Sébastien Loeb a jeho nabúchaná Pežotka 208 T16 Pikes Peak

Aktuálne sa skončilo už aj druhé kolo testov, ktoré však na rozdiel od Sébastiena neabsolvovalo kompletné štartové pole. V každom prípade v tíme Peugeot Sport cítia, že by to mohlo tento rok klapnúť a rekord by mohol poputovať domov do krajiny vína a dobrého jedla.

Ukážka štartového poľa Pikes Peak 2013.

Samotné testovanie a tréning na Pikes Peak je však náročnejší proces ako by sa mohlo zdať. Problém je totiž ten, že sa jedná o bežnú komunikáciu, ktorá je otvorená verejnosti. Takže samotný tréning je limitovaný len na 3 hodiny po východe slnka! V reále to znamená, že budíček je pre každého v tíme už o tretej ráno. A aj to potom len tak tak stíhaju prvú prípravu v depe o hodinu neskôr, kde je už samozrejme prítomný aj samotný pilot Sébastien.

Panoráma Pikes Peak 2013

Sébastien vraví, že rozdiel medzi režimom pri klasickej rally a Pikes Peak je hlavne jeden - kým na rally sa postupne dostávate do tempa, tu ho musíte nasadiť okamžite. O to viac, že sedláte monštrum s pomerom 1 koňa na 1 kg váhy! Teda kapotovaná F1 s náhonom 4x4 v pretekoch do vrchu! (pozrite si kompletnú špecifikáciu tohto auta na PEUGEOT 208 T 16 PRE PIKES PEAK - POZNÁME ŠPECIFIKÁCIU TEJTO BEŠTIE! )

Sébastien a 208 T16 Pikes Peak

Cieľom posledných testov bolo napríklad zistiť, ktorú zmes nakoniec obuť na túto ozrutnú 208 T16. Navyše, Sébastien nikdy predtým nešiel celý kopec, to sa mu podarilo až teraz, takže v plnej kráse pochopil, čo ho čaká... Kým dolná časť kopca je takmer zrkadlovo rovný asfalt, posledné dva kilometre sú presný opak. Mimochodom, svojho času bola len približne polovica kopca asfaltová, zvyšok bol čistý prach a štrk. Takže dnešné podmienky sú takmer ideálne.

 

A ako sa bude rally šampiónovy nakoniec dariť? To uvidíme už o týždeň, presne 30. júna. Držíme palce!

Sébastien a jeho 208 T16 Pikes Peak na trati počas tréningov