Seat, s novým Leonom Cupra, už nejaký čas drží fanúšikov v napätí. Už dlhšiu dobu sa povráva, že by mal mať až 280 k. Teraz to španielska automobilka potvrdila aj oficiálne. Hoci bude mať Leon Cupra premiéru až na marcovom autosalóne v Ženeve, Seat už zverejnil pár najdôležitejších informácii. V prvom rade sa dočkáme hneď dvoch výkonových verzií!

Španieli sa rozhodli ponúknuť svetu Cupru, ktorá aj v základnej výkonovej konfigurácii prevyšuje Golf GTI.  Leon Cupra totiž začína tam, kde skončila Cupra R v predošlej generácii.

Španieli sa rozhodli ponúknuť svetu Cupru, ktorá aj v základnej výkonovej konfigurácii prevyšuje Golf GTI a jeho 162 kW (220 k).  Leon Cupra totiž začína tam, kde skončila Cupra R v predošlej generácii. Dostane 195 kW (265 k) v slabšej verzii a už spomínaných 206 kW (280 k) vo verzii nazvanej príznačne Cupra 280. Oba modely bude poháňať rovnaký motor 2,0 TSI a rovnaká bude aj hodnota maximálneho krútiaceho momentu 350 Nm v rozmedzí 1750 až 5300 otáčok za minútu. Známe sú  už aj dynamické parametre. Slabšia Cupra zvládne stovku za 5.9 s, čo je 0,5s rýchlejšie ako Golf GTI Performance. Cupra 280 akceleruje z 0 na 100 km/h ešte rýchlejšie, za 5,7s. Maximálna rýchlosť je u oboch obmedzená na štandardných 250 km/h. Výrobca pritom sľubuje spotrebu len 6,6 litra na 100 km v kombinovanom režime. Zákazník bude mať na výber z dvoch prevodoviek a to, podľa očakávaní, zo 6-stupňového manuálu, alebo 6-stupňového dvojspojkového automatu DSG.

Leon Cupra a Leon Cupra 280 bude zo začiatku k dispozícii s troj- a päťdverovou karosériou

Isté je aj to, že môžeme očakávať zaujímavé jazdné vlastnosti. Obe verzie  totiž vyrazia do sveta so samosvorným diferenciálom, progresívnym riadením a adaptívnymi tlmičmi DCC. Tie poskytujú tri jazdné režimy, z ktorých najostrejší dostal označenie Cupra. Auto je v tomto režime tuhšie a má rýchlejšiu odozvu na plyn. Rovnako aj stabilizačný systém ESC môže vodič buď čiastočne, alebo úplne vypnúť. To spolu s ostrejším naladením auta v režime Cupra sľubuje dobré časy na prípadných amatérskych pretekoch, alebo rôznych track days na okruhoch. Samotní ľudia zo Seatu naznačujú, že Nürburgringu urobili lepší čas ako doterajší rekordér medzi predokolkami Renault Megane RS 265.

Cupra síce vyzerá ostro, ale aj celkom elegantne a od bežných Leonov ju rozoznáte najmä vďaka novému prednému a zadnému nárazníku a sériovo montovaným 18“ kolesám. V sériovej výbave tohto modelu nájdete aj hlavné svetlá vybavené kompletne LED technológiou. Cupra 280 dostane navyše 19“ disky kolies a aero pack obsahujúci napríklad zadný spoiler. Interiéru dominujú hlavne športové sedadlá a trojramenný volant s rovnou spodnou časťou venca.

Zo začiatku bude Leon Cupra k dispozícii iba s troj- a päťdverovou karosériou typu hatchback, no neskôr by sme sa mali dočkať aj kombi verzie teda Leonu ST Cupra. Oficiálne ceny na našom trhu sa dozvieme zrejme až v marci, ale na nemeckom trhu by mala čiastka, ktorú si predajca vypýta, začínať na 30 180 Eurách. Za ne zákazník dostane Leon SC Cupra s manuálnou prevodovkou. Uvítajme teda nového hráča na ihrisku hot hatchov. Sám sa už teším na osobnú skúsenosť.

Určite vás budú zaujímať aj testy jeho konkurentov Škody Octavia RS, Fordu Focus ST a už spomenutého Renaultu Megane RS265.