Pôvodný plán bol jednoduchý. Postaviť český golf a zvrátiť nie príliš vydarené predaje typu Rapid. Scala už nedostala verziu sedan, od začiatku sa výrobca sústredil na praktickosť, elegancia šla bokom. Pri pohľade na auto a jeho čísla by malo všetko hrať. Pri rázvore 2650 mm a s kufrom v základnom objeme takmer 470 litrov má Škoda Scala nepatrne viac než VW Golf 7, ktorý je nielen cenou predsa len o čosi vyššie.

Nedostala sa do ankety E-COTY 2020

Scala mohlo byť prvé auto českej značky, ktoré by zabodovalo v ankete Európske Auto Roka. Žiaľ, nedostala sa ani medzi 7 semifinalistov. Iste nebolo úplne najšťastnejšie rozhodnutie predstaviť v jednom roku dve cenovo aj veľkostne takmer rovnaké typy jednej značky. Ani nie pol roka totiž Škoda predstavila typ Kamiq. Ani ten sa však nedostal medzi 7 semifinalistov ankety E-COTY 2020. Tento neúspech manažment Škody iste neteší, špeciálne marketingovo by za z toho dalo vyťažiť celkom pekne. Ešte horšie je však pre celú firmu info o predajoch. Podľa JATO sa totiž nová Scala predáva 3 - 4x horšie ako už končiaci typ Octavia III, ktorá navyše po modernizácii s delenými svetlami vytvorila medzi ľuďmi rozkol.

Nepredáva sa ani ako Rapid

Iste, Škoda Octavia je dlhodobo predajný hit. Jej predaje dokáže ako-tak dorovnávať jedine Fabia. Scala nahradila Rapid a mala by sa porovnávať s ním. Úlohou bolo jeho čísla zlepšiť. Po 9 mesiacoch sú však predaje v jednotlivé mesiace o 15 až 20 % horšie. Inými slovami, Škoda Rapid dokázala v Európe bežne zaujať zhruba 6 000 klientov, Scala sa sotva dostáva na úroveň 5 000.

Problémom je hlavne cena

Škoda Scala je takmer po všetkých stránkach slušne zvládnuté auto. Má technológie a veci, o ktorých Rapid nemohol ani snívať. No zároveň sa z ponuky takmer vytratili vyslovene ľudové verzie. Mnohí by si stále radi kúpili vzdialeného nástupcu milovanej Škody Octavia prvej generácie, ktorá ponúkla praktickosť a jednoduchosť za rozumné peniaze. Odvtedy od mnohých počúvam, že presne také auto by mala Škoda vyrábať naďalej. A v Boleslavi sa o to už druhýkrát pokúsili...


Ako chce Škoda zvrátiť situáciu?

Ak by ste verili, že je čas znížiť ceny (rovnako alebo podobne, ako to urobili rok po príchode Rapida), sklamem vás. Aspoň na teraz sa nad týmto neuvažuje. Naopak, už sú známe ceny prvých modelov Škoda Octavia 4 a tie sú vyššie než mnohí predpokladali. Či bude táto stratégia účinná ukáže prvý polrok 2020.