Štvrtá generácia Mazdy MX-5 rozvírila vody ľahkých a zábavných áut. Po ohlásení 1,5 l a 2,0 l motorov sme však ostali mierne sklamaní. MX-5 síce nikdy nemala výkonu na rozdávanie, no tajne sme dúfali, že by automobilka mohla prísť s výkonnejšou verziou. Ak stále čakáte na Mazdu MX-5 s vyšším výkonom, tak mám pre vás smutnú správu, malý roadster s viac koníkmi nebude.

Viac výkonu sa v Mazde MX-5 tak skoro nedočkáme. Malý roadster je o zážitku z jazdy a podľa Nobushira Yamamota, manažéra projektu, viac výkonu nepotrebuje.

Nobushiro Yamamoto, manažér programu  novej Mazdy MX-5 a bývalý inžinier legendárnej Mazdy 787B hovorí, že MX-5 nie je o výkone: „Je dôležité, aby sme nelipli na číslach výkonu a krútiaceho momentu. Nie, to čo je oveľa dôležitejšie je pocit. Zážitok z jazdy a pocit sú veľa dôležitejšie ako výkon.“ Zdá sa, že prichádza trend japonských automobiliek, ktorý diktuje zbavovať sa zbytočných kíl a udržať si decentný výkon. Premotorované beštie zjavne nie sú podľa nich kľúčom k úspechu.

Mazda MX-5 silnejší motor nedostane

Mazda MX-5 zostane pri súčasných atmosférických motoroch, 1,5 l 4-valci s výkonom 131 k a 2,0 l 4-valci so 157 k. Pán Yamamoto hovorí: „Čo je pre mňa veľmi dôležité je pocit a že máte radosť z jazdy. Pre MX-5 nechcem viac výkonu, ani krútiaceho momentu, ale pôžitok je dôležitý.“ Čo prinesie budúcnosť? Určite to nebude prepĺňaná Mazda MX-5, Nobushiro Yamamoto nikdy neuvažoval o turbe pre malý roadster: „Atmosférické motory sú dobré, zvlášť pre tento druh áut.“

Zdroj: carscoops.com