Sľubovaná ofenzíva rýchlych kombíkov pokračuje. Po VW Golf R Variant, prichádza na scénu Seat Leon ST Cupra. Navyše rovnako ako hatchback, aj Leon Cupra s kufrom, bude na výber v dvoch výkonových verziách. Segment, v ktorom ste si do teraz mohli vybrať medzi Fordom Focus ST Combi, Škodou Octavia RS Combi a trochu podceňovaným Renaultom Megane GT220 sa tak utešene rozrastá. Konkurencii sa trocha vymyká spomínaný Golf R Variant s pohonom oboch náprav a výkonom 300 koní. Ostrý kombík od Seatu sa papierovo zaradí práve medzi Golf a zvyšných troch kohútov na smetisku. Leon ST Cupra totiž ponúkne verziu s 265 koňmi, ale aj výkonnejší 280 koňový variant. V tomto parametri tak predčí Focus ST s 250 koňmi, Octaviu RS TSI s 220 koňmi aj Megane GT220 rovnako s 220 koňmi.

Seat Leon ST Cupra 280 ponúkne k 587 litrom batožinového priestoru, 280 koní , zrýchlenie na stovku za 6 sekúnd a maximálku 250 km/h.

Nie je žiadnym prekvapením, že kombík Leon ST Cupra, používa rovnakú techniku ako úspešný 3 a 5-dverový hatchback Seat Leon Cupra. Veď prečo by aj nie, keď  patrí k najrýchlejším predokolkám na svete. Na istý čas sa s mín dokonca Seatu podarilo vyfúknuť Renault Sportu rekord na legendárnom Nürburgringu. Jordi Gene tam totiž v marci minulého roku, so Seatom Leon Cupra 280 zajazdil čas 7min 58,4 sekúnd. Stanovil tým novú najlepšiu hodnotu pre predokolky, no netrvalo dlho, konkrétne 3 mesiace a Renault si rekord vzal späť. Španieli však dokázali, že vytvorili skutočne rýchly hot hatch a zaradili sa na špičku v kategórii. Teraz prichádzajú s rovnako potentným kombíkom. Poďme si teda pripomenúť, čo sa skrýva pod predĺženou karosériou.

Pod kapotou nájdeme známy, prepĺňaný, benzínový štvorvalec 2,0 TSI. Motor má duálny systém vstrekovania paliva. Ten pri čiastočnom zaťažení vstrekuje zmes, nielen priamo do valca, ale aj do nasávacieho potrubia. Technici sa týmto opatrením snažili znížiť spotrebu a najmä emisie tuhých častíc vo výfukových plynoch. K optimálnemu plneniu valcov prispieva aj variabilné časovanie nasávacích a výfukových ventilov. Systém valve lift navyše reguluje zdvih výfukových ventilov. Zaujímavosťou je zberné výfukové potrubie integrované priamo do hlavy valcov. V rámci systému inteligentného tepelného manažmentu pomáha rýchlejšie zohriať motor. V Cupre je tento štvorvalec vyladený na 195 kW (265 k) a 350 Nm. Vo výkonnejšej verzii Cupra 280 má výkon, ako názov napovedá, 206 kW (280 k) a rovnaký krútiaci moment 350 Nm. Pre oba varianty je k dispozícii buď 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo 6-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Slabšia verzia, v kombinácii s manuálom, zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 s. S prevodovkou DSG to dokáže ešte o 0,1 s rýchlejšie. Cupra 280 potrebuje na rovnakú disciplínu 6,0 sekundy s prevodovkou DSG a 6,1 sekundy v prípade manuálu.

Leon ST je, po 5-dverovom hatchbacku a 3-dverovom Leone SC, treťou karosárskou verziou modelu Cupra.

Športové ambície tohto modelu naznačuje sériovo dodávaný samosvorný diferenciál na prednej náprave. Samozrejmosťou pre Cupru je aj dynamická regulácia charakteristiky tlmičov pruženia DCC - Dynamic Chassis Control. K športovému charakteru okrem podvozka prispieva aj progresívne riadenie.  Zmenu prevodového pomeru riadenia v tomto prípade technici dosiahli variabilným ozubením hrebeňa. Vďaka tomu musí vodič v ostrých zákrutách a pri parkovaní menej točiť volantom. Aby si majitelia mohli vychutnať športovú jazdu má Cupra v dvoch stupňoch vypínateľné ESP. V prvom stupni sa deaktivuje trakčná kontrola a ESP pracuje v športovom režime, čiže zasahuje neskôr. Druhý stupeň znamená úplné vypnutie stabilizačného systému. Vodič má tiež možnosť nastaviť si charakter auta pomocou systému Cupra Drive Profile. Ponúka tri jazdné režimy Comfort, Sport a Cupra. V závislosti na zvolenom režime sa mení odozva motora na plynový pedál, rýchlosť radenia prevodovky v prípade DSG, ale aj zvukový prejav auta. Rev motora sa totiž k posádke dostáva cez zvukový aktuátor. Niečo podobné ponúka aj Focus ST zo svojim zvukovodom.

Keďže najväčšou zmenou oproti hatchbacku je v prípade Leonu ST batožinový priestor, zrejme vás bude zaujímať jeho objem. V základnom stave je jeho hodnota 587 l a po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1 470 l. K sériovej Cupre si aj v prípade modelu ST môžete priplatiť Performance Pack, ktorý obsahuje väčšie kotúčové brzdy značky Brembo, športové pneumatiky Michelin Pilot Sport a 19" disky kolies. Mimochodom slabšia Cupra v základe jazdí na 18" kolesách a Cupra 280 má už v sérii 19" kolesá. Medzi prvky štandardnej výbavy v Leone Cupra patria napríklad aj predné LED svetlá, či športové sedadlá čalúnené kombináciou kože a alkantary. Za príplatok ich ale môžu nahradiť aj športovejšie škrupinové sedadlá. U nás si Leon ST Cupra odkrúti premiéru v marci tohto roku a jeho cena bude v prípade slabšej verzie štartovať na 25 840 eurách. Za Cupru 280 si predajca vypýta približne o 1 800 eur viac.