Šéf Polestaru, Michael Lohscheller, priznáva, že „vylepšenia sú také rozsiahle, že ide skoro o nové auto“. Najvýraznejšou zmenou je výmena doteraz používanej 400-voltovej platformy za novú 800-voltovú.
Automobilka kvôli tomu vymenila doteraz používanú trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 107 kWh za nový akumulátor značky CATL, ktorý bude dostupný v dvoch verziách – s kapacitou 88 a 102 kilowatthodín. Vďaka vyššej efektivite a o 6 percent nižšej spotrebe zákazníci o dojazd neprídu, naopak sa ho podarilo v porovnateľných prevedeniach nepatrne predĺžiť.
800 V namiesto 400 V
Nová architektúra zásadne zrýchľuje nabíjanie. Kým pôvodný model zvládal jednosmerný prúd výkonom 250 kW, novinka umožní zvýšiť výkon na 350 kilowattov. To okrem iného znamená, že v ideálnych podmienkach vám „trojka“ dovolí dostať baterku z 10 na 80 percent za 22 minút. O 25 percent rýchlejšie ako doteraz. To platí pre štvorkolky, Polestar 3 s pohonom zadných kolies vám umožní nabíjať o niečo nižším výkonom 310 kW.
Všetky „trojky“ budú po modernizácii ťažiť tiež z nového synchrónneho zadného elektromotora. To znamená, že základný model poskočí z 299 na 333 koní a polepšili si aj autá s dvomi jednotkami, ktoré majú vpredu asynchrónny elektromotor. Polestar 3 Dual Motor vám ponúkne 544 koní namiesto doterajších 490 koní a Performance sa posúva z 517 až na 680 koní!
Nižší krútiaci moment, ale lepšia dynamika
Je zaujímavé, že systémový krútiaci moment všetkých verzií mierne spadol, ale ich zrýchlenie sa zlepšilo. Zadokolka dá stovku z miesta za 6,5 sekundy, štvorkolka za 4,7 sekundy a Performance za 3,9 sekundy, čo v poslednom prípade znamená skrátenie času akcelerácie o 0,8 s. Aby sme nezabudli, vrcholný variant má tiež posunutú maximálku z 210 na 230 kilometrov za hodinu.
Výrobca hovorí, že na autách vymenil tiež stabilizátory, čo spolu so zvýšenými výkonmi zadných motorov a aktualizovaným softvérom riadenia má priniesť jednak zábavnejšie jazdné vlastnosti a elektronika bude podľa potreby častejšie odpojovať prednú jednotku kvôli zníženiu spotreby.
Jeden ústretový krok smerom k doterajším zákazníkom
Ďalšou novinkou je potom náhrada doteraz používaného procesora Nvidia Xavier za nový, viac ako osemkrát rýchlejší Nvidia Drive AGX Orin. Kým pôvodný dal 30 biliónov operácií za sekundu (tzv. TOPS), nový ich zvláda 254 biliónov! To podľa Polestaru zásadným spôsobom zrýchľuje správu systémov aktívnej bezpečnosti, výkonu batérie či spracovanie dát zo senzorov.
Mimochodom, práve bezplatná výmena starého čipu za nový je jediným ústretovým krokom Polestaru k majiteľom doteraz vyrobených áut, ktorým výrobca zároveň tak trochu priznáva, že pôvodné vozidlo bolo na trh uvedené príliš skoro.
zdroj: Polestar