Škoda sa už nejaký čas vezie na vlne rekordných predajov. Automobilke sa darí ako nikdy pred tým. V roku 2014 po prvýkrát predala 1 000 000 áut za rok. V rovnakom trende pokračuje aj v tomto roku, keď má  na konte 265 100 vozidiel za prvé tri mesiace. Za marec dokonca po prvýkrát vo svojej 120 ročnej histórii predala viac ako 100 000 áut za jeden mesiac. Bolo ich konkrétne 102 100 kusov. Z toho celá štvrtina putovala do Číny.

Jednoznačným bestsellerom v portfóliu Škody je Octavia. Druhý Rapid dosahuje približne polovičné predaje. Tretia je Fabia.

Octavia je najúspešnejším typom v súčasnej produkcii automobilky.

Najväčším trhom je pre Škodu stále západná Európa, kde automobilka predala 106 000 áut za prvý štvrťrok a 46 600 kusov za marec. Zaujímavosťou je, že napríklad v Nemecku je Škoda prvá medzi importovanými značkami. V strednej Európe česká automobilka od začiatku roka predala 43 200 áut z toho za marec 15 300 kusov. Naopak pokles predajov sa jej, vďaka situácii v Rusku a na Ukrajine, nevyhol vo východnej Európe. Výrazným nárastom sa však môže Škoda pochváliť v už spomínanej Číne. Za prvé tri mesiace tam totiž predala 71 700 vozidiel, z čoho bolo iba v marci 25 200 kusov. Značke sa však darí aj v Turecku, či Egypte a pomaly ju objavujú aj napríklad v Austrálii. Čo sa týka jednotlivých typov, je v portfóliu Škody, jednoznačným bestsellerom Octavia. Približne polovicu jej predajov dosahuje druhý Rapid. Za ním je, už s výrazne menším rozdielom, Fabia. Predaj tretej generácie však ešte iba začína a tak môžeme predpokladať, že ešte zamieša karty.

Rapidu patrí druhá priečka v predajnosti Škodoviek. Fabia III, ktorá svoju kariéru ešte iba začína, je mu v pätách.

Zdroj: tlačová správa