Aký bol začiatok Vášho pôsobenia v spoločnosti M GmbH v Garchingu?

Bolo vzrušujúce stať sa súčasťou spoločnosti, akou je táto, s bohatstvom skúseností, nazbieraných za celé dekády, a súčasne s mnohými novými ideami. Samozrejme, moji noví kolegovia si ma „otestovali“. Chceli vedieť, či som naozajstný automobilový nadšenec. Ale môj život bol s BMW spätý už nejaký čas predtým; ešte keď som začínal kariéru v Continentale ako inžinier venujúci sa podvozkom. Moja práca bola špecificky zameraná práve na použitie v BMW.

Aká je Vaša stratégia pre M GmbH, kam chcete túto spoločnosť posunúť?

Už sme videli, že divízia M má viac možností, ako len klasické a ikonické modely M3, M4, M5 a M6. V budúcnosti sa dokonca zameriame aj na ďalšie segmenty. Budeme pokračovať v súboji s našimi súpermi a ponúkať agilitu a precíznosť, ktorá je pre M-ko typická, ale tiež sa chceme odlišovať inováciou.

Zvažujete aj platformu s predným pohonom?

Zvažujeme všetky platformy, ale vozidlá s predným pohonom majú svoje výkonové limity. Musíme sa držať našej zadefinovanej charakteristiky, ktorá zahŕňa byť pripravený na okruh.

Aký je Váš názor na manuálnu prevodovku?

Každý sa o ňu veľmi zaujíma, je to emocionálna záležitosť. Ale z technického uhla pohľadu má iba obmedzený význam. Hmotnostne je na tom lepšie, ale spotrebou paliva a efektivitou radenia nie je na tom až tak dobre. Pre manuálne prevodovky je situácia čím ďalej, tým zložitejšia. Komunita jej priaznivcov sa vďaka vylepšeniam dvojspojkovej prevodovky zmenšuje.

Takže jedného dňa sa dočkáme, že M3-ka bude dostupná výlučne iba s automatickou dvojspojkovou prevodovkou?

Toto závisí najmä od požiadaviek trhu. Neplánujeme sa zbaviť určitej technológie, pokiaľ je po nej dopyt a so zákazníkom sa nebudeme hádať.

Modely X5 M a X6 M nie sú dostupné s karbón-keramickými brzdami. Prečo?

Mali sme pocit, že ich nepotrebujú. Naše klasické brzdy s vnútorným chladením sú extrémne výkonné a odolné. Keramické brzdy ponúkajú ostrejší pocit pri brzdení, až keď sa zahrejú, a sú najviac vhodné pre autá ako M3 a M4, u ktorých je väčší predpoklad, že budú používané na okruhu. Pre zákazníkov, ktorí jazdia extrémne športovým spôsobom, ponúkame pretekárske brzdové platničky.

Čo sa stane s oddelením M Performance? Plánujete ho rozšíriť?

Myslím si, že pre väčšie množstvo modelov M Performance je tu veľký potenciál. V niektorých segmentoch medzi vrcholnými modelmi BMW a modelmi M sú ďalšie medzery, na ktoré sa zameriame a zvážime, ktorými modelmi by sme ich mohli zaplniť.

Ste pripravení potvrdiť M verziu X4-ky?

Premýšľame o ďalších segmentoch, ale v tomto momente ešte nepadlo žiadne rozhodnutie.

Aké sú Vaše ciele, čo sa týka kapacity?

Nepoviem vám podrobnosti, ale počas uplynulých dvoch rokov sme zaznamenali veľmi silný rast. V porovnaní s rokom 2013 náš predaj v roku 2014 vzrástol o 44 % a celkovo sme predali 45 000 áut, z toho 21 000 modelov M a 24 000 modelov M Performance. Tento rast naďalej pokračuje.

Dokázali by ste si predstaviť spojenie M-ka s elektrifikovanou značkou BMWi?

Je to fascinujúce mať v jednej spoločnosti obidve značky a získať z týchto dvoch svetov to najlepšie. Čerpali napríklad z technológie uhlíkových vlákien, ktorú sme používali počas uplynulých desiatich rokov. My zas na druhej strane zisťujeme, čo by sme si mohli zobrať z i8-čky.

Vytvoriť váš vlastný supercar?

Myslím si, že každý v BMW M chce postaviť supercar, ale je omnoho dôležitejšie napredovať s našimi plánovanými novými modelmi. Momentálne sme viac ako spokojní s i8-čkou, ako jedinečným autom automobilky BMW.

Zdroj: caranddriver.com      Foto: bmwblog.com