Už len necelý týždeň ostáva do štartu jedného z najlegendárnejších pretekov sveta - Pikes Peak International Hill Climb. Teda extrémne náročné preteky do vrchu, ktoré sa jazdia pravidelne už od roku 1916 v horách v Colorade, USA. Trať má dĺžku 19.99 km, úžasných 156 zákrut a štart je položený v šialenej výške 2,862 metrov. Cieľ je však až vo výške 4,301 metrov, čiže prevýšenie je neskutočných 1,439 metrov! UAU! Len v posledných rokoch sa tu objavilo množstvo automobilových legiend ako Michèle Mouton, Bobby Unser, Walter Rohrl, Ari Vatanen či Stig Blomqvist. A ako isto viete, tento rok sa tam chystá aj najúspešnejší rally jazdec všetkých čias Sébastien Loeb na jeho najnovšej zbrani Peugeot 208 T16.

 

Tohtoročný Pikes Peak teda pravdepodobne zažije rekordnú jazdu tohto francúza, a vy budete prostredníctvom TopSpeed.sk samozrejme pri tom! Aktuálny rekord drží s časom 9:46.164 Rhys Millen, ktorý to dokázal na aute Hyundai Genesis Coupe v roku 2012. Samozrejme, tak ako v Sébastienovom prípade, aj u Rhysa sa jednalo len o zhodu mien ich áut so sériovým príbuzným. V reále nemajú tieto autá NIČ spoločné s tými, čo automobilka chŕli na bežiacom páse. Áno, za všetkým hľadaj marketing...

Sébastien Loeb a jeho nabúchaná Pežotka 208 T16 Pikes Peak

Aktuálne sa skončilo už aj druhé kolo testov, ktoré však na rozdiel od Sébastiena neabsolvovalo kompletné štartové pole. V každom prípade v tíme Peugeot Sport cítia, že by to mohlo tento rok klapnúť a rekord by mohol poputovať domov do krajiny vína a dobrého jedla.

Ukážka štartového poľa Pikes Peak 2013.

Samotné testovanie a tréning na Pikes Peak je však náročnejší proces ako by sa mohlo zdať. Problém je totiž ten, že sa jedná o bežnú komunikáciu, ktorá je otvorená verejnosti. Takže samotný tréning je limitovaný len na 3 hodiny po východe slnka! V reále to znamená, že budíček je pre každého v tíme už o tretej ráno. A aj to potom len tak tak stíhaju prvú prípravu v depe o hodinu neskôr, kde je už samozrejme prítomný aj samotný pilot Sébastien.

Panoráma Pikes Peak 2013

Sébastien vraví, že rozdiel medzi režimom pri klasickej rally a Pikes Peak je hlavne jeden - kým na rally sa postupne dostávate do tempa, tu ho musíte nasadiť okamžite. O to viac, že sedláte monštrum s pomerom 1 koňa na 1 kg váhy! Teda kapotovaná F1 s náhonom 4x4 v pretekoch do vrchu! (pozrite si kompletnú špecifikáciu tohto auta na PEUGEOT 208 T 16 PRE PIKES PEAK - POZNÁME ŠPECIFIKÁCIU TEJTO BEŠTIE! )

Sébastien a 208 T16 Pikes Peak

Cieľom posledných testov bolo napríklad zistiť, ktorú zmes nakoniec obuť na túto ozrutnú 208 T16. Navyše, Sébastien nikdy predtým nešiel celý kopec, to sa mu podarilo až teraz, takže v plnej kráse pochopil, čo ho čaká... Kým dolná časť kopca je takmer zrkadlovo rovný asfalt, posledné dva kilometre sú presný opak. Mimochodom, svojho času bola len približne polovica kopca asfaltová, zvyšok bol čistý prach a štrk. Takže dnešné podmienky sú takmer ideálne.

 

A ako sa bude rally šampiónovy nakoniec dariť? To uvidíme už o týždeň, presne 30. júna. Držíme palce!

Sébastien a jeho 208 T16 Pikes Peak na trati počas tréningov