Scuderia Cameron Glickenhaus predstaví na autosalóne v Ženeve prvý produkčný supercar, SCG003S. Očakávajú, že na Nordschleife dokážu pokoriť hociktoré auto schválené do cestnej premávky. A keď hociktoré, tak ozaj hociktoré a nielen Porsche 918 Spyder, ale aj "civilný" Radical SR8LM, ktorý to zvládol za 6:48. SCG003S mieri skutočne vysoko, vraj kolo v zelenom pekle zvládne len za 6:30! 

Produkčnú verziu SCG003S uvidíme v Ženeve

SCG003S má byť výnimočný supercar, vraj dokáže na Nürburgringu zajazdiť kolo za 6:30, vyvinie prítlak 700 kg pri 250 km/h a zákrutu dokáže prejsť s priečnym preťažením až 2 g.

Okrem toho, že supercar má byť pekelne rýchly na Nürburgringu, automobilka ho považuje aj za najlepšie auto v zákrutách. SCG003S vyvinie prítlak až 700 kg pri rýchlosti 250 km/h a zákrutu dokáže prejsť s priečnym preťažením až 2 g. Poháňa ho 4,4 litrový twin-turbo V8 s výkonom 800 k a krútiacim momentom 850 Nm. Motor kombinujú so 7-stupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorú ovláda vodič elektromechanickými pádlami pod volantom. Výsledkom je zrýchlenie na stovku za menej ako 3 s a topspeed 350 km/h. Supercar brzdí karbón-keramickými brzdami Brembo vpredu so 6 a vzadu so 4 piestikmi.

SCG003S vyrábajú ručne v Manuffatura Automobili Torino

SCG003S vyrábajú ručne v Maniffatura Automobili Torino, na celú karosériu použili karbón. Oproti pretekárskej verzii, ktorú sme mohli vidieť napríklad na 24-hodinovke na Nürburgringu, však nebude mať obrovské GT krídlo, ale zapustia ho do karosérie. Rovnako odstránia aj kanardy. Ponechajú však pánty inšpirované špeciálmi LMP1. Cestná verzia má veľa spoločného s pretekárskou, spĺňa aj náročné bezpečnostné predpisy FIA.

Cestná verzia bude mať veľa spoločného s pretekárskou SCG003C

Okrem parádnych výkonov na trati i ceste SCG003S ponúkne vodičovi a spolujazdcovi aj ergonomický interiér, napríklad režimy jazdu Track, Sport, Comfort a Rain. Zaujímavosťou je samostatné ovládanie trakčnej kontroly. Supercar má na palubovke tri displeje, jeden slúži na zobrazovanie dôležitých informácií a ďalšie dva ako spätné zrkadlá. Aby ste s autom dokázali zaparkovať aj v meste, dokáže zdvihnúť prednú časť, ak prekročíte 48 km/h, vráti sa do pôvodnej polohy. Predpokladáme, že Scuderia Cameron Glickenhaus si za SCG003S vypýta vyše milióna eur.

Zdroj: carscoops.com

GLICKENHAUS POSTAVIL SCG 003, ŠPECIÁL NA CESTU I OKRUH

GLICKENHAUS POSTAVIL SCG 003, ŠPECIÁL NA ...

Jamesovi Glickenhausovi nestačia supercary tak, ako vyšli z továrne. On chce lepšie stroje a stavia ich sám. Tento pán ...

01. 03. 2015
NÜRBURGRING 3. ČASŤ: REKORDY

NÜRBURGRING 3. ČASŤ: REKORDY

Na okruhoch vždy ide o čas, kto zvládne trať najlepšie, má zvyčajne na konte najrýchlejšie kolo. Nordschleife k tomu ...

10. 01. 2016