Každá automobilka používa pre infotainment iné pravidlá a parametre, ktoré musia vývojári aplikácií pre smartfóny rešpektovať. Ak by príslušné pravidlá vývojár aplikácie nepoužil, v danom vozidle by nefungovala korektne alebo vôbec. Ford a Toyota sú prvými značkami, ktoré to chcú zmeniť.

Konzorcium SmartDeviceLink má v pláne postupne zrušiť pravidlá pre vývojárov, ktoré ich obmedzujú pri práci. Aplikácie by tak mohli vznikať rýchlejšie a mohli by byť funkčné od prvého spustenia bez dodatočných chýb (bugov). Dokonca aj vývoj by mohol byť o niečo lacnejší.

AppLink od Fordu má výhodu tiež v priamej podpore od automobilky, vďaka čomu môže aplikácia zasahovať aj do takých miest v infotainmente vozidla, do ktorých Android Auto alebo Apple CarPlay zatiaľ prístup nemajú.

Podporu si konzorcium vybojovalo tiež od automobiliek Mazda, Peugeot, Citroen, Subaru a Suzuki. Zámer pripojiť sa oznámili tiež traja najväčší výrobcovia zábavných systémov pre vozidlá, firmy Harman, Panasonic a Pioneer.

Jednotné rozhranie ponúkne rovnako ovládateľné aplikácie.

Ford plánuje ponúknuť „do pléna“ svoj softvér AppLink. Od roku 2013 je tiež AppLink dostupný zadarmo pre všetkých vývojárov na svete. Výhodu má tiež v priamej podpore od automobilky, vďaka čomu môže aplikácia zasahovať aj do takých miest v infotainmente vozidla, do ktorých Android Auto alebo Apple CarPlay zatiaľ prístup nemajú (ovládanie na volante alebo rozpoznávanie hlasu na palube).

Vývojári od Apple a Google majú prísne parametre na vývoj aplikácií, aby boli použiteľné vo funkcii MirrorLink. Novinka toto pravidlo odbúra, používatelia tiež nebudú musieť mať najnovší operačný systém vo svojom smartfóne. Toyota odhaduje prvé reálne skúšky na začiatok budúceho roka.