sa medze nekladú, taká Toyota Prius si na Nordschleife vyskúšala jazdu na spotrebu a najnovšie stanovil rekord medzi SUV Range Rover SVR s časom 8:14.

Neuveriteľné, po Nordschleife sa preháňajú už aj SUV-čka, najrýchlejší je Range Rover Sport SVR s časom 8:14!

SUV predsa nepatrí na okruh, zvlášť nie na Nürburgring. Ľudia zo špeciálnych operácii Jaguaru a Land Roveru si to nemyslia. Pod kapotu Range Roveru Sport SVR napratali motor z Jaguaru F-Type R, teda 5,0 litrový kompresorom prepĺňaný V8 s výkonom 550 koní. Land Rover hovorí, že jazdné vlastnosti ladili priamo na Nordschleife, no zároveň zachovali schopnosť prejazdu každým terénom a komfort, ktorým je značka Range Rover známa. Autu nechali dvojrýchlostnú redukčnú prevodovku s rýchlym a pomalým prevodom. Tak ako ostatné modely Range Roveru Sport aj SVR zvládne brodenie až 850 mm hlbokou vodou.

Range Rover Sport SVR zvládol kolo na Nordschleife za 8:14

Vráťme sa k rekordnému kolu 8:14. Range Rover Sport SVR sa týmto časom predbehol také autá ako BMW 1M Coupe, či Lexus IS-F. BMW 1M má len 335 koní, ale váži oveľa menej ako SVR. IS-F je tiež ľahšie ako SVR. Hmotnosť štandardného Range Roveru Sport sa pohybuje medzi 2180 a 2310 kg a aj keď bude verzia SVR na spodnej hranici rozsahu, zvládnuť s SUV kolo na Nürburgringu za 8:14 je obdivuhodný výkon.

Za svetlami Range Roveru Sport SVR sa skrýva 5,0 litrový prepĺňaný V8

Range Rover Sport SVR predstavili verejnosti na Festivale rýchlosti v Goodwoode a exemplár, ktorému patrí titul najrýchlejšieho SUV na Nordschleife predstavuje produkčnú verziu auta. Prví zákazníci sa na auto budú musieť ešte chvíľu počkať, Range Rover Sport SVR začnú predávať až v roku 2015.